Skip to main content

mijn internet snelheid komt niet boven 50mb terwijl ik een abonnement heb van 100 mb hoe kan ik deze snelheid verhogen. heb al een wifi test en speedtest etc gedaan zonder gewenste resultaat. 

 

 

Hallo @hlkl44 , haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom af en herstart de kast daarna.

Reset de router ook eens naar fabrieks-waarden.

Als je de snelheidstest doet, doe je dat dan wèl bekabeld met een computer rechtstreeks aangesloten op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Draadloos meten is zinloos en geeft geen zuiver beeld.

 


Goedemiddag @hlkl44, welkom op het forum!

Begrijp ik goed dat je de snelheid van 50 Mbit/s meet over de wifi-verbinding? Dat is een heel keurige snelheid hoor! De snelheid die we garanderen geldt alleen voor de bekabelde internetverbinding. Via wifi gaat namelijk altijd wat snelheid verloren, dit komt doordat het draadloos is en daardoor ontzettend gevoelig is voor storingsbronnen. Denk bijvoorbeeld aan de isolatie van je woning of de wifi-netwerken van je buren.

Een snelheid van 50 Mbit/s over de wifi-verbinding is echt ontzettend netjes, wil je toch kijken of er nog meer uit te halen is, dan kun je eens kijken naar het topic over oplossingen voor trage of wegvallende wifi. Daar staan een aantal handige tips!