Skip to main content

Op 18 juni abonnement laten ingaan en die dag ook de monteur alles goed geïnstalleerd. Dag daarna, 19 juni, alles eruit! Geen internet en tv tot vandaag de dag geen oplossing vanuit KPN. Iemand anders ook dit probleem? En wat is er bekent over een evt noodpakket?

 

Groet,

Jerry

Buitengewoon ongewenst als je maar 1 dag je abonnement hebt kunnen gebruiken. Branden er (nog) lampjes op het modem?


Buitengewoon ongewenst als je maar 1 dag je abonnement hebt kunnen gebruiken. Branden er (nog) lampjes op het modem?

Er brand een rood lampje op mijn v10A modem, en die hoort groen te zijn. In de meterkast op NT kast brand het lampje 'glas' niet meer, en volgens de monteur (die ik vandaag heb gebeld voor advies) is dat het probleem.. 


Woon je toevallig in Wolvega?


Woon je toevallig in Wolvega?

Nee ik woon in Lelystad. Z


euh…

hoe ben je nu online op het forum?


euh…

hoe ben je nu online op het forum?

Ik heb een telefoon abonnement via t mobile, dus zodoende. Aan het werk via de hotspot op mn mobiel. Eigenlijk best schandalig dat ik nu al een week met kunst en vliegwerk op internet zit. Het ergste is dat de monteur bereid is om het probleem te verhelpen, maar door burocratie niet de mogelijkheid heeft om aanpassingen te doen in de centrale.. 


Hoi @JerryHedwig, welkom op het KPN forum, zeer onhandig dat je geen verbinding meer hebt met het modem. Raar, want het heeft wel een dag gewerkt na het aansluiten door de monteur. Ik kijk graag even met je mee wat er hier speelt. Zou je daarvoor je forumprofiel willen invullen? Geef je het hier aan als je profiel is aangevuld? Dan kunnen we aan de slag :) 


Hoi @JerryHedwig, welkom op het KPN forum, zeer onhandig dat je geen verbinding meer hebt met het modem. Raar, want het heeft wel een dag gewerkt na het aansluiten door de monteur. Ik kijk graag even met je mee wat er hier speelt. Zou je daarvoor je forumprofiel willen invullen? Geef je het hier aan als je profiel is aangevuld? Dan kunnen we aan de slag :) 

Hoi Nadia, 

 

Bedankt voor je bericht. Ik heb mijn profiel ingevuld. Ik hoor graag of dat voldoende info is? 


Hoi @JerryHedwig . Ik kan nu meekijken en het is inderdaad nogal een ongelukkige gang van zaken.

Wat ik nu bij elkaar kan puzzelen is dat er een noodpakket is verstuurd die jij eerdaags kan ophalen. Dit om de periode tot 30 juni te overbruggen want dan komt er namelijk een nieuwe monteur.

Is deze informatie ook bij jou bekend?


Hoi @JerryHedwig . Ik kan nu meekijken en het is inderdaad nogal een ongelukkige gang van zaken.

Wat ik nu bij elkaar kan puzzelen is dat er een noodpakket is verstuurd die jij eerdaags kan ophalen. Dit om de periode tot 30 juni te overbruggen want dan komt er namelijk een nieuwe monteur.

Is deze informatie ook bij jou bekend?

Hoi Erwin, het klopt dat wij morgen een noodpakket kunnen ophalen. En de afspraak met de monteur die staat ook. Echter ben ik nu al 7 dagen zonder enige verbinding, en ik vind dan ook dat daar een schappelijke compensatie tegenover moet staan als nieuwe klant. Waar kan ik dit eventueel aanvragen? 


Erg vervelend dat het al zo lang duurt. Je kunt, zodra een storing is opgelost, een vergoeding aanvragen.

Verwacht daar geen astronomische bedragen van. Alleen het abonnement geld van de dagen dat je geen diensten hebt gehad, worden vergoed. 

https://www.kpn.com/service/vergoeding/tv-internet-bellen.htm?type=fixed


Erg vervelend dat het al zo lang duurt. Je kunt, zodra een storing is opgelost, een vergoeding aanvragen.

Verwacht daar geen astronomische bedragen van. Alleen het abonnement geld van de dagen dat je geen diensten hebt gehad, worden vergoed. 

https://www.kpn.com/service/vergoeding/tv-internet-bellen.htm?type=fixed

Ik verwacht zeker geen astronomische bedragen, maar als nieuwe klant verwacht ik wel meer dan 7 dagen vergoeding. Geen oplossing binnen de lijntjes en iets meer fantasie om een nieuwe klant wat meer vertrouwen te geven, aangezien de oplossing voor het noodpakket ook vanuit mijzelf moest komen. En aangezien het noodpakket ook niet mijn aangevraagde pakket is, zal die 7 dagen ook worden gepasseerd. Nu zien of het noodpakket daadwerkelijk werkt en of dinsdag mijn aangevraagde verbinding kan worden aangesloten. 


Ik moet mijn collega even corrigeren hierin, Jerry. De link die hij geeft is bedoeld voor vergoeding voor netwerkstoring. Dat wil zeggen, voor mensen die al diensten hebben waarbij een algemene storing de boel onderbreekt. Dat is bij jou niet het geval. Dus die link zal voor jou in dit geval niet werken.

Wat jouw geval betreft, ik ben daar nog even verder in gedoken. Wat normaal gesproken gebeurt als de Experia Box wordt aangesloten is dat die de activering start. Op dat moment wordt dan je openstaande order gereed gemeld en gaat alles werken. Je geeft aan dat je op de dag van installatie een poosje internet hebt gehad. Dit is waarschijnlijk het stukje signaal geweest dat gebruikt wordt om die activatiestart door te laten komen. Dit laatste is alleen niet goed gebeurd. De order staat hier namelijk nog open. De monteur dinsdag zal hier dan mee aan de slag gaan zodat de boel goed geactiveerd kan worden,

Dit betekent ook dat je nu nog niet gefactureerd wordt voor dit abonnement.  Facturatie gaat pas lopen op het moment dat de activatie gelukt is en de order op gereed springt. Betekent ook dat een vergoeding in deze niet mogelijk is, immers je betaalt nog nergens voor. Bij problemen als dit proberen we dat zo snel mogelijk op te lossen. Als tegemoetkoming voor het ongemak kunnen we dan in die gevallen het noodpakket aanbieden zoals ook gebeurd is.


Ik moet mijn collega even corrigeren hierin, Jerry. De link die hij geeft is bedoeld voor vergoeding voor netwerkstoring. Dat wil zeggen, voor mensen die al diensten hebben waarbij een algemene storing de boel onderbreekt. Dat is bij jou niet het geval. Dus die link zal voor jou in dit geval niet werken.

Wat jouw geval betreft, ik ben daar nog even verder in gedoken. Wat normaal gesproken gebeurt als de Experia Box wordt aangesloten is dat die de activering start. Op dat moment wordt dan je openstaande order gereed gemeld en gaat alles werken. Je geeft aan dat je op de dag van installatie een poosje internet hebt gehad. Dit is waarschijnlijk het stukje signaal geweest dat gebruikt wordt om die activatiestart door te laten komen. Dit laatste is alleen niet goed gebeurd. De order staat hier namelijk nog open. De monteur dinsdag zal hier dan mee aan de slag gaan zodat de boel goed geactiveerd kan worden,

Dit betekent ook dat je nu nog niet gefactureerd wordt voor dit abonnement.  Facturatie gaat pas lopen op het moment dat de activatie gelukt is en de order op gereed springt. Betekent ook dat een vergoeding in deze niet mogelijk is, immers je betaalt nog nergens voor. Bij problemen als dit proberen we dat zo snel mogelijk op te lossen. Als tegemoetkoming voor het ongemak kunnen we dan in die gevallen het noodpakket aanbieden zoals ook gebeurd is.

Ik vind deze uitleg niet echt relevant voor het probleem waar wij mee te maken hebben. Wij hebben KPN diensten per 18/6 laten activeren en als deze afspraak niet wordt nageleefd, vind ik het heel makkelijk om te zeggen dat er nu pas gefactureerd wordt vanaf de dag dat alles gaat lopen. Dat is op z'n minst wat er moet gebeuren. Echter zitten wij nu wel langer dan een week zonder diensten, en voor dat stuk moet er gecompenseerd worden. Het noodpakket is geen oplossing die jullie zelf hebben aangedragen, hier kwam ik zelf mee en toen was het nog moeilijk om voor KPN te accepteren en door te zetten. 


Reageer