Skip to main content

Ik post uit onvrede en onmacht dit topic, KPN belooft telefonisch namelijk dat men ‘updates’ geeft over de status van het probleem - maar doet dit niet naar wens. Aangezien er online geen klacht kan worden ingediend, vertel ik hier het verhaal (bellen werkt mijns inziens ook niet)
 

Probleem:
Door scheiding genoodzaakt te verhuizen (niet probleem KPN uiteraard), op 02-12-2023 was ik in de KPN XL winkel in Breda. Onder het mom van ‘eerlijkheid’, kan ik niet anders zeggen dan geode dienstverlening - maar daar houdt het dan ook bij op. Activatie datum KPN TV+ met 1GB per 05-01-2024, je zou denken, dat is op tijd geregeld, maar naar nu blijk dat dus niet zo.


05-01-2024
Installatie modem en TV+ niet gelukt, modem komt niet online - KPN voorziet in een monteur.
 

08-01-2024
KPN monteur constateert (deels) defect geleverde (nieuwe) apparatuur, vervangt e.e.a. maar blijkbaar moet er een ‘patch’ worden aangesloten/overgezet (iets met patch) in de wijkcentrale. Monteur geeft aan dat er 09-01-2024 telefonisch contact wordt opgenomen. KPN heeft niet gebeld, uiteindelijk zelf terug gebeld, KPN gaf aan - bericht is naar de backoffice gestuurd - teneinde dat KPN alsnog zou terugbellen. KPN heeft het mobiele nummer, dus het niet dat ze naar de ‘vaste telefonie’ zouden bellen.

12-01-2024
Weer zelf KPN gebeld, want KPN nam geen contact op (alweer niet). Telefonisch de situatie uitgelegd, (reactie KPN-medewerker situatie/gang van zaken → waardeloos) geen TV/Internet (los van eigen hot-spot). Bovenal benadrukt dat door de scheiding het allemaal al vervelend genoeg is voor mijn zoon. Hier heeft KPN natuurlijk geen boodschap aan, echter is het zonder TV/Internet simpelweg niet leuk. Na dit verhaal stelt de KPN medewerker voor een noodpakket (ontvangen op 13-01-2024). ‘Lang’ telefoon gesprek, maar goed resultaat, alweer belofte om te worden teruggebeld in week 3.

18-01-2024
Week 3 is nog niet voorbij natuurlijk, maar morgen is het vrijdag. Nog steeds niet terug gebeld, en met de ervaring tot op heden - betwijfel ik ten zeerste of KPN nog gaat bellen (update).

Het hele verhaal heeft blijkbaar betrekking op een ‘patch’ die moet worden voorzien in een (wijk)centrale, hetgeen mijns inziens véél en véél te lang duurt. Al jaren klant van KPN geweest, uptime 99,99%, maar dit vind ik (persoonlijk) uitermate teleurstellend. Véél en véél te lang is in dit geval rechtvaardig mijns inziens, het abonnement zou geactiveerd worden op 05-01-2024, hetgeen KPN 35 dagen de tijd gaf, minus feestdagen om de boel in orde te krijgen ‘patch’ technisch - want anno 2024 mag worden aangenomen, dat KPN wel weet of een aansluiting: (in)actief is en al dan niet gepatcht* (*patch omzetten/aansluiten/etc. → ergens in de wijk/stad). 

Om te eindigen wil ik nog zeggen, het verloop vanuit KPN - specifiek de lozen beloften, maakt het des te meer een vervelende situatie.

Wat is het KPN noodpakket (4G modem 30MBIT + Digitenne 30 zenders), onder het mom ‘iets beter dan niets’ kan het erger. Maar het staat in schril contrast met 1GB glasvezel (met WiFi) en een Smart TV.
 

In afwachting TV en Internet…..

@Alex van KPN , mogelijk kun jij helpen?

Update 19-01-2024
Zelf met KPN gebeld: Servicedesk KPN kan géén informatie/update geven omtrent de status. De servicedesk aan dat er per e-mail/telefoon een update wordt gegeven, Meermaals gevraagd naar stand van zaken, KPN heeft meermaals aangegeven dat er een update kwam. Blijkbaar (naar eigen zeggen KPN) kan KPN er op dit moment (19-01-2024) niet aan doen/veranderen, het is blijkbaar nogmaals afwachten.

 Inmiddels op 20-01-2024 16 dagen geen abonnement, facturen wel betaald. Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om een overeenkomst te ontbinden, indien deze formeel is aangegaan - echter een leverancier niet levert volgens overeenkomst?

 


Hallo @TBmaster ,

Ik post uit onvrede en onmacht dit topic, . Aangezien er online geen klacht kan worden ingediend, vertel ik hier het verhaal (bellen werkt mijns inziens ook niet)
 

 

 

Een klacht kun je gewoon via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 


Hoi @Noordzee:

Dat heb uiteraard ook gezien, echter voordat je komt bij het formulier - staat er wel vermeld:

'’Heb je een antwoord gevonden, maar ben je er niet tevreden mee & is het niet dringend? Dan kun je het formulier invullen en hierin je klacht uitleggen. We nemen dan binnen 5 werkdagen contact met je op.'’

Ik ben niet voornemens KPN het idee te geven dat het niet dringend is, ik zal het toch maar invullen.

Bedankt!


Ik hoop uiteraard dat de lijn wordt opgeleverd.

ontbinden kan denk ik ook nog, gezien dat de lijn nooit gefunctioneerd heeft, en je dus niet in de gelegenheid bent geweest om te testen, zou formeel zelfs de 14 dagen proeftijd nog niet eens zijn ingegaan.

Beroep op de clausule 13.2 in de algemene voorwaarden “ .. zo ernstig dat… en voortdurend afwijken “ die zijn minder helder. Daar zal dan zeker eerst een klacht over gemaakt moeten zijn.


Wat ellendige situatie dit @TBmaster ☹️ Ik snap heel erg goed dat je er een beetje klaar mee bent, aangezien je er zelf telkens achteraan moet en dan nóg niet weet waar je aan toe bent.

Via het forum kunnen we net zo veel inzien als de normale telefonische klantenservice, dus ik ben bang dat ik je ook niet veel wijzer zal kunnen maken. Vanuit de klachtenafdeling is er (ook qua het eventuele ontbinden) meer mogelijk, dus mocht je nog niet een klacht aan hebben gemaakt via het formulier, dan raad ik je aan om dat alsnog te doen. Uiteraard hoop ik dat er snel schot in de zaak komt zodat je gewoon aan wordt gesloten!


@Maja van KPN : Het probleem is eindelijk opgelost. Uiteindelijk is er nogmaals een monteur (2 personen) langskomen afgelopen maandag. Naar nu blijkt was het probleem twee ledig, 1) patch/aansluiting in (wijk)central - 2) Niet goede las verbinding glasvezel aansluiting in woning. 

Vreemd blijft echter toch, dat de monteurs van afgelopen maandag zeiden dat het "patchen in centrale" al was gebeurd een week eerder - echter KPN vanuit de klantenservice bleef aangeven dat men niets wist over een update aangaande een oplossing/verrichte werkzaamheden. 

Wel blijft staan dat er voor wat betreft de ingediende klacht nog niet is gereageerd, mijns inziens zou er ook sprake moeten zijn van compensatie. Met dien verstande in iedergeval niet te hoeven betalen voor de dagen zonder daadwerkelijke aansluiting. Ik moet wel aangeven dat de coolblue kortingsbon, meteen na "online komen van de aansluiting" is geactiveerd (hetgeen pas na 14 dagen zou gebeuren, dus + punt).

Ook echt complimenten voor de twee monteurs, erg vriendelijk en ook bereid geweest de TV aan te sluiten - ondanks dat het glasvezel monteurs zijn. Deze waren ook niet te spreken over de aansluiting (aansluiting is geplaatst/vernieuwd loop van 12/2023)

Horen graag van KPN nog een voorstel ter compensatie voor de dagen met storing, en de betaalde diensten (niet genoten) bijvoorbeeld factuur januari?.


Heel erg fijn dat het deze 2 monteurs wél gelukt is @TBmaster!

Als er al wel wat in rekening is gebracht terwijl je nog helemaal geen verbinding had, dan hoort dat inderdaad gecompenseerd te worden. Aangezien je nog gebeld gaat worden over je klacht, zal ik daar verder niet mee aan de slag gaan. De klachtenafdeling kan de hele situatie dan met je bespreken en gaan beoordelen!


Bedankt voor de ondersteuning @Maja van KPN !

Ik ga er wel vanuit dat KPN een noodpakket niet beschouwd als "verbinding" met de wetenschap dat "helemaal geen verbinding" betrekking betrekking op het niet hebben van een werkend modem, inclusief wifi alsook de afgesloten snelheden en bijkomende pakketten (meer TV zenders, opnemen, terugkijken en ook Netflix). Uit de afhandeling van de klacht zal dit blijken. Zeker gezien de persoonlijke omstandigheden maar ook de communicatie vanuit KPN.