Skip to main content

Net als vele anderen heb ik problemen met het wachtwoord voor ‘admin’  op een box12 modem. Gewoon wifi en wachtwoord daartoe werkt goed.

Antwoorden van anderen hebben mij tot nog toe niet geholpen. Het opgegeven wachtwoord is niet correct en ik weet zeker dat ik het juist overgenomen heb en intyp. Restten van modem geeft geen oplossing. Bell naar de service desk heeft geleid tot twee maal toe een verbroken verbinding (midden in een gesprek) en eenmaal een lege batterij…

Wat ik wil is (naast ‘admin’ toegang) het wifi kanaal aanpassen van het modem. wellicht ook het wachtwoord, want het huidige is een draak van een letter- en tekenbrij..

Wie kan helpen?

@Adri_H Welkom op het forum, wat vervelend dat het niet lukt om in te loggen op je box 12. Zou het kunnen dat er een speciaal teken in je admin wachtwoord zit? Bijvoorbeeld een dubbele punt? De wachtwoorden van de Box 12 zijn namelijk niet op de meest handige manier aangemaakt. Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


Inloggen als admin is inmiddels gelukt. Het zal vast aan een vreemd teken gelegen hebben, aangezien er een apostrof in voorkwam… Deze wordt wellicht anders weergegeven vanaf mijn systeem dan wat de box ervan begrijpt. Ik heb het admin wachtwoord dan ook direct aangepast aan iets wat wel onthouden en normaal weergegeven kan worden.

Om anderen wellicht hiermee te helpen: uiteindelijk heb ik met een mobiel de sticker onder de box gefotografeerd. De camera herkende de QR-code en zette deze om naar tekst welke ik gemaild heb naar mijzelf. Daaruit de code gekopieerd en geplakt in het veld op de inlog pagina van het modem. Zucht, wel omslachtig, maar gefixed.

Succes allemaal en bedankt voor de reactie!