Skip to main content

De Experiabox verliest momenteel regelmatig zijn verbinding. Hierdoor vallen de lan-verbindingen uit die aangesloten zijn op de Experiabox en verliest de wifi-versterker ook zijn verbinding, waardoor wifi op 2e en 3e verdieping uitvalt. Experiabox is aangesloten op een Genexis glasvezel-modem. 
 

Wifi op 3e verdieping is sowieso zwak in deze configuratie. Wifi- versterker staat op de 2e verdieping, modem op de begane grond. Ik gebruik overigens alleen internet, geen tv of telefonie over de verbinding. 
 

Omdat het spul al behoorlijk oud is en nu dus gebreken gaat vertonen, ben ik op zoek naar vervanging. Hoor goede geluiden over een Fritzbox. Wat raden jullie aan ter vervanging Experiabox en wifi- versterker ( inclusief oplossing voor de zwakke wifi op de 3e verdieping?

De V10 is een uitstekend modem dat zelfs geupdated wordt dit jaar met gelijksoortige firmware als de KPN Box12 en de V14, zo worden ook de KPN-versterkers vanaf de Experia-wifi dit jaar van de nieuwste software voorzien.

Zie onderstaande links voor aanvullende info @molier :

en

en

Ik ga er van uit dat de wifi op de V10 uit is en de versterkers bekabeld op het modem zijn aangesloten.

Welke versterkers heb je precies, de witte ronde, de zwarte ronde of de zwarte vierkante.?

 


Dank voor de reactie. Wifi op de v10 staat aan. Ik heb de versterker (KPN WiFi Versterker DualBand (Arcadyan))  via een lan-verbinding op de eerste verdieping aangesloten. 
 

Is het de moeite waard de firmware-update af te wachten en/of de wifi-versterker te vervangen?


Tja, de dual band versterker is al een oud beestje.

Wat heeft u er voor over? Een Fritzbox en een FritzRepeater kosten natuurlijk geld. Heeft u dat er voor over: doen dan.

Welke firmware staat er op de Experiabox? Misschien is dat al nieuwe firmware? Dan zou u ook 1 SuperWiFi aan kunnen schaffen. Dan bent u een stuk goedkoper uit.


@molier de KPN WiFi versterker Dual band (Arcadyan) is al op leeftijd. ( ongeveer 10 jaar )

mijn tip is om deze tog wel te vervangen omdat de KPN WiFi versterker Dual band (Arcadyan) geen firmware update krijgt 


Dan is mijn conclusie: wifi-versterker vervangen en firmware update afwachten voor de v10. Dat wordt dan super-wifi als ik het goed begrijp?


via mijn account kun je de supper wifi voor kleine 61,50 euro per stuk bestellen 

voor de experiabox v10 heb je voor nu zolang je nog geen nieuwe firmware hebt minimaal er 2 nodig kom je uit op 123 euro of je gaat ze huren voor 2,50 per maant 


Dank allemaal voor de reacties. Ik ga de wifi-versterker vervangen voor (om te beginnen) 2 super-wifi-punten. 


Reageer