Skip to main content

In deze wijk heeft iedereen een glasvezelaansluiting, maar niet van KPN. IK heb wel een KPN-abonnement o.b.v. DSL. Ook zit een vaste telefoonlijn in het abonnement, het geheel was eerst XS4ALL.

De laatste tijd stoort DSL steeds vaker, ik zou wel naar glasvezel willen, maar dan met behoud van de KPN-kwaliteiten (voormalig XS4ALL, dus ook onze e-mail-adressen) en de DECT telefoon(s) voor de vaste lijn.

Aangezien KPN signalen afgeeft dat de koperdraad-verbindingen afgebouwd gaan worden maak ik mij ongerust. Ik zie nog niets over aanleg glasvezel hier in de wijk. Wordt ik straks gedwongen om in een korte periode over te gaan naar een andere provider?

KPN zal enkel koper uitzetten op plekken waar zij op glasvezel kan leveren. Als er al wel glasvezel ligt maar KPN biedt hier geen diensten op aan dan zal de koperverbinding aan blijven. 

Als DSL stoort kunnen wij natuurlijk wel kijken wat er nodig is om dat te verhelpen, DSL moet namelijk net zo stabiel kunnen draaien.


KPN zal enkel koper uitzetten op plekken waar zij op glasvezel kan leveren. Als er al wel glasvezel ligt maar KPN biedt hier geen diensten op aan dan zal de koperverbinding aan blijven. 

Als DSL stoort kunnen wij natuurlijk wel kijken wat er nodig is om dat te verhelpen, DSL moet namelijk net zo stabiel kunnen draaien.

☝🏻🙂