Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik wacht al weken om een afspraak te kunnen maken met de glasvezelmonteur. Ik word hierbij van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb op dit moment alleen internet via een 4G modem van KPN.

Ik stel hier mijn vraag omdat niemand mij verder helpt met dit probleem.

In ons appartementencomplex is glasvezel aangesloten tot de 2e etage. Bij de onderbuurman liggen er kabels in de meterkast.

Ik heb een bereikbaarheidsonderzoek laten uitvoeren door KPN netwerk, hiervan kreeg ik de bevestiging dat ik kosteloos een glasvezelaansluitpunt kon realiseren, op 24 juli kreeg ik bericht dat dit mogelijk was. Op 4 september heb ik een  glasvezelabbonement afgesloten met verhuisservice, wat op zijn vroegst pas 29 september geactiveerd kon worden. Op dit moment lukt het mij niet om een afspraak met de monteur te maken. KPN netwerk heeft mij gekoppelt aan cicet. Deze partij blijft echter aangeven niks voor mij te kunnen doen omdat ze geen ticket hebben ontvangen, of omdat er geen goedkeuring is vanuit KPN provider. het antwoord verschilt met wie je belt. KPN provider geeft vervolgens aan dat alles aangesloten kan worden en dat ik KPN netwerk moet bellen, KPN netwerk geeft soms aan dat alles goed is en dat ik cicet kan bellen, en soms geven ze aan dat er nog op technische tekeningen wordt gewacht.

Inmiddels heb ik samen met de VVE een glasvezelfiber doorgetrokken naar mijn meterkast, echter KPN provider kan geen glasvezelkastjes plaatsen. en uiteraard doet de onderaannemer niks zonder ticket.

Niemand helpt mij hiermee verder, en ze verwijzen allemaal naar elkaar. Hopelijk is er op dit forum meer expertise aanwezig om het een en ander in gang te zetten

 

 

kan iemand mij helpen?


De wachttijd op een moderater is een dag of vier.


update:

Inmiddels heb ik een nieuw abonnement proberen af te sluiten via de website. kijken of dit eventueel gaat werken. Ik moet ook nog steeds betalen voor de facturen van mijn oude adres. KPN provider geeft aan op 10 oktober een ticket te hebben doorgestuurd naar KPN netwerk. Ik kreeg ook een mailtje van KPN netwerk, zie onderaan dit bericht. Ik heb een paar dagen hierna gebeld met de onder aannemer cicet. Hun gaven hierbij nog steeds aan, we hebben geen ticket ontvangen, dus we kunnen niks doen

 

Geachte heer/mevrouw 
 
Hartelijk dank voor het bellen met KPN Netwerk..

Wij hebben uw verzoek om aangesloten te worden op glasvezel doorgestuurd naar onze aannemer. Zij nemen contact met u op om een afspraak in te plannen. 

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
 

Met vriendelijke groet,

Amir 

Hoi @glasprobleem . Zit er al schot in de zaak?  


Hoi @glasprobleem . Zit er al schot in de zaak?  

Hoi Erwin, nee helaas nog niet. :(


update:

Inmiddels door iemand van de backoffice gebelt. omdat ik een nieuw pakket had aangevraagd op mijn nieuwe adres, terwijl de oude verhuizing nog liep. Deze heeft ze geanulleerd.  ze heeft tijdelijk een koperpakket aangevraagd. Koper is heel slecht op mijn adres. Maar het is iets. En ik zou dan worden gecompoenseerd voor de dubbele kosten. Deze persoon gaf aan actief achter KPN netwerk aan te gaan. Beniwud of er nu wat gaat veranderen.


update:

Inmiddels door iemand van de backoffice gebelt. omdat ik een nieuw pakket had aangevraagd op mijn nieuwe adres, terwijl de oude verhuizing nog liep. Deze heeft ze geanulleerd.  ze heeft tijdelijk een koperpakket aangevraagd. Koper is heel slecht op mijn adres. Maar het is iets. En ik zou dan worden gecompoenseerd voor de dubbele kosten. Deze persoon gaf aan actief achter KPN netwerk aan te gaan. Beniwud of er nu wat gaat veranderen.

Fijn dat er een tussentijdse oplossing gezocht wordt. Ik zie dit vaker.  

Ik heb even een check gedaan en dat houdt idd niet echt over:

Hopelijk is je glasvezel snel gereed. 


update:

Op dit moment is er bij de aannemer circet nog steeds geen ticket beschikbaar. Ik heb geen idee waar het blijft liggen. vaak hebben ze het erover dat het bij de werkvoorbereiding ligt.