Skip to main content
Antwoord

Afspraak voor glasvezel binnen een week, nog niets gehoord

• January 12, 2025
  • 9 reacties
  • 146 keer bekeken

Beste allen,

Regelmatig kijk ik wanneer de glasvezel wordt aangesloten, het oranje sprietje steekt al maanden uit de stoep voor mijn huis. We hebben al internet en alles van KPN.

Vandaag is de status volgens de Glasvezel Check:

Goed nieuws! We sluiten je woning binnen 1 week aan op glasvezel.

We nemen contact met je op als we je woning aansluiten.”

De status van mijn bestelling luidt:

“Glasvezelpunt in je woning

De aannemer neemt contact op

De KPN monteur plaatst het aansluitpunt op de afgesproken plek en sluit jouw woning aan op het glasvezelnetwerk.”

Heel fijn allemaal, maar ik heb echter nog enkel bericht (noch van KPN, noch van de aannemer) gehad over de aansluiting. Er is kortom, nog geen contact opgenomen en ook nog niks afgesproken. 

Weet iemand hoe dit verloopt en klopt het dan dat we inderdaad binnen een week glasvezel hebben?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Rastino 

Als aanvulling op de reactie van mede community lid ​@Marlon92 , kun je ook nog even contact opnemen met Netwerkbeheerder KPN.
Netwerkbeheerder KPN gaat over de aanleg en onderhoud van het glasvezelnetwerk, en onderhoud contact met de (onder-) aannemers.

Netwerkbeheerder KPN is telefonisch bereikbaar op: 0880 06 37 44

(Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur)

Voor de status van je aansluiting: Alles over jouw aansluiting

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• January 12, 2025

Ik denk nie dat je hier op het forum daar een duidelijk antwoord op gaat krijgen. Het werk gebeurt door onderaannemers. Die regelen hun eigen planning. Vaak werken ze zonder duidelijk tijdschema gewoon van deur tot deur. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Rastino 

Als aanvulling op de reactie van mede community lid ​@Marlon92 , kun je ook nog even contact opnemen met Netwerkbeheerder KPN.
Netwerkbeheerder KPN gaat over de aanleg en onderhoud van het glasvezelnetwerk, en onderhoud contact met de (onder-) aannemers.

Netwerkbeheerder KPN is telefonisch bereikbaar op: 0880 06 37 44

(Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur)

Voor de status van je aansluiting: Alles over jouw aansluiting

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2025

Hartelijk dank Michel en Marlon,

Ik ga morgen het nummer bellen wat Michel heeft gegeven en hoop zo verder wijzer te worden.

Uit de citaten van KPN op de site (die ik ook in mij vraag verwerkte) maak ik overigens op dat KPN en de aannemer vooraf contact met mij zouden gaan opnemen en niet dat ze ergens komende week ineens onaangekondigd aan de deur staan om de boel aan te sluiten “op de afgesproken plek” - welke plek is dat dan als er daarover nog niets is afgesproken?

Ben benieuwd naar de ontwikkelingen komende week...

• January 12, 2025

Verwacht er niet teveel van...

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 15, 2025

Hoi ​@Rastino . Welkom bij de KPN Community.

Dank je wel voor je bericht! Het is inderdaad begrijpelijk dat je graag duidelijkheid wilt over de glasvezelaansluiting, zeker gezien de informatie die je al hebt ontvangen.

Heb je inmiddels al contact opgenomen met KPN Netwerkbeheer? Hopelijk kunnen zij je meer duidelijkheid geven over de planning en hoe de verdere stappen verlopen. We zijn benieuwd of je al meer weet na je contact met hen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Hoi Erwin,

Afgelopen maandag geprobeerd KPN Netwerkbeheer te bellen, ik zou binnen 1 minuut iemand aan de lijn krijgen, maar na ruim 5 minuten de moed opgegeven. Ik moest ook weer aan mijn werk 😐

Tijdens het in de wacht staan kreeg ik via SMS een linkje toegestuurd naar een website die onbereikbaar was. ☹️

Intussen is de status op de glasvezelcheck wel veranderd naar

Goed nieuws! We sluiten je woning binnen 0 week aan op glasvezel.

We nemen contact met je op als we je woning aansluiten.”

Maar dat is dan ook de enige verandering die ik heb opgemerkt met betrekking tot mijn glasvezelaansluiting. Al met al niet erg hoopgevend.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 18, 2025

handiger om te bellen op een moment dat je langer dan 5 min kan wachten

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 20, 2025

Als je de mogelijkheid hebt, bellen. Op de speaker zetten en ondertussen gewoon doorgaan waar je mee bezig was.   Dat is (helaas) wel de praktijk als je tegenwoordig een instantie probeert te bereiken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2025

Update: 

Nogmaals met KPN gebeld, de aannemer aan de lijn gekregen die helaas geen enkele indicatie kon geven wanneer mijn woning aan de beurt was om aangesloten te worden.
De informatie op de KPN site die stelt dat je woning binnen X weken wordt aangesloten is verre van juist.
Wel jammer dat KPN zo communiceert.

update van de update:

net de glasvezelcheck gedaan, 

“Goed nieuws! We sluiten je woning in augustus - september 2025 aan op glasvezel.”

Als dat geen goed nieuws is…