Skip to main content
Beantwoord

Afzender blokkeren

• November 1, 2019
  • 11 reacties
  • 2799 keer bekeken

Ik ben onlangs geswitch van WIN Live naar Windows10. Spam/ongewenste mail kan ik niet de afzender(s) blokkeren. Met de rechter muisknop gaat niet. Ook heb ik niet de ronde knop ‘extra’.

Wie weet raad ?

Beste antwoord door Jiske_

Hi @Bonneur, via de KPN webmail kan je op de volgende manier afzenders blokkeren:

1. Klik op het pictogram Instellingen.
  2. Selecteer E-mail.
  3. Selecteer Geblokkeerde afzenders.
  4. Selecteer Toevoegen.
  5. Typ het e-mailadres van de afzender en klik op Opslaan.
  6. Alle e-mail van deze afzender wordt nu geblokkeerd.

Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• November 1, 2019

Hallo @Bonneur , ik vind de msil in Win10 ook een zeer vereenvoudigde versie van de aloude Windows Live Mail, die ik trouwens nog steeds gewoon gebruik met de IMAP-instellingen.

In de webmail kun je e-mail wèl als ongewenst instellen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 1, 2019

Hallo @Jan-D/Slimmerik

Wellicht is mijn vraag niet helemaal duidelijk. Omdat WIN-Live niet meer wordt ondersteund koos ik voor de eenvoudigste oplossing: Windows10 -mail. In KPN webmail kan ik niet eens berichten verwijderen, laat staan een afzender blokkeren. Maar jij weet vast wel hoe ik dat dan moet doen. Alvast bedankt !

• November 2, 2019

Hallo @Bonneur in de webmail kun je gewoon e-mail verwijderen en in de rubriek e-mail subrubriek instellingen kun je afzenders blokkeren.

Zelf heb ik de Telfort-versie van de webmail, maar dat zal bij de KPN-versie niet veel anders zijn.

Jiske_
Topper
Forum|alt.badge.img+7
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • November 4, 2019

Hi @Bonneur, via de KPN webmail kan je op de volgende manier afzenders blokkeren:

1. Klik op het pictogram Instellingen.
  2. Selecteer E-mail.
  3. Selecteer Geblokkeerde afzenders.
  4. Selecteer Toevoegen.
  5. Typ het e-mailadres van de afzender en klik op Opslaan.
  6. Alle e-mail van deze afzender wordt nu geblokkeerd.

Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 4, 2019

Jiske_

Bedankt ook.

• Nieuwkomer
  • December 2, 2019

Hi Jiske,

Kun je aub ook aangeven hoe dit in de nieuwe webmail te doen ….. daar is de optie toevoegen niet meer beschikbaar.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 2, 2019

Hallo  @Jaap-010020, klik daarvoor bij een mailtje op het ‘hamburger-menu’ (de drie streepjes) en vervolgens op Blokkeer afzender

Via (⚙️) instellingenE-mail → Geblokkeerde afzenders kan je alle geblokkeerde adressen bekijken en beheren.

• Nieuwkomer
  • December 3, 2019

Hi Ruud,

Bedankt, ik had dit inderdaad gevonden.
Het nadeel is dat deze methode alleen 1 enkel adres blokkeert en niet het hele @domain.
In de oude webinterface kon je dit eenvoudig invoeren. Denk dat dit nu helaas niet meer mogelijk is.

Nogmaals bedankt.

gr. Jaap

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 3, 2019

Hoi @Jaap-010020 

Via (⚙️) instellingenE-mailFilter Regels kan je volgens mij op basis van de juiste voorwaarde en actie ook een heel domein blokkeren (annuleren):

• Nieuwkomer
  • December 4, 2019

Hi Ruud,

Nooit aan gedacht om die hier te zoeken ;-)
Thnx voor de tip, you made my day HAHA

gr.

jaap

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 4, 2019

Hi @Jaap-010020, nog een aanvulling. In het centrale Webmail topic wordt aangegeven in dit geval te kiezen voor de actie ‘Markeer e-mail als’ en die op ‘Verwijderd’ te zetten. 

https://forum.kpn.com/e-mail-10/wijzigingen-in-de-nieuwe-webmail-479563/index14.html#post868916