Skip to main content

Ik ben onlangs geswitch van WIN Live naar Windows10. Spam/ongewenste mail kan ik niet de afzender(s) blokkeren. Met de rechter muisknop gaat niet. Ook heb ik niet de ronde knop ‘extra’.

Wie weet raad ?

Hallo @Bonneur , ik vind de msil in Win10 ook een zeer vereenvoudigde versie van de aloude Windows Live Mail, die ik trouwens nog steeds gewoon gebruik met de IMAP-instellingen.

In de webmail kun je e-mail wèl als ongewenst instellen.

 


Hallo @Jan-D/Slimmerik

Wellicht is mijn vraag niet helemaal duidelijk. Omdat WIN-Live niet meer wordt ondersteund koos ik voor de eenvoudigste oplossing: Windows10 -mail. In KPN webmail kan ik niet eens berichten verwijderen, laat staan een afzender blokkeren. Maar jij weet vast wel hoe ik dat dan moet doen. Alvast bedankt !


Hallo @Bonneur in de webmail kun je gewoon e-mail verwijderen en in de rubriek e-mail subrubriek instellingen kun je afzenders blokkeren.

Zelf heb ik de Telfort-versie van de webmail, maar dat zal bij de KPN-versie niet veel anders zijn.

 


Hi @Bonneur, via de KPN webmail kan je op de volgende manier afzenders blokkeren:

 

  1. Klik op het pictogram Instellingen.
  2. Selecteer E-mail.
  3. Selecteer Geblokkeerde afzenders.
  4. Selecteer Toevoegen.
  5. Typ het e-mailadres van de afzender en klik op Opslaan.
  6. Alle e-mail van deze afzender wordt nu geblokkeerd.

Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag! 


Jiske_

Bedankt ook.


Hi Jiske,

Kun je aub ook aangeven hoe dit in de nieuwe webmail te doen ….. daar is de optie toevoegen niet meer beschikbaar.


Hallo  @Jaap-010020, klik daarvoor bij een mailtje op het ‘hamburger-menu’ (de drie streepjes) en vervolgens op Blokkeer afzender

Via (⚙️) instellingenE-mail → Geblokkeerde afzenders kan je alle geblokkeerde adressen bekijken en beheren.

 


Hi Ruud,

Bedankt, ik had dit inderdaad gevonden.
Het nadeel is dat deze methode alleen 1 enkel adres blokkeert en niet het hele @domain.
In de oude webinterface kon je dit eenvoudig invoeren. Denk dat dit nu helaas niet meer mogelijk is.

Nogmaals bedankt.

gr. Jaap


Hoi @Jaap-010020 

Via (⚙️) instellingenE-mailFilter Regels kan je volgens mij op basis van de juiste voorwaarde en actie ook een heel domein blokkeren (annuleren):

 


Hi Ruud,

Nooit aan gedacht om die hier te zoeken ;-)
Thnx voor de tip, you made my day HAHA

 

gr.

 

jaap

 


Hi @Jaap-010020, nog een aanvulling. In het centrale Webmail topic wordt aangegeven in dit geval te kiezen voor de actie ‘Markeer e-mail als’ en die op ‘Verwijderd’ te zetten. 

https://forum.kpn.com/e-mail-10/wijzigingen-in-de-nieuwe-webmail-479563/index14.html#post868916


Reageer