Skip to main content

waarom lukt het kpn niet om mij aan te sluiten op gasvezelnet ondanks dat de kabel al binnen ligt.

Ben nu al 2 maanden bezig maar ze weten zelf de procedure niet.

Wat een slechte sevice.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dat heeft natuurlijk niet met service te maken. Het netwerk is waarschijnlijk nog niet gereed gemeld. Neem even contact op met de netwerkbeheerder. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 


Dat heeft natuurlijk niet met service te maken. Het netwerk is waarschijnlijk nog niet gereed gemeld. Neem even contact op met de netwerkbeheerder. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 


En het heeft ook te maken met het Coronavirus

Bescherming voor de monteur

het is een moeilijke tijd nu


Dit heeft wel degelijk met service te maken.  Netwerk wijst naar KPN provider en de provider wijst naar netwerken. Back-office zit er ook nog tussen. Huis staat op nieuwbouw maar ik woon er al bijna 2 maanden en ik heb al een glasvezelkastje binnen.  De ene afdeling heeft een order ingetrokken maar deze moet weer op actief gezet worden zodat de andere afdeling weer verder kan.. In deze digitale tijd moet dat toch een fluitje van een cent zijn. Helaas werkt dit bij KPN niet zo snel. Als dit met alles van KPN zo werkt zullen ze over een tijdje niet meer bestaan. Heb voor dit probleem al wel 40 uur aan de telefoon gehangen.  Dus de service is gewoon K.

Door deze handels wijze van KPN zijn er van de 13 nieuwbouw huizen al 10 op Ziggo aangesloten en al 1 bij KPN.


Hoi @rindt, welkom hier.

Al twee maanden wacht je dus op de glasvezelaansluiting. Ik kan mij dan voorstellen dat je baalt, je vraagt je dan ook wel terecht af waarom het zo lang duur. Want ik begrijp dat het glasvezelkastje al aangesloten is? Kun je daar een foto van sturen? En verder geef je aan dat het om nieuwbouw gaat. Deze worden vaak per postcode opgeleverd. Zou dus best zo kunnen zijn dat deze nog niet opgeleverd is. In ieder geval wil ik graag eens meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Beste Bart,

 

gegevens zoals gevraagd zijn opgeslagen in profiel.

Dit wat er al in mijn meterkast zit.

Maar het probleem is voor mij nog gekker geworden maar dat ligt volgens mij duidelijk aan KPN omdat ze daar hun zaken niet op orde hebben.  In jan. haalbaarheidsonderzoek gedaan voor glasvezel aansluiting. na kleine 3 weken goedkeuring ontvangen en een nieuw contract afgesloten via KPN provider.  Eind jan. alles opgestuurd gekregen van KPN en mail ontvangen dat 11 Maart alles aangesloten zou worden.  Met Volker Wessels afgespoken dat ze op 24-02 de aansluiting zouden maken. Zijn geweest op 24-02 maar vonden het te veel werk om het handmatig te doen. Zouden weer een nieuwe afspraak maken.  Deze zelf weer gemaakt omdat er niet teruggebeld werd.  Gelukkig konden ze het nog op 9/3 uitvoeren.  Toe ze later na de aansluiting naar de wijkkast ginnen vertelde ze me dat ze geen werkopdracht van KPN hadden.  Ze konden het niet goed zetten en gereed melden.

Kreeg ook een mailtje van KPN dat op 11-3 de monteur niet meer zou komen en dat er een nieuwe afspraak gemaakt moest worden. 

Het vreemde is nu als ik op internet een abonnement van KPN of wie dan ook wil afsluiten dat mijn adres nu NIET meer herkenbaar is. Het probleem ligt dus wel degelijk in de administratie bij KPN maar bij welke afdeling is mijn niet meer duidelijk. Ik wordt van Nertweken naar de provider gestuurd of naar Back-office.  Heb zeker 40 a 50 uur aan de telefoon gezeten en ben nog steeds niets wijzer. Soms zit er wel iemand de wil helpen en een opdracht of mail intern verstuurd maar de meesten zeggen dat ik maar moet wachten en dat ze het vervelend vinden.   

Het was nieuwbouw maar ik heb de sleutel al echt vanaf 5-12-2019.

Als ik naar huis nummer 20 van Heliotroop ga dan heeft die wel glasvezel.  Het is dus wel degelijk mogelijk.  Helaas zijn er echt al 10 huizen aangesloten door Ziggo omdat die wel na 2 dagen internet kan leveren alleen niet via glasvezel.

KPN laat dus veel klanten liggen door deze starre situatie en opstelling. (mensen van het kasje naar de muursturen)  Ik wil het nog even aanzien omdat ik al 40jaar klant ben, maar mijn geduld raak ook een keerop.

 

Vriendelijke groet van een toch wel gefrustreerde KPN klant.


Beste Bart,

 

Deze mail kreeg ik net:   (is wel vreemd omdat eerst mijn adres wel bekend was en nu niet meer. Ook 2 huizen verder heeft wel KPN via glasvezel.)

 

KPN-problemen

 

Geachte heer/mevrouw Marcel,

U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van eerder contact over de glasvezelaansluiting in uw nieuwbouw woning.

 

Wij hebben zojuist de terugkoppeling ontvangen van onze uitvoering in de regio, dat er nog meerdere werkzaamheden moeten worden uitgevoerd voor de verbinding naar uw woning. Wij verwachten een planning voor uw huisaansluiting in week 21 af te kunnen geven. Hier voor wordt er nog contact met u opgenomen om een afspraak te maken. Onze aannemer kan contact opnemen als anonieme beller. Wij zullen uw dossier in behandeling houden tot de aansluiting gerealiseerd is.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Niek


Er gaat inderdaad het een en ander mis. Je adres lijkt inderdaad verdwenen zoals je zelf ook aangaf. Waar dit precies door komt durf ik zo niet te zeggen. Wel zie ik dat mijn collega zojuist er nog mee bezig is geweest en dat ze navraag bij KPN Netwerk gaan doen over status en wat precies de stappen zijn die gevolgd moeten worden. Daar is het even wachten op. Dus laten we die mail van gisteravond nog even negeren tot er duidelijkheid is. Meer kan ik er nu niet van maken. Als er duidelijkheid is krijg je daarover bericht. 


Beste Bart,

 

Volgens de mail kunnen ze pas week 21 (de half mei) pas een planning voor huis aansluiting geven. Dus dat als niet veel voor juni zijn. Daar wordt je niet blij van. 

Maar ik moet het ook nog zien of het waar is half mei.  IK heb al zo veel contact gehad met KPN en ze hebben  ook al diverse keren belooft om terug te bellen maar helaas komt daar weinig van uit. Op een enkeling na. Maar waarom laat KPN een klant een abonnement afsluiten wat pas na minimaal 4 maanden in kan gaan?


Dat begrijp ik heel goed. Ik zie dat ze er nog steeds mee bezig zijn. Maar verdere inzage heb ik zo niet helaas. Ik zie  dat er vandaag nog contact is geweest. Wat is daar uit gekomen?


Vanaf 18-05 kunnen ze een planning afgeven.

Hoera het digitale tijdperk van KPN.  “het betrouwbaarste net werk van Nederland” Maar dan moet het er wel eerst leggen.  Wel vreemd dat je dan in januari al wel een contract af kan sluiten voor iets wat de eerste maanden NIET te leveren is.


Dat is nog een dikke maand. 😞 Je kunt inderdaad al van te voren een pre-order plaatsen. En wellicht was voor jou de planning ook al wel dat het opgeleverd zou moeten zijn, maar dat het vanwege corona toch uitgelopen is. Dit maakt het een en ander toch wat lastiger. 

Maar vanaf 18 mei wordt er dus weer contact opgenomen voor een afspraak toch? Hopelijk wordt deze dan ook snel ingepland.