Skip to main content

Op 12 juli is de nieuwe glasvezelkabel door KPN netwerk binnen in huis gebracht en het witte FTU kastje is geplaatst.

 

Echter 3 maanden verder hebben wij nog steeds geen signaal op de glasvezelkabel.

 

Ik heb dit zowel bij KPN netwerk als KPN het probleem gemeld, Echter verwijst KPN naar KPN netwerk.

Ik heb diverse contact gehad met KPN Netwerk maar ik kom er niet doorheen. Hebben jullie nog enig idee, wie ik zou kunnen contacten?

Hallo @Rosan Ellis wat zegt de status update via www.kpnnetwerk.nl ?


Bij de servicedesk van KPN schijnt het bij deze vraag lekker makkelijk te zijn: “Dan moet u bij een ander zijn”.

De afdeling KPN Netwerk moet aan de afdeling private klanten te moeten doorgeven, dat de aansluiting klaar is. Dit forum staat vol met meldingen dat dit niet is gebeurt. 

Bekende remendie bij dit soort problemen, vraag even aan de medewerker aan de lijn. “Mag ik je chef even spreken?” 


Hoi @Rosan Ellis . Ik ging even zoeken en zag deze meldingen in ons systeem:

Tot zover niks nieuws dus.  We hebben nog een gereedmelding nodig.

Verder zie ik dat we proberen de aannemer zo ver te krijgen.  Dus de bal ligt bij hun.. Hopelijk maken ze het snel in orde. 

Klopt het dat nu nog wel diensten over koper hebt?


Dag Erwin,

Dank voor jouw reactie.

Dat klopt, de koper verbinding is nog steeds werkend gelukkig want ik werk een deel van de week thuis.

Vandaag 11 september is er een onder aannemer Selecta Infra techniek de straat ingeweest.

Ze kwamen met een 2 tal werkbusjes en scheppen en 1 monteur had een papieren map vast. Ze waren opzoek naar iets geen idee wat.


Het rare hier is dat er maar 1 huis in de hele straat is aangesloten en dat is nummer 33 in de straat. Het is ook het enige huis dat signaal heeft in de straat. Dat is toch bizar.

 

Ze zijn gewoon in het midden van de straat begonnen met aansluiten.  Ik woon op nummer 31.

 

Nummer 33 heeft een werkende glasvezel aansluiting sinds 12 juli en ik wacht al 3 maanden lang om aangesloten te worden.

 

Ik heb een wit kastje voor de glasvezel aansluiting, maar ik kan er helaas niks mee.


Hallo @Rosan Ellis wat zegt de status update via www.kpnnetwerk.nl ?

 

Ja u wordt binnenkort aangesloten. De BOP aansluiting ligt er. De kabel is naar binnen gebracht en ik heb een wit kastje.

 

De monteurs die 3 maanden geleden zijn geweest hebben de verbinding aangemeld, maar ze hebben gezegd u moet zelf maar er achter aan.  Wij zijn hier klaar! Nou mooie boel.

Dit is verre van efficient

 

1 partij legt/graaft de kabel

1 partij komt de BOP aansluiten

1 partij komt de kabel naar binnenbrengen en plaatst het witte kastje

1 partij moet komen omdat er geen signaal is en de boel nog komen meten en aansluiten

Waarom doen ze de laatste stappen niet in 1 keer? Snap er niks van?!?!


3 weken geleden contact gehad met KPN Netwerk.


Bleek dat de storingsmonteurs de melding hadden teruggelegd bij de helpdesk van KPN netwerk.

 

Maar er is helemaal niks met de melding gedaan. Uiteindelijk 1 week later zijn er weer storing monteurs langsgeweest en hebben signaal op de lijn weten te krijgen. Na weer wat graafwerk.

 

Uiteindelijke hebben ze mijn BOP wel 5 keer voor mijn deur opgegraven!

 

1 week later hebben ze glasvezel vrijgegeven.

Doordat er al een glasvezel upgrade op mijn lijn zat gaat nu alles automatisch.

 

Ik krijg het glasvezelkastje opgestuurd en volgende maandag staat er een KPN monteur gepland.

Nu na 1,5 jaar heb ik pas mijn glasvezel verbinding door iedereen en alles achter de broek te zitten.
 


Ik weet oprecht niet wat ik er van moet zeggen. Het klinkt als heel veel verspilling van energie en allesbehalve efficiënt. Dat betreur ik.

 


Dag Erwin,

 

Per vandaag is glasvezel geactiveerd. De KPN monteur heeft alles omgezet van koper naar glasvezel.

 

Het duurde ongeveer 20 min totdat ik op het glasvezel netwerk werd aangemeld/geactiveerd.

 

Helaas wel na 1,5 jaar klagen en zeuren voornamelijk bij KPN Netwerk.

Dus mensen hou rekening ermee als je glasvezel gaat aanvragen. Probeer ze wekelijks achter de broek te zitten! Als je niks doet gebeurd er ook niks vanuit hun kant!

 

Reageer