Skip to main content

Sinds afgelopen woensdag is onze glasvezelverbinding uitgevallen en zitten we zonder internet, tv en vast bellen. Ik kon direct zien waar het probleem zat, want lampje van de glasvezelverbinding brandde  niet ( de middelste van de drie lampjes) en dat was een maand geleden ook al gebeurd. Toen bleek er sprake te zijn van "kruislings aansluiten" in de centrale, waarbij een nieuwe  KPN-klant op onze plek terecht komt. Toen bleek de KPN-monteur die langs kwam daar niets aan te kunnen doen, omdat het bij de netwerkbeheerder zat. Die kwam een dag later en toen was het binnen 5 minuten opgelost.

Helaas wilde de mensen aan de telefoon bij KPN mij deze keer niet geloven en dus kwam er na 1,5 dag pas een monteur, die inderdaad binnen 5 minuten klaar was, maar dan omdat hij er niets aan kon doen. Hij dacht ons blij te maken door een ticket aan te maken voor een plekje in de wachtrij voor een afspraak met een monteur die er wel wat aan kon doen. Sinds vrijdag zitten we dus te wachten op een telefoontje of e-mail. Zelf maar weer gebeld gisteren en dan wordt er doodleuk gemeld , dat er maandag/dinsdag wel gebeld zal worden door  de netwerkbeheerder om een afspraak te maken.

Dat betekent dus dat we a.s. maandag weer met 3 man thuis zitten te werken via een hotspotverbinding.

De service van KPN is echt dramatisch en dan het idee, dat we dit waarschijnlijk nog heel vaak gaan krijgen in ons dorp , waar steeds meer mensen geleidelijk aan glasvezel nemen.

Maar ja, een alternatief is er bij ons niet. Welke provider je ook neemt; uiteindelijk zit je toch gewoon bij KPN en daar is hun service ook naar. Ze weten dat je toch geen alternatief hebt.

Kpn heeft er geen baat bij om een storing langer te laten duren dan nodig. Je zou inmiddels toch moeten weten dat er bijna bij alle bedrijven een tekort is aan personeel.  Dat is ook bij kpn het geval.  Wen er maar aan want het ziet er niet naar uit dat de krapte op de arbeidsmarkt snel voorbij is. 


Beste Joep,

 

Het is inmiddels al de 8e dag zonder internet &TV en gisteren heb ik maar weer eens gebeld. Uiterlijk donderdag word ik gebeld en dan wordt er gekeken hoe het opgelost kan worden………. En ik mag dit van jou geen slechte service noemen? Heb je veel aandelen KPN?


Hoi @RFA . Welkom op het forum.

Dat klinkt allemaal niet best. Er loopt dus wel een ticket begrijp ik van jou? Want in dat geval kan ik ook niet veel meer betekenen, vrees ik. 


Beste Erwin,

 

Vandaag zou er gebeld worden door de netwerkbeheerder, maar dat is al meerdere keren toegezegd. Kreeg wel een SMS dat de toegekende 100 GB om via een hotspot te kunnen werken vandaag (na een week) verlopen zijn. Kennelijk loste KPN vroeger storingen binnen een week op. Heb inmiddels na bellen en in de wacht hangen weer 100 GB gekregen en weer de toezegging, dat we nu uiterlijk morgen gebeld worden. 

Heb ook een klachtenformulier gevonden bij KPN Netwerk, waar je je klacht kon neerleggen. Omdat het probleem bij Netwerkbeheer zit heb ik daar mijn klacht via het formulier neergelegd. Ik kreeg een reactie dat het momenteel erg druk is en dat er binnen 3 weken  contact zal worden opgenomen.

 

Heb ook op Trustpilot gekeken en heb inmiddels begrepen, dat als je pech hebt bij KPN, je dan ook echt goed pech hebt. Opvallend trouwens hoe slecht de klantvriendelijkheid van KPN is. Ik zie bijvoorbeeld, dat de klantenservice van Solcon daar op alle klachten ingaat en dat KPN dat nooit doet. Wilde bijna overstappen naar Solcon, tot ik er achter kwam dat ook dat een dochter van KPN is.

 

Dus ja,er loopt een ticket, maar dat loopt dus ook al meer dan een week. Het is vandaag dag 9!  

  


Ja, ik ga er ook niet omheen dansen. Er staan genoeg nare verhalen op dit forum.  Helaas is het vaak een combinatie van processen, verschillende bedrijven en (ik kan het niet ontkennen) personeelstekort. 

Ik probeer pragmatisch te denken. Als er een ticket is kan ik verder weinig doen. Wat die bundel betreft kan ik je wel helpen.

Mocht die bijna op zijn, kun je mij hier ook een berichtje sturen. Dan vul ik die aan. 

Hopelijk komen ze snel met een oplossing! 


Hoi Erwin,

Dag 15 er is geen zicht op een oplossing voorlopig, want KPN Netwerk schijnt zwaar onderbemand te zijn en als ik het forum lees zitten er soms mensen maanden zonder internet/tv. Was ik maar nooit overgestapt naar dat stomme glasvezel….

We werkten inmiddels met 3 man thuis via de hotspot van mijn vrouw, die mobiel heeft bij KPN en dat werkte goed, maar wel onhandig, want die telefoon moet altijd in huis zijn. TV kijken we inmiddels via Digitenne.

Eergisteren kregen we een nieuwe oplossing aangereikt. Een noodpakket in de vorm van een dongel, die rechtstreeks in het modem kan. Dolblij toen die vandaag opgehaald kon worden, maar wat een anti-climax. Supertraag internet (2g/3g) en veel langzamer dan via de hotspot van mijn echtgenote.

 

Wat een treurigheid allemaal, maar toch lees ik overal dat KPN de beste provider is. Wat zegt dat over de anderen?

En nog erger: alles wat je in onze woonplaats kan binnenhalen qua internet blijkt altijd via KPN of een dochter van KPN te zijn. 

Weet jij nog een oplossing?

groet,

Ron

 


Waar heb je dat modem met die dongel staan?  Die kan namelijk 4G aan maar dan moet ie wel goed ontvangst hebben.

Die hotspot van jouw vrouw. Gaat dat via het KPN Netwerk?  Zo ja, zou je ook hoge snelheden via die dongel moeten kunnen halen. Even experimenteren met de plek van de dongel?


@Erwin_  

 

Hoi Erwin,

Weer eens een update,

Wij zitten inmiddels pas 21 dagen zonder internet en TV, maar kennelijk kan het nog veel erger………..

Ik ben helemaal ten einde raad en zwaar gefrusteerd door alle wachtrijen en valse toezeggingen, terwijl ik weet dat een monteur van KPN netwerk het binnen 5 minuten kan oplossen , want dat was bij de vorige storing 6 weken terug ook het geval (iets met kruislings aanleggen in de centrale).   

Als je online opzegt via de chatbot, komen ze wel opeens in beweging en bellen ze je binnen 1 minuut terug, maar dan nog zit je bij de klantenservice, terwijl het probleem bij KPN Netwerk zit. Als ik die bel hoor ik dat de wachttijd meer dan 15 minuten bedraagt, maar meestal geef ik het na 60 minuten op.

Ondertussen kijken we TV via Digitenne en zitten we via de hotspot van onze mobiel met 3 man thuis te werken. Dat noodpakket met een USB Dongle van 1,5 MB per seconde is helemaal een ramp, maar KPN vindt kennelijk alles normaal en een alternatief is er bij ons helaas niet. Maar volgens de Consumentenbond is KPN de beste provider. Hoe dan??  

Ik zal nu maar gaan kiezen voor de geschillencommissie en de Consumentenbond en op ieder forum laten horen wat ik van de service van KPN vindt. 

Met een uitzondering voor de wel begripvolle Ashmie van de klantenservice, maar zelfs zij werd er door KPN Netwerk telefonisch uitgegooid.

 


Ik doe alvast een disclaimer vooraf want ik wil niet de indruk wekken dat ik het voor je kan oplossen.

Ik wil nu wel graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


@Erwin_   

Hallo Erwin.

Ik heb mijn profiel aangevuld.

Ik ben al blij met alles wat je wilt proberen. 

 

Ik ben alleen bang dat KPN Netwerk het moet oplossen, want bij de vorige storing, zo'n 7 weken terug, kwam er na anderhalve dag een monteur van KPN Netwerk, die even belde met de centrale en toen even iets deed in onze meterkast, waarna alles weer werkte. 

Alvast dank voor de moeite!


@Erwin_     Wonderen bestaan nog. Ik ben zojuist gebeld door KPN Netwerk en er komt op donderdag 21 september a.s. een monteur. Dat is pas over een week, maar we zijn er al dolblij mee.

Jij nogmaals dank voor de moeite !


Dat is goed nieuws! Uiteraard hoop ik dat het op de 21e ook allemaal gerepareerd wordt en je eindelijk verlost bent hiervan. Zo niet, laat het mij hier weten. 


Het wonder is geschied. Op dag 29 van de storing kwam er een monteur van “Diek” uit Zaandam en binnen 3 minuten werkte alles weer.


@Erwin_   Nu wij 29 dagen zonder internet/tv/bellen hebben gezeten, wilde ik via de tool een schadevergoeding aanvragen. Wij zouden dan 29/31e van ons maandbedrag kunnen terugkrijgen. Ook hier stelt KPN ons teleur. De storing begon op 23/8, maar de tool begint pas op 24/8 en via de tool kun je maximaal 3 dagen terugkrijgen. Beste Erwin, ga niet zeggen dat ik hierover ook weer moet bellen met de klantenservice. Wat te doen? 


Nee. Ik stuur je een privébericht. Kun je daar op reageren.


Voor de meelezers. We hebben via privé gesprek een passende financiële oplossing gevonden. 


@Erwin_   Dank voor jouw inzet in deze kwestie !


Het wonder is geschied. Op dag 29 van de storing kwam er een monteur van “Diek” uit Zaandam en binnen 3 minuten werkte alles weer.

Was het nu weer een kruislings aansluiten probleem?