Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Al een aantal weken valt zowel de wifiverbinding als het TV signaal weg. Op beide TV'S. Na een tot meerdere minuten werkt alles weer, al is de WiFi soms even trager dan eerder. De ene avond geen last, de andere meerdere keren per avond. Zal overdag ook gebeuren denk ik. Gezien de korte duur heeft het geen nut te bellen om op dat moment te meten wat het probleem is. Mijn Fritzbox is up to date. Troubleshooting zoals op KPN website voor uitvallende TV zenders lijkt me nutteloos. Omdat ook het wifisignaal is weggevallen ligt het niet aan de verbinding met de TV.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Goedemorgen @ex xs4all klant en dank voor jouw bericht!

Goed dat je je probleem hier kenbaar maakt want hier moet natuurlijk zo snel mogelijk een oplossing voor komen. Waar ik in eerste instantie vooral benieuwd naar ben, is hoe de lampjes op je Fritzbox branden zodra dit probleem zich voordoet. Kun je me verder ook alvast vertellen hoe de tv ontvangers zijn aangesloten op het modem; rechtstreeks met kabel of gebruik je misschien iets van een draadloze verbindingsset?


Alle lampjes zijn uit zodra het probleem zich voor doet. Daarna begint al snel het powerlampje te knipperen en vervolgens de rest.

De TV'S  zijn aangesloten met een kabel via de router.

Tegelijk met de TV werkt ook de WiFi niet meer. Dat zien we op de telefoon. Zelfs als het pictogram van de WiFi weer zichtbaar is wil hij pagina's niet laden. Zo gebeurde dat ook tijdens inloggen voor deze pagina. Met 4G super snel en daarna lukt het weer op de WiFi verbinding. NOS app laadt hij vaak ook niet. 

Gisteravond duurde het 1,5 tot 2 minuten voor de TV het weer doet.

De Fritzbox 7581 is up to date.

 

 


Bedankt voor je duidelijke toelichting @ex xs4all klant!

Ik duik hier graag dieper in want dit lijkt om een probleem met de verbinding te gaan en daarom wil ik graag wat metingen uitvoeren om vanuit daar verder te kijken. Zou je daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Alvast bedankt!


Gedaan. Ik neem aan met voldoende gegevens.


Top, dankjewel @ex xs4all klant :)
Zou je, om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken?


Dat heb ik 45-60 minuten geleden gedaan


Dat heb ik 45-60 minuten geleden gedaan

Top! Maar merk je nu ook verschil of ervaar je nog steeds hetzelfde probleem?


Helaas. Probleem treedt nog steeds op.


Dat is natuurlijk jammer @ex xs4all klant :(
Ik heb net een ticket aangemaakt voor mijn collega's van de technische dienst. Zij zullen zich verder over deze kwestie buigen en dit verder oppakken. Ik verwacht dat ze een dezer dagen contact met je op gaan nemen. Ik houd het zelf uiteraard ook even in de gaten!


Hoi @ex xs4all klant, is het probleem inmiddels verholpen?


Nadat ik zelf 2 keer opnieuw gebeld heb nieuwe router ontvangen. Deze week kregen we daar ook kort geen wifisignaal van. We houden het in de gaten.


Nadat ik zelf 2 keer opnieuw gebeld heb nieuwe router ontvangen. Deze week kregen we daar ook kort geen wifisignaal van. We houden het in de gaten.

Dat kan ik je zeker aanraden om het even in de gaten te houden @ex xs4all klant, mocht je toch ergens tegenaan lopen dan horen we dat natuurlijk graag!