Skip to main content

Al een half jaar verschillende problemen waaronder wegvallen wifi

  • 11 September 2024
  • 2 reacties
  • 19 keer bekeken

Kpn,

Sinds 1 december 2023 hebben wij een abbonement op internet en tv.

Sinds maart 2024 is er een probleem ontstaan met onze wifi verbinding. Dit probleem uit zich door het kort wegvallen van de wifi waardoor apparaten op het wifi opnieuw moeten worden opgestart/ingesteld. Dit gebeurd een aantal keer per week en is erg vervelend. 

Na 12 telefoongesprekken van in totaal meer dan 4 uur, 2 reset van het modem, 2 reset van de tv ontvanger (met een week lange storing tot gevolg) 1 monteur die te laat op de afspraak is waardoor de werkzaamheden verzet moesten worden. Nu wachtend op de tweede monteur die tussen 8 en 12 hier kan zijn en daar nu nog 3 kwartier voor heeft. Zijn we inmiddels een half jaar verder. 

Nu is de gang van zaken voor een bedrijf als kpn natuurlijk aan zich al te schandalig voor woorden, ze komen hier al een half jaar niet hun afspraken na. 

Het meest vreemde van deze situatie vind ik dan nog dat wanneer ik mijn contract wil ontbinden ik hier nog voor moet betalen ook. Natuurlijk is dit de normale gang van zaken wanneer 1 van de partijen van het contract af wil, terwijl beide partijen zich wel aan voorwaarden van het contract houden. 

Maar in dit geval komt kpn al 6 van de 9 maanden zijn afspraken niet na die in het contract staan. Wanneer ik dit wil bespreken via de klantenservice kost me dit ten eerste erg veel tijd, en los van de tijd is er nooit een medewerker die me daadwerkelijk helpt.

Kortom,

mijn vraag aan de community, hebben jullie deze ervaringen? en is er dan ook iemand die dit heeft kunnen oplossen?

Met vriendelijke groet,

 

Dat klinkt niet best @Robin van pul . Uitval van wifi wordt vaak veroorzaakt door iets in het netwerk na het modem. De grote vraag is dus of je een probleem hebt met alleen de WiFi of valt het hele netwerk uit en gaan er storingslampjes branden op het modem of eventueel glasvezelkastje. 


Hallo @Robin van pul, welkom op de KPN Community.

Wat vervelend dat je al zo'n lange tijd last hebt van een wegvallende wifiverbinding. Nu is het alleen zo dat wifi lastig te garanderen is, omdat wifi erg afhankelijk is van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Omdat wij geen invloed hebben op deze omgevingsfactoren en storingsbronnen is het erg lastig om een goede wifi verbinding te garanderen.

Wij snappen echter ook dat een goede wifi verbinding belangrijk is, daarom hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer.

Daarnaast kan je aanraden om dit artikel met meer tips en oplossing voor een een wegvallende wifiverbinding.

Heb je naast problemen met wifi ook problemen met een wegvallende bekabelde internetverbinding? Dan is er mogelijk meer aan de hand. In dat geval kan je eerst dit online stappenplan doorlopen: Last van een internet storing of wifi problemen?. Kom je er hiermee niet uit? Dan is het advies om even te bellen met 0800 0402. Mijn collega kan dan samen met jou opzoek naar een oplossing voor jouw probleem.


Reageer