Skip to main content
Beantwoord

Al een week geen diensten door storing en geen verdere informatie

• October 10, 2025
  • 14 reacties
  • 272 keer bekeken

Is er een KPN medewerker directeur of manager ( niet iemand van  de klantenservice) die mij kan vertellen waarom ik na een week nog steeds geen tv en internet heb? Ik bel elke dag met de klantenservice, maar dat is elke dag het zelfde verhaal. Ze weten dat er een storing is (het heeft met een buitenkabel te maken) maar dan houd de informatie op. De storing is kleinschalig, het betreft  14 mensen in de wijk waar ik woon. Er komt geen update van de stand van zaken en monteurs van de KPN zien wij nergens bezig! Als deze storing landelijk zou zijn, werd er natuurlijk haast geboden. 
Ik ben al ruim 20 jaar bij de KPN, ik vind deze manier van omgaan met je trouwe klanten beneden alle peil. Het kost ontzettend veel energie en frustratie dat je o.a. je werk niet kunt uitvoeren omdat je geen internet hebt. 
Ik hoop dat ik een positieve reactie krijg van KPN met nieuws over de gang van zaken. 

MVG Joukje Teunissen

Beste antwoord door Ik_Combineer

Die aannemer aansturen die hebben we gewoon onder de knop en is binnen enkele seconden geregeld. En bij een kabelbreuk met meer dan 5 klanten is deze service 24/7. Het probleem zit hem alleen soms aan de locatie van de breuk. Als het echt al een week duurt dan is dit een complex geval en is de kabel op een ongunstige plek gebroken. Dit kan zijn op een afgesloten terrein waar we niet zomaar bij kunnen, onder een stuk straat welke hierdoor afgesloten moet worden en vergunningen voor nodig zijn of een andere zeer lastige plek. 

Het is natuurlijk ontzettend vervelend om zo lang in de onzekerheid te zitten, maar helaas is er niemand bij de klantenservice die jou kan vertellen wat er aan de hand is. Ook op dit forum niet. Weet dat als jouw storing bekend is op KPN haar storingspagina dat er ontzettend hard word gewerkt aan een oplossing.

14 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • October 10, 2025

Je stelt je vraag op een forum waar klanten elkaar proberen te helpen. Ik denk niet dat je hier een directeur of manager van KPN gaat vinden.

Hallo Leen, naar mijn weten is het niet alleen voor klanten. Ik ben hiertoe gekomen nadat ik een ber. van een mevr. heb gelezen over problemen bij de KPN. Zij is wel geholpen door een medewerker van KPN. Als je niemand kunt bereiken (en dat is het geval) dan dit forum maar gebruiken. Je weet maar nooit. Miss. heeft iemand wel een idee om verder bij de KPN door te dringen dan de klantenservice . 

Leen59
Wijsgeer
  • October 10, 2025

Hier wordt je alleen geholpen door andere klanten of moderators. Die verwijzen allen naar de klantenservice via telefoon, X of Facebook.

Je zou wel om een noodpakket kunnen vragen zodat je weer internet hebt.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 10, 2025

Kpn heeft er geen baat bij om storingen langer te laten duren dan nodig. Een kabelbreuk kan best een hele klus zijn. Er moet een aannemer gevonden worden,  er moet een graafploeg naar toe, er moet een lasploeg naar toe, er moet soms een vergunning bij de gemeente worden aangevraagd. Dan ben je zo een paar dagen verder. En dat in een tijd waar het vinden van mensen heel moeilijk is. Als u een mobiel abonnement heeft bij kpn dan krijgt u een grote bundel en kunt u van de mobiel een hotspot maken. Meer dan geduldig wachten zit er helaas niet in.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • October 11, 2025

Die aannemer aansturen die hebben we gewoon onder de knop en is binnen enkele seconden geregeld. En bij een kabelbreuk met meer dan 5 klanten is deze service 24/7. Het probleem zit hem alleen soms aan de locatie van de breuk. Als het echt al een week duurt dan is dit een complex geval en is de kabel op een ongunstige plek gebroken. Dit kan zijn op een afgesloten terrein waar we niet zomaar bij kunnen, onder een stuk straat welke hierdoor afgesloten moet worden en vergunningen voor nodig zijn of een andere zeer lastige plek. 

Het is natuurlijk ontzettend vervelend om zo lang in de onzekerheid te zitten, maar helaas is er niemand bij de klantenservice die jou kan vertellen wat er aan de hand is. Ook op dit forum niet. Weet dat als jouw storing bekend is op KPN haar storingspagina dat er ontzettend hard word gewerkt aan een oplossing.

Bedankt voor jullie reactie👍. Het was fijn geweest als KPN beter had gecommuniceerd over de stand van zaken.  Ik ben intussen overgestapt naar Ziggo , morgen komt de monteur om het klaar te maken. 
👋👋

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 12, 2025

Jammer dat het noodpakket geen uitkomst heeft geboden. Heel veel succes bij KPN’s oranjerode concullega’s. Ik hoop voor je dat ze een stabiel en razendsnel internet gaan leveren. Hopelijk tot weerziens.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 13, 2025

Goedemiddag ​@Joukje Teunissen , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)
Storingen zijn natuurlijk nooit leuk, duren standaard te lang en komen altijd ongelegen. Kortom, ik kan me voorstellen dat hier het nodige ongemak uit voortkomt. Zoals hierboven al wordt aangegeven, lijkt het hier te gaan om een complexe situatie en dan kan zo'n storing helaas nog langer duren dan gewenst. 

Bedankt voor jullie reactie👍. Het was fijn geweest als KPN beter had gecommuniceerd over de stand van zaken.  Ik ben intussen overgestapt naar Ziggo , morgen komt de monteur om het klaar te maken. 
👋👋

Dat betreur ik natuurlijk wel maar anderzijds hoop ik ook dat je snel wordt aangesloten en voorlopig geen storingen meer zult gaan ervaren 🙏🏻

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • February 14, 2026

Dag allen,

Ik herken de frustratie van Joukje. Bij mij spelen de onderbrekingen al sinds eind januari. Ik heb inmiddels een nieuw modem ontvangen van KPN maar dat heeft niets geholpen. Telkens wordt mijn glasvezelinternet verbroken en elke keer ligt het aan “een kapotte kabel” volgens KPN. Thuiswerken en online vergaderen is niet meer te doen. Alleen al de afgelopen week:  22 incidents, 7h, 3m, 39s down. Voor mijn setup is Ziggo geen goed alternatief tenzij ik honderden euro’s extra ga uitgeven aan apparatuur. Het is om moedeloos van te worden en zou graag zien dat KPN nu echt eens een oplossing gaat bieden. Contact met de klantenservice biedt ook geen soelaas; ze zien de storing en vertellen dat het om een kapotte kabel gaat. Na drie weken is dit niet geloofwaardig meer.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 16, 2026

Hoi ​@Basakis, bedankt voor jouw bericht, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai :(

Enorm zuur dat je al sinds eind januari last heb van onderbrekingen en ik begrijp dat thuiswerken en online vergaderen op deze manier heel erg lastig wordt. Als er sprake is van een kabelbreuk en onze collega's bij de klantenservice zien dit, dan wordt er in de regel een ticket aangemaakt of een monteur aangestuurd maar ik begrijp uit jouw bericht dat hier dus geen sprake van is? Ik kijk ook graag eens even met je mee; zou jij daarom je profiel voor me in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • February 16, 2026

Dag Jan, ik heb mijn profiel ingevuld. En in de afgelopen 24 uur ook weer 4 onderbrekingen mogen beleven.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 16, 2026

Bedankt voor het invullen van je profiel ​@Basakis 💪🏻

Ik ben meteen je verbinding eens door gaan meten maar zie op dit moment geen gekkigheden; als er echt een probleem was met een kabel dan had met de meting die ik net heb uitgevoerd naar voren moeten komen. Dat er vanuit de klantenservice eerder is gecommuniceerd dat er sprake was een kabelschade kan ik dan ook niet helemaal plaatsen eerlijk gezegd. Je geeft aan dat je vandaag ook al weer 4 x last hebt gehad van een onderbreking; valt op dat moment het internet weg? Of alleen de wifi? EN wat doet de televisie op dat moment? Houdt die er ook mee op? 

Wat ik je in ieder geval alvast aan kan raden, is om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken. Op die manier wordt de verbinding opnieuw tot stand gebracht en ik ben in eerste instantie benieuwd of dat ook voor de gewenste verbetering zorgt. Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet en indien nodig kijken we vanuit daar verder wat er in jouw geval nodig is om weer gebruik te kunnen maken van je verbinding zonder dat deze de hele tijd wegvalt!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • February 21, 2026

Dag Jan,

Het is vier dagen sinds jouw reactie hierboven en in die vier dagen is het internet 9 keer uitgevallen waarvan 7 keer in de afgelopen 24 uur. Bij sommige storingen krijg ik een sms van KPN dat de storing is opgelost, of de storing is nog niet opgelost, en elke keer ligt het aan een kapotte kabel. Ik heb ook de indruk dat het niet mijn eigen glasvezelaansluiting is (heb jouw suggestie ook uitgevoerd) maar meer een probleem op wijkniveau dat maar niet opgelost schijnt te kunnen worden. Dit duurt nu al te lang. Thuiswerken is voor mij niet meer mogelijk en dat is erg vervelend daar ik ook nog zorg draag voor mijn partner waarbij thuiswerken onontbeerlijk is. Ik vind dat KPN nu moet gaan zorgen voor een redundante oplossing zodat mijn internetverbinding gegarandeerd blijft zolang men het echte probleem niet kan oplossen. Per slot van rekening wordt wel elke maand het bedrag voor het glasvezelabonnement + TV afgeschreven maar de dienstverlening laat te wensen over.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

bel met kpn en vraag om een monteur dat is sneller dan dit forum