Skip to main content
Beantwoord

Al geruime tijd geen diensten ondanks diverse monteurs, wat kan ik doen?

  • June 4, 2026
  • 11 reacties
  • 112 keer bekeken

Sinds begin mei ben ik overgestapt van ziggo naar kpn glasvezel. Het heeft 6 dagen gewerkt en daarna had ik geen internetverbinding meer. Er zijn diverse monteurs langs geweest, maar er is nog steeds geen oplossing. Zit nu al 17 dagen zonder internet en zonder tv. Ik wil dolgraag terug naar ziggo, maar ik heb een abonnement van 2 jaar afgesloten bij de kpn. Wat kan ik nu doen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Clementine Kroezen. Bedankt voor je terugkoppeling. Fijn dat er inmiddels duidelijkheid is en dat KPN je kosteloos uit het contract laat gaan, omdat er geen oplossing is. Dat is natuurlijk niet waar je op had gehoopt toen je overstapte, maar wel goed dat je niet vastzit aan een dienst dat niet werkt.

Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd wat er precies aan de hand was en waarom je zo lang zonder diensten hebt gezeten. Ik kan me voorstellen dat het veel geduld en frustratie heeft gekost. Jammer dat we je op deze manier weer zien vertrekken. Veel succes met de aansluiting bij Ziggo. Ik hoop dat je snel weer probleemloos gebruikmaakt van internet en televisie.

 

11 reacties

  • June 4, 2026

Beste ​@Clementine Kroezen als je nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit kun je alles terugzetten.

Als je daar buiten zit en je hebt van de overstapservice gebruik gemaakt zou je via Ziggo ook nog gewoon alles moeten hebben.

KPN meldt de overstap pas door op het moment dat bij KPN alles vcoor jou actief is gemeld aan jou.

 


Dank je wel JanD. Het is buiten de opzegtermijn en ik had al gebeld met de ziggo. Heb de apparatuur terug moeten sturen. De overstap gebeurde nl op dezelfde dag. Achteraf gezien dom, maar ja... Ik overweeg om ziggo ernaast te nemen, want ik zie zo een twee drie geen oplossing en van het kpn abonnement zal ik ook niet af kunnen komen.


  • June 4, 2026

Beste ​@Clementine Kroezen als je een mail hebt gehad in mei aangaande de nieuwe voorwaarden, kun je binnen de in de mail gestelde termijn opzeggen zonder kosten.

 


Super, ik ga even kijken!


  • June 4, 2026

Super, ik ga even kijken!

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

​@Clementine Kroezen 


rvk01
Slimmerik
  • June 4, 2026

Ik overweeg om ziggo ernaast te nemen, want ik zie zo een twee drie geen oplossing en van het kpn abonnement zal ik ook niet af kunnen komen.

Hebben ze geen noodoplossing geboden?

Twee abonnementen lijkt me ook niet handig want bij Ziggo niet je ook weer minimaal een jaar afsluiten.

Als KPN geen noodoplossing heeft kun je misschien nog denken aan Klik & Klaar van Odido. Dat is 5G, op veel plaatsen goede snelheid, en per maand op te zeggen (ze hebben een dekkings kaart op de site om te controleren of je een redelijke snelheid kunt halen). Dat is dan niet voor TV maar wel voor internet (TV zou misschien via NLziet kunnen).

Maar eigenlijk behoort KPN hier volgens mij met een noodoplossing te komen (hun 4G oplossing?) want je hebt gekozen voor overstapservice (en je hebt al service gehad bij KPN dus dit is gewoon een langdurige storing die zij op moeten lossen).

 


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 4, 2026

Zeerzeker, als je diensten gewerkt hebben zou een monteur je gewoon moeten vragen of je een noodpakket thuis wilt hebben. Dit is een kleine mifi router voor wifi + digitenne indien je tv hebt van KPN. Zo kan je toch nog doorwerken thuis ook al is het niet optimaal.

Mocht dat nog niet zijn aangeboden zou ik adviseren om nogmaals te bellen met de klantenservice. Hun kunnen het als het goed is ook gewoon opsturen. 


Nee er is geen noodoplossing geboden. Wel een ophoging van de mobiele abonnementen, mijn kinderen hebben kpn, maar ik zelf niet, dus ben afhankelijk van hun hotspot. Dank jullie wel voor de reacties. Ga morgen vragen om een noodoplossing.


  • June 5, 2026

Super, ik ga even kijken!

Heb je de mail niog gevonden ​@Clementine Kroezen ?


​@JanD nee, ik heb geen mail gevonden. Ik heb weer gebeld en ik mag zonder kosten opzeggen, omdat ze geen oplossing voor me hebben. Ik heb me meteen weer gemeld bij Ziggo. Bedankt voor je reacties!


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Clementine Kroezen. Bedankt voor je terugkoppeling. Fijn dat er inmiddels duidelijkheid is en dat KPN je kosteloos uit het contract laat gaan, omdat er geen oplossing is. Dat is natuurlijk niet waar je op had gehoopt toen je overstapte, maar wel goed dat je niet vastzit aan een dienst dat niet werkt.

Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd wat er precies aan de hand was en waarom je zo lang zonder diensten hebt gezeten. Ik kan me voorstellen dat het veel geduld en frustratie heeft gekost. Jammer dat we je op deze manier weer zien vertrekken. Veel succes met de aansluiting bij Ziggo. Ik hoop dat je snel weer probleemloos gebruikmaakt van internet en televisie.

Â