Skip to main content
vanaf 14 augustus heb ik i.p.v. Telfort nu kpn.

bij Telfort heb ik nooit problemen gehad,nu heb ik al 25 keer kpn aan de lijn gehad en het ergste is dat ik gewoon afgewezen word aan de telefoon en dat ik vezocht word om de storingslijn te bellen en of een monteur te laten komen voor 50 euro?????????

service???????

wie gaat mij nu helpen om een normale goede wifi te krijgen hier in huis.

voorbeeld: als ik op mijn laptop via de wifi een site open op internet krijg ik het gevoel dat ik eerst naar de wc kan gaan en als ik terug ben dan staat de site klaar om te gebruiken.

de speed testen zijn gewoon slecht 23 mb en up 29 mb

ga ik met een kabel werken tussen laptop en experia box 10A dan haal ik wel een snelle verbinding van rond de 90 mb.

dit probleem is bekend bij kpn.

ik zit met alle mobiele apparaten 5 meter van mijn experia box af in de woonkamer,dus mag ik toch verwachten dat ik een goed wifi mag verwachten.

nu denk ik al op het einde van dit jaar over te stappen als hier niets aan gedaan word.



Admin: titel aangepast ter veruidelijking
toevallig een monteur gesproken met veel V10A boxen in zijn serviceauto.

is bij dit type box een veel voorkomend probleem,moest er veel omruilen.



klanten service bellen en een ander type eisen..

suc6
Ik heb precies hetzelfde probleem met de experiabox 10A, de wifi heeft tijden goed gewerkt maar sinds afgelopen augustus werkt de wifi maar op halve snelheid (45 ipv 90/100) op 5ghz. Bekabelt krijg ik wel volle snelheid.



Ik weet zo goed als zeker dat het komt door een experiabox update, want in mijn configuratie is niks veranderdt afgelopen jaar. Heb dit aangekaart bij KPN, maar of er iets mee wordt gedaan. Hopelijk kunnen zij het zsm fixen met een update.



firmware: v5.00.20 build190
Hoi, Kim, welkom op het forum! In de basis zijn snelheden van 20-30 Mbit ruim voldoende voor regulier internetgebruik (websites etc...). Maar, als er bekabeld 90 Mbit haalbaar is, dan zou ik wel een wat hogere wifisnelheid verwachten. Wifi is echter zeer afhankelijk van omgevingsfactoren. Ik raad je dan ook aan om dit wifi stappenplan te doorlopen. Die checkt je instellingen en past die aan waar nodig.



Vincent, voor jou geldt hetzelfde. Wat betreft updates, de V10A heeft in februari voor het laatst een update gehad. Als het bij jou sinds augustus niet lekker werkt moeten we de oorzaak toch ergens anders gaan zoeken. Je geeft aan dat er in jouw configuratie niets is veranderd. Dan zit het hem toch ergens in de omgeving. Veranderingen in je huis bijvoorbeeld. Of veranderingen bij de buren in huis. Ander wifinetwerken e.d. in de omgeving kunnen de jouwe ook storen.