Skip to main content

Dag,

 

Wij zijn eind vorig jaar overgestapt van Ziggo naar KPN. Bij Ziggo zaten we nog op de kabel, nu op glas van KPN. Eigenlijk al sinds de overgang hebben we het probleem dat het internet (vrijwel elk uur) wegvalt. Dit is zowel bekabeld als wifi. Er zijn al 2 monteurs van KPN langsgeweest, maar nog geen oplossing. Het vermoeden van de laatste KPN monteur is dat het waarschijnlijk toch in de wijkkast iets niet goed gaat.

 

Ik zie de volgende error in de log op het modem, telkens als het internet weer wegvalt: Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

Ik wil graag dat dit permanent wordt verholpen. Alles binnenshuis is al vervangen en gecontroleerd. Het is duidelijk dat het probleem buitenshuis zit, maar ik heb inmiddels al 10 KPN medewerkers gesproken en ben nu toch wel moedeloos aan het worden om steeds hetzelfde riedeltje te herhalen.

 

Kan iemand hierbij helpen?

 

Met warme groet,

 

FreePotatoes

Goedemorgen,

Welkom op het forum. Had precies hetzelfde check het hier:

 

Mag ik vragen of de monteurs spullen vervangen hebben? 

Bij mij wilde ze het modem/router vervangen maar had zelf al geconstateerd dat dit het niet kon zijn.

Na veel lezen hier op het forum heb ik aan de monteur een ander glaskastje gevraagd.

Kastje in de meterkast waar het glasvezel op binnen komt.

Dat kastje is vervangen door een Nokia model, en daarna heb ik nooit meer wegvallend internet gehad.

Had precies dezelfde errors.

Mijn vermoeden laat het glaskastje vervangen en probeer het dan nog eens.

 


Dank voor je reactie en hulp!

Het glasvezelkastje is (nog) niet vervangen, omdat de monteur aangaf dat dit eigenlijk het nieuwste/beste model is. Hij had zelf toevallig een kleinere/oudere bij in z'n auto.

 

Zie foto:

 

Het modem is al wel vervangen, maar helaas nog precies dezelfde issues.


Ik heb hetzelfde kastje nu.

Dit glaskastje is belangrijk en volgens mijn monteur de beste die er is.

Dan zou ik toch vermoeden dat er iets is in de wijkkast.

Het “modem” is eigenlijk een router. Als je een eigen router hebt kan je die er ook tussen zetten.

Zou contact opnemen met KPN en vragen om een onderzoek.

Ze kunnen je historie zien dus zou gewoon zeggen dat nu de maat vol is en je een gedegen onderzoek wilt.


Ik heb hetzelfde kastje nu.

Dit glaskastje is belangrijk en volgens mijn monteur de beste die er is.

Dan zou ik toch vermoeden dat er iets is in de wijkkast.

Het “modem” is eigenlijk een router. Als je een eigen router hebt kan je die er ook tussen zetten.

Zou contact opnemen met KPN en vragen om een onderzoek.

Ze kunnen je historie zien dus zou gewoon zeggen dat nu de maat vol is en je een gedegen onderzoek wilt.

Ik kan nu weer aan de lijn.. Thanks in ieder geval!


Hoi @FreePotatoes, welkom op onze community!
Ik denk dat je hierover het beste inderdaad even kunt bellen met 0800-0402 als je met de stappen op kpn.com/storing niet tot een oplossing komt.

Laat je ons weten wat er uit komt?


Dank voor je reactie @Thomas van KPN . Gisteren met de medewerker van KPN een afspraak ingepland voor vandaag tussen 15:30 en 16:00 maar ik ben helaas niet teruggebeld. Zojuist zelf weer gebeld maar de medewerker Frontoffice gaf aan niks te kunnen betekenen, los van het weer opnieuw aanmelden van de storing. Ik kom er echt niet doorheen.. Inmiddels valt het netwerk minimaal 40x per dag weg en is een onwerkbare situatie ontstaan.

 

Ik ben radeloos en hoop dat jij wat kan betekenen. Alvast bedankt!

 


Wat maakt jou er zo zeker van dat de uitval wordt veroorzaakt door iets voor het modem en niet door iets na het modem? Draadloze verbindingssets of een omvormer van zonnepanelen kunnen al problemen geven. Vertel eens iets over jouw netwerk.


Via het forum kan ik je hier dus niet zo goed mee helpen omdat de verbinding nu bijvoorbeeld ook goed meet.
Je kunt echt het beste even bellen op het moment dat je de storing ervaart of zo snel mogelijk daarna.