Skip to main content

Wie heeft ervaring met wekenlang geen internet? Ondanks vrijwel dagelijks bellen met de provider en via hen KPN waar de oorzaak ligt dus ook oplossing. Wij zoeken advies of tips om ons internet terug te herstellen 

@Broes Janssen 

 

Is het niet zo dat je na een maand geen internet te hebben het contract mag verbreken?

 

Begrijp ik goed dat u echt helemaal geen internet hebt?


Hallo @Broes Janssen ,

Ik begrijp vanwege “de provider” dat je geen klant bent van KPN. Dan zul je het probleem toch echt via jouw provider moeten oplossen. Hier kan niemand verder iets voor jou betekenen. 
 

Wel heel vervelend natuurlijk. Zijn er bij jou geen andere mogelijkheden om vast internet af te nemen? Want ik ga er vanuit dat je ook niet hoeft te betalen bij jouw huidige provider zolang zij niet leveren.


@Krijskever 

Nee, je heb recht op compensatie voor de dagen zonder internet, maar om contract te ontbinden moet je zelfs een brief of email schrijven en een een redelijke termijn vastzetten. Na afloop van deze termijn als het probleem nog steeds niet opgelost is, kan je jouw contract ontbinden. Meer hier te lezen

Ik kan geen gebruik maken van mijn internet, telefonie of televisie. Wat kan ik doen?

 


Wat @Noordzee zegt @Broes Janssen je moet bij je eigen provider zijn die moet het oplossen, het heeft geen enkel zin om hier te klagen.

Welke provider heb je? Odido ?


@Broes Janssen

 

Is het niet zo dat je na een maand geen internet te hebben het contract mag verbreken?

 

Begrijp ik goed dat u echt helemaal geen internet hebt?

Juist wij hebben helemaal geen internet. Het contract met de provider Online willen we niet verbreken daar de andere optie glasvezel is (van heel toevallig KPN a 1900 euro aanleggen). Het begint bijna op een bewuste boycot te lijken..


Hallo @Broes Janssen ,

Ik begrijp vanwege “de provider” dat je geen klant bent van KPN. Dan zul je het probleem toch echt via jouw provider moeten oplossen. Hier kan niemand verder iets voor jou betekenen. 
 

Wel heel vervelend natuurlijk. Zijn er bij jou geen andere mogelijkheden om vast internet af te nemen? Want ik ga er vanuit dat je ook niet hoeft te betalen bij jouw huidige provider zolang zij niet leveren.

Onze provider Online kan niks betekenen behalve contact blijven zoeken met KPN die de kabelbreuk moeten oplossen. Dat kost echter geld en we zijn bijna de enige zonder glasvezel waar heel toevallig ook KPN over gaat


Wat @Noordzee zegt @Broes Janssen je moet bij je eigen provider zijn die moet het oplossen, het heeft geen enkel zin om hier te klagen.

Welke provider heb je? Odido ?

Online. Zijn doen hun best met het contact naar KPN welke de kabelbreuk moet herstellen. Maar tot dusver niet gebeurt 


Hallo @Broes Janssen ,

Ik begrijp vanwege “de provider” dat je geen klant bent van KPN. Dan zul je het probleem toch echt via jouw provider moeten oplossen. Hier kan niemand verder iets voor jou betekenen. 
 

Wel heel vervelend natuurlijk. Zijn er bij jou geen andere mogelijkheden om vast internet af te nemen? Want ik ga er vanuit dat je ook niet hoeft te betalen bij jouw huidige provider zolang zij niet leveren.

Onze provider Online kan niks betekenen behalve contact blijven zoeken met KPN die de kabelbreuk moeten oplossen. Dat kost echter geld en we zijn bijna de enige zonder glasvezel waar heel toevallig ook KPN over gaat

Binnen enkele jaren zal ook bij jou het kopernetwerk verdwijnen. Je kunt het beste toch binnenkort overstappen op glasvezel. Al dan niet bij KPN. 


Hallo @Broes Janssen ,

Ik begrijp vanwege “de provider” dat je geen klant bent van KPN. Dan zul je het probleem toch echt via jouw provider moeten oplossen. Hier kan niemand verder iets voor jou betekenen. 
 

Wel heel vervelend natuurlijk. Zijn er bij jou geen andere mogelijkheden om vast internet af te nemen? Want ik ga er vanuit dat je ook niet hoeft te betalen bij jouw huidige provider zolang zij niet leveren.

Onze provider Online kan niks betekenen behalve contact blijven zoeken met KPN die de kabelbreuk moeten oplossen. Dat kost echter geld en we zijn bijna de enige zonder glasvezel waar heel toevallig ook KPN over gaat

Binnen enkele jaren zal ook bij jou het kopernetwerk verdwijnen. Je kunt het beste toch binnenkort overstappen op glasvezel. Al dan niet bij KPN. 

Niet op deze manier. Dan gaan we liever op Starlink over..


Hallo @Broes Janssen ,

Ik begrijp vanwege “de provider” dat je geen klant bent van KPN. Dan zul je het probleem toch echt via jouw provider moeten oplossen. Hier kan niemand verder iets voor jou betekenen. 
 

Wel heel vervelend natuurlijk. Zijn er bij jou geen andere mogelijkheden om vast internet af te nemen? Want ik ga er vanuit dat je ook niet hoeft te betalen bij jouw huidige provider zolang zij niet leveren.

Onze provider Online kan niks betekenen behalve contact blijven zoeken met KPN die de kabelbreuk moeten oplossen. Dat kost echter geld en we zijn bijna de enige zonder glasvezel waar heel toevallig ook KPN over gaat

Het heeft verder geen zin om hier jouw verhaal te doen. Je zit hier bij de provider KPN. Die heeft daar verder niets mee te maken. Je zou een poging kunnen wagen bij KPN Netwerk.

 https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/


Hallo @Broes Janssen ,

Ik begrijp vanwege “de provider” dat je geen klant bent van KPN. Dan zul je het probleem toch echt via jouw provider moeten oplossen. Hier kan niemand verder iets voor jou betekenen. 
 

Wel heel vervelend natuurlijk. Zijn er bij jou geen andere mogelijkheden om vast internet af te nemen? Want ik ga er vanuit dat je ook niet hoeft te betalen bij jouw huidige provider zolang zij niet leveren.

Onze provider Online kan niks betekenen behalve contact blijven zoeken met KPN die de kabelbreuk moeten oplossen. Dat kost echter geld en we zijn bijna de enige zonder glasvezel waar heel toevallig ook KPN over gaat

Het heeft verder geen zin om hier jouw verhaal te doen. Je zit hier bij de provider KPN. Die heeft daar verder niets mee te maken. 

Waar staat provider KPN? Ik dacht forum KPN onderwerp internet. Dat is in ons geval waar het probleem dus de oplossing ligt, echter wordt er niet gehandeld ondanks hulp van onze provider


@Broes Janssen

 

Is het niet zo dat je na een maand geen internet te hebben het contract mag verbreken?

 

Begrijp ik goed dat u echt helemaal geen internet hebt?

Juist wij hebben helemaal geen internet. Het contract met de provider Online willen we niet verbreken daar de andere optie glasvezel is (van heel toevallig KPN a 1900 euro aanleggen). Het begint bijna op een bewuste boycot te lijken..

Dus er heeft een kabelbreuk plaatsgevonden, en u wil verhaal halen bij KPN. Dit omdat u via uw huidige provider online.nl geen internet heeft, en de kabel van KPN is?

 

Zo te lezen woont u in een buitengebied/landelijk waar alleen een glasvezelkabel naartoe is getrokken en om een of andere reden het niet rendabel is om u aan te sluiten op het glasnetwerk.

 

Starlink is peperduur. Daar betaalt u 350 euro voor de hardware. U bent beter af bij een glasvezelprovider op Aarde.


@Broes Janssen

 

Is het niet zo dat je na een maand geen internet te hebben het contract mag verbreken?

 

Begrijp ik goed dat u echt helemaal geen internet hebt?

Juist wij hebben helemaal geen internet. Het contract met de provider Online willen we niet verbreken daar de andere optie glasvezel is (van heel toevallig KPN a 1900 euro aanleggen). Het begint bijna op een bewuste boycot te lijken..

Dus er heeft een kabelbreuk plaatsgevonden, en u wil verhaal halen bij KPN. Dit omdat u via uw huidige provider online.nl geen internet heeft, en de kabel van KPN is?

 

Zo te lezen woont u in een buitengebied/landelijk waar alleen een glasvezelkabel naartoe is getrokken en om een of andere reden het niet rendabel is om u aan te sluiten op het glasnetwerk.

 

Starlink is peperduur. Daar betaalt u 350 euro voor de hardware. U bent beter af bij een glasvezelprovider op Aarde.

Juist onze provider kan niks doen behalve het contact en opdracht bij KPN neerleggen. Echter is er steeds een ander excuus van vergunning graafwerkzaamheden etc. Wij wonen in buitengebied en doortrekken kabel glasvezel is enkel al 1900 euro. Een setje a 350 euro eenmalig aanschaffen is een goedkopere optie


Goedemorgen @Broes Janssen welkom op de KPN Community. Ondanks dat het niet expliciet staat aangegeven is dit primair de community van de provider KPN. Ik heb helaas geen inzicht in de abonnementen die via derden lopen en waarbij KPN als netwerkbeheerder functioneert. 

Ik dat andere leden dat ook hebben aangegeven. Hoe vervelend ik het ook vind, ik moet je adviseren om dit via je eigen provider aan te kaarten. Ik kan dat helaas niet voor je doen. 


Reageer