Skip to main content

Het is weer zover. Sinds donderdagochtend een algehele internet, tv en telefoniestoring bij KPN in de Appingedam. De storing is bekend bij KPN. Iets met een wijkcentrale en/of kabel. Er staat een tijdstip wanneer het probleem verholpen zal zijn, maar dit tijdstip wordt telkens met 3 uur of meer vooruit geschoven. Berichtgeving vanuit KPN is er niet evenals aanbieding van een alternatief. Vorige keer duurde de storing 5 dagen! Dat wordt geen EK-voetbal kijken zaterdag.

Mijn vraag is of er überhaupt wel monteurs van KPN aan het werk zijn om dit op te lossen?

Dag @Appingedam Hof, je kunt er vanuit gaan dat er aan gewerkt wordt want kpn heeft er geen baat bij om een storing langer te laten duren dan nodig. Er zal eerst onderzocht moeten worden wat er aan de hand is. Een softwareprobleem is vaak snel op te lossen. Als er gegraven moet worden is het anders. Er moet een aannemer gezocht worden,  er moet een graafploeg naar toe, er moet een lasploeg naar toe en dat kost tijd. Dit komt ook door de krapte op de arbeidsmarkt. Als je een mobiel abonnement hebt kan je bij de klantenservice 0800-0402 vragen om een grote bundel. Dan kan je de mobiele telefoon als hotspot gebruiken. 


Beste Joep. Ik had reeds gebeld met 0800-0402. Deze weten ook niets extra. De bundel met extra data geldt alleen wanneer je mobiel ook van KPN hebt en dat is hier niet het geval. Een andere oplossing wordt niet geboden. Waardeloos. Buurman stond hier ook al teleurgesteld aan de deur. Dit gaat net als de vorige keer weer veel te lang duren. Heeft duidelijk geen prioriteit bij KPN. Van een schadevergoeding is eveneens geen sprake. Slechts restitutie van de dagen zonder levering, van door jezelf betaalde abonnementsgeld. Kost KPN dus niets.


Voor TV kijken is er wel een “nood”oplossing mogelijk.
Met een DVB-T ontvanger kun je 4 x NPO en 2 x regionaal “uit de lucht” halen.
Dat komt dan (in dit geval) van de grote spriet zuid-oost van stad ( langs het spoor naar Assen ).
Daar zit je ~20km vandaan dus dat moet kunnen, als je een beetje vrij zicht hebt naar die kant dan.
Prima beeld, als je graag thuis wilt kijken.

NB de merknaam van kpn is digitenne, maar dat is met abonnement, een ontvanger voor de vrije zenders kost een paar 10-tjes. Het kan ook nog zijn dat de TV het zelf kan ontvangen, dan is er alleen een antenne nodig.
 


Wat een ellende zeg, Appingedam Hof.

KeesYagi schrijft: Het kan ook nog zijn dat de TV het zelf kan ontvangen, dan is er alleen een antenne nodig.

En ook een power inserter, ( @KeesYagi ) , want ik ken geen tv die zelf de spanning op de coax levert voor de antenne.

Maar het is nu veel te kort dag voor zaterdagavond om te bestellen.

Dat wordt gezellig bij vrienden, familie, buren ofzo kijken. Kratje bier en chips meenemen en je bent welkom…. 😋

Maar dit is nou precies de reden dat ik er altijd, sinds 2011 hier KPN TV is, één digitenne erbij heb gehouden.


Ik wou het even noemen om dat niet iedereen deze mogelijkheid kent.

te kort dag voor zaterdagavond om te bestellen.

Er zijn ook andere manieren om aan spullen te komen :-)

. . . ik ken geen tv die zelf de spanning op de coax levert voor de antenne.

O ja , is dat zo, vreemd, en dan moet de TV ook nog de juiste codec aan boord hebben.
Maar mijn antenne heeft geen voeding nodig, dat is nl een . .  (een maal raden).


Hoi @Appingedam Hof. Wat vervelend dat je op dit moment geen gebruik kan maken van onze diensten. Ik zie dat je jouw gegevens hebt achtergelaten in je profiel en heb toch even gekeken of er geen KPN mobiel abonnement wordt afgenomen op jouw adres. Op jouw adres is er een KPN mobiel abonnement dat eindigt op 06******71. Ik heb zojuist een 100GB databundel daaraan toegevoegd. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is voor de wedstrijd van morgenavond.

 

 


Dankjewel Vikash, heel attent. Echter dat mobiel abonnement is van een gezinslid dat de komende weken niet thuis is. Dat helpt dus helaas niet. Heb na de tip hierboven zelf een dvb-t2 antenne aangeschaft. De TV beschikt over een ingebouwde tuner en de usb geeft 5 volt. Kan alleen NPO 1,2,3 ontvangen want ik heb geen smartcard van Digitenne, maar beter dan niets. Het signaal is zwak en beeld valt af en toe weg.

De storing is inmiddels de 5e dag ingegaan en nog steeds heeft KPN de storing nog niet laten verhelpen. Heeft blijkbaar geen prioriteit. Erg vervelend. Werk normaal om de dag thuis, maar dat kan nu ook niet.

Hoe lang gaat dit nog duren?

 


Wat jammer dat je niets aan deze bundel hebt. Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is dat je op dit moment niet vanuit huis kan werken. De verwachte eindtijd staat op dit moment op vanmiddag om 15:45 uur. Ik hoop dat het onze monteurs deze keer wel lukt om deze storing te verhelpen. 


Beste Vikash, ik hoop het ook. Echter KPN schuift de verwachte eindtijd telkens met 4 uur op. Inmiddels 36x sinds het begin van de storing op donderdagochtend 4 juli.

Ik zie het nog even aan en anders maar overstappen naar Ziggo na 18 jaar Telfort/KPN.


Reageer