Skip to main content

Hallo.

 

Ik heb een , uitdaging, . 

Wij hebben 3 android tv devices.

2x mitvstick1x mecool km9.

Ze werken echt supergoed. Alleen wil met tv streaming regelmatig haperingen komen.

Nu heeft een oud buurman een mitvstick .

Nu vergelijk ik zijn snelheid met de mijne beide met fiberspeedtest.

Ik haal max. 65Mbit op de mitvsticks. 90Mb op de mecool.

De test bij mijn oud buurman komt op 165Mbit. Uit

Wegens geen glas en lage snelheid van kpn is hij overgestapt naar caiway. 

Ik heb alles van avm. fritz . Alles zit op wifi 4 (ac)

De mecool kan bedraad maar geeft geen veschil.

De mitvsticks zitten dicht bij de wifi punten.

Mijn snelheid is 220Mbit ik haal met de oneplus nord 195Mbit. 

Contact met xiaomi avm en kpn heeft nog niets opgeleverd.

 

Iemand een suggestie? 

 

Mvg

Steffen

65 mbit is voor tv ruim voldoende. Wat verstaat u onder "tv streaming"? Welke dienst(en)/app(s) gebruikt u? En haperen die allemaal? 


Voornamelijk livestreaming. Kpn app netflix soms maar dat is niet live.. viaplay livestream. Maar goed dat is viaplay..…

Youtube livestreaming. 

Alles heeft te maken met de snelheid . Zover zijn de experts. Doordat het MAX. 65Mbit tijdens een test is. Hij zakt zelfs naar 30Mbit.. 

Met dlna streaming via mijn nas heb ik ook deze haperingen. 

 


Alles heeft te maken met de snelheid . Zover zijn de experts. Doordat het MAX. 65Mbit tijdens een test is. Hij zakt zelfs naar 30Mbit.. 

Een live HD stream is via KPN, Viaplay e.a. ca. 5 Mb/s. Dus zelfs 30 Mb/s is nog ruim voldoende voor zo'n stream.

Overigens zijn on demand HD streams ook 5 Mb/s (KPN, viaplay, Netflix, … )

Die snelheid is het probleem niet. Wsl wel de KPN ITV app. We horen wel vaker dat die nog niet bepaald vloeiend werkt. Ook in 2020 en recentere Samsung geeft het haperingen. Cast men via de ITV app dan gaat het wel goed. Via de chromecast V3 bijvoorbeeld. En via de chromecast V4 with Google-TV (Android-TV) werkt het ook goed.

Ik heb een Samsung uit 2019 en daarop werkt ie wel goed (gelukkig).


Thnx. 

 

Maar goed ik kan alleen noet begrijpen waarom al mijn devices niet de snelheid halen die ik zie bij mijn vergelijk. Ik jen dure fritz apparatuur mijn buirman standaard caiway apparatuur en heeft de dubbele snelheid. 

. . 


en heeft de dubbele snelheid: 165 Mb/s.

Tja, als het glasvezel is kan ie zelfs een nog hogere snelheid dan 165 halen indien ie zijn abonnement ophoogt.

Jij hebt nog koper. Voor het overgrote deel daarvan is 100 Mb/s de maximaal haalbare snelheid. KPN biedt op koper de TOT snelheid. Als je 90 haalt op 1 device dan heb je dus waarschijnlijk een 100 Mb/s abonnement. Dat is dus op DSL TOT en zal het kopernet bij jouw net geen 100 halen.

Het énige wat sneller gaat bij meer snelheid is downloaden van bestanden. En voor online gamen is het ook handig.
Voor de rest maakt het niet uit hoor. Een HD stream blijft 5 Mb/s, hoe veel snelheid je ook afneemt. En daar heb je ruim voldoende voor. 
Het is echter de KPN iTV Android-TV app die op veel apparaten (en televisies) nog niet helemaal lekker loopt.

Kijk vooral ook deze video van Bright. Daar in worden wifi problemen vermeld met de Mi stick HD. Die met de Mi 4k stick niet zijn.

 


Ik heb pairbouding. Haal 220Mb. 

 

Dat staat in mijn eerste bericht... Daarbij a merk modem router .. fritzbox. 

 

Snelheid is nodig om foutcorrecties te kunnen verbeteren met de streaming.

Kon reserveerd 10mbit per ontanger dus 200Mb voor de rest. Als ik 150Mbit zou halen op de mitvstick zou ik mooi vinden.


Weet je zeker dat jouw Fritzbox ook die pairbonding ondersteunt??????

KPN levert niet eens de 7590 aan gebruikers met pairbonding zelfs als ze daarom verzoeken. De Fritzbox 7583 ondersteunt wel pairbonding. Ook de 7581 ondersteunt pairbonding. Voor zover ik met googlen kan vinden zijn dit de enige 2 Fritzboxen die pairbonding ondersteunen.

En van de modems van KPN is de V10 de énige die pairbonding ondersteunt.

Gezien je gemeten snelheid ondersteund je huidige Fritzbox die pairbonding niet. Check de specs van je Fritzbox eens!

Als ik 150Mbit zou halen op de mitvstick zou ik mooi vinden.

Dat heb je op die MI stick helemaal niet nodig. Een HD stream is 5 Mb/s. En als je de MI 4k hebt: een 4k stream bij bv Netflix is 25 Mb/s.


Mijn apparatuur:

2 x fritzbox 7583 1x van kpn met de juiste hardware( dus de nieuwe uitvoering ) en eenmalig eigen 7583.

1x repeater 2400

Evt 2x superwifi nu niet in gebruik 

Aansluiting: 221Mbit. 65Mbit pairbounding Vectoring.

 

Alles in mesh geschakele en gecomfigureerd met avm samen. 

Van action heb ik nu mog 4 wifi lampen erachter. 

Deze heb ik al afgekoppeld en deels al vv voor hue.

De action app. Heeft toch last van storingen.

Ik had al een storing verholpen: 2x switch van kpn zelf ertussenuit. Hierdoor wordt de doorvoersneleid gehalveerd op wifi. Hiervoor heb ik een 7583 en een switch van action ertussen.

Weg problemen.

Nu blijft dit probleem over. Verder alles weer top in orde.


 

 

 


een switch van action

Dit soort goedkope rommel moet je echt niet in je netwerk willen. Switches van een 10tje presteren echt ver onder de maat ten opzichte van die van drie 10tjes van Netgear (GS105E of GS305E). Ik heb ook nog nooit switches van de Action tegengekomen die aan de juiste protocollen voldeden voor bijvoorbeeld IPTV of andere multicast-signalen en daarmee het complete thuisnetwerk verstoren. Vaak zeggen ze bij dergelijke apparatuur wel dat het gigabit-poorten zijn maar de daadwerkelijke maximale doorvoersnelheid ligt veel en veel lager omdat de chips in de switch die hoeveelheid data niet kunnen verwerken. Al regelmatig dit soort switches kunnen verwijderen en de problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

 

Alles zit op wifi 4 (ac)

Wifi 4 of niet AC maar N. Deze beperkt zich tot de 2.4Ghz en daarmee zijn snelheden tussen de 50 en 70 veelal maximaal haalbaar. Op Wifi 5 (AC) zou je richting de 500/600 kunnen halen in optimale omstandigheden.

 

 

Voornamelijk livestreaming. Kpn app netflix soms maar dat is niet live.. viaplay livestream. Maar goed dat is viaplay..…

Youtube livestreaming. 

Niets hiervan is daadwerkelijk livestreaming en overal wordt er wel iets gebufferd, in ieder geval wel met de KPN app, de app is altijd ietsjes later dan reguliere live-tv. ViaPlay weet ik niet precies hoe het zit.

 

Alles heeft te maken met de snelheid . Zover zijn de experts. Doordat het MAX. 65Mbit tijdens een test is. Hij zakt zelfs naar 30Mbit.. 

Wie zijn deze experts? 30Mbps is nog steeds voldoende om 5 HD streams op te zetten maar laten we voor de zekerheid zeggen 3 streams max. Dat moet daar volledig op kunnen werken en ik ben er dan ook van overtuigd dat die snelheid niet het probleem is. Wat natuurlijk wel altijd een optie is, als je op 2.4Ghz werkt met wifi (wat veel van die apparaten helaas nog steeds doen) is dat er stoorbronnen in de lucht hangen en de enige manier om zoiets uit te sluiten is door het bekabeld te proberen indien die optie bestaat.

 

Met dlna streaming via mijn nas heb ik ook deze haperingen. 

Als dit probleem ook voordoet met streamen over het lokale netwerk dan kan ik met enige mate van zekerheid zeggen dat het probleem in het thuisnetwerk zit of in de apparatuur die gebruikt wordt. Streamen vanaf de NAS binnen het netwerk komt namelijk niet uit op het internet.

 


Exuus. Wifi 5 gebruik ik.

En jazeker voldoet de tp link van action. De dure netgears geven icm avm fritzbox problemen. Heb ik pas de kpn service voor gebeld. De technische mensen achter de telefoon kwamen hier ook niet op wel logisch nadenken kwamen we samen er op uit deze ertussenweg te halen. Toen gingen alle problemen qwa snelheden weg. Op de tv sticks na.

Ik heb een tp link switch 8p van 10 jaar oud die perfect is. Normaal os netgear de top. Helaas zijn die van kpn niet de beste. Bij mij piepen beide voedingen. O ja hen er eentje gekregen van mijn oud buurman die weg is bij kpn.. die had tevens problemen ermee. Via de netgear kreeg hij blokjes in beeld . Hij is weg bij kpn wegens geen hoge snelheid bij hem..

 

Ps ik betaal 7.50 euro pm voor kpn extra service. Dus experts zijn:

Kpn technische mensen. Avm technische mensen en ikzelf. Ik ben zelf technisch en vind het erg leuk om ergens in te verdiepen. Tot op zekere hoogte lukt dit. Maar ja. Soms kom je niet verder.. 

En ia 35mb klopt wel maar praktijk blijkt met deze snelheden snel iets mis te gaan. Het beeld en geluid kan daar wel onder... Maar bij verdelen moet elk apparaat meer aankunnen . 

Mijn netwerk is opgebouwd met alleen goede kwaliteit . Cat 6 kabels met de juiste stekkers doorgemeten en al.geen onnodige koppelingen of dergelijke. Zelfs Kpn heeft tot aan de arris 5202,s alles nagemeten en dat is perfect.

De fritzbox kan alles zien wat er gebeurd daar zit ook niets geks in. Ik kan nu alleen bedenken dat mischien de misticks en de mecool niet voor eu zijn maar global.. mischien zijn daar beperkingen mee. Maar goed xiaomi nintendo en microsoft zijn niet te bereiken .. 

 


O ka exuus Mbit of mbit zit verschil in... Mischien heb ik de M en m verkeerd getypt...😀

 


O ka exuus Mbit of mbit zit verschil in... Mischien heb ik de M en m verkeerd getypt...😀

Nee hoor, MB en Mb hebben andere betekenissen. Binnen netwerken wordt gelukkit standaarsd gesproken over bits (Mb) en niet over bytes (MB).

 

Exuus. Wifi 5 gebruik ik.

Top, ondersteunen de Xaomi's dit ook? Ik zie veel van dergelijke apparaten voorbij komen die in de werkelijkheid helemaal niet op de 5Ghz op komen omdat hier helemaal geen chipset voor is.

 

En jazeker voldoet de tp link van action. De dure netgears geven icm avm fritzbox problemen. Heb ik pas de kpn service voor gebeld. De technische mensen achter de telefoon kwamen hier ook niet op wel logisch nadenken kwamen we samen er op uit deze ertussenweg te halen. Toen gingen alle problemen qwa snelheden weg. Op de tv sticks na.

Misschien lost het voor jou problemen op maar de TP-Links van de Action voldoen absoluut niet aan de eisen die bij IPTV komen kijken, voornamelijk door het ontbreken van IGMP Snooping. Ik heb nog nooit problemen ervaren met de Netgears in combinatie met AVM-producten. Ik heb überhaupt nog nooit problemen ervaren met switches van Netgear, deze voldoen aan de technische eisen want ook hier zit verschil in.

 

Normaal os netgear de top. Helaas zijn die van kpn niet de beste.

KPN verkoopt precies dezelfde als die je overal ter wereld koopt volgens de typenummers GS105E, GS108E en GS305E. Dat zijn uitstekende apparaten.

 

O ja hen er eentje gekregen van mijn oud buurman die weg is bij kpn.. die had tevens problemen ermee. Via de netgear kreeg hij blokjes in beeld . Hij is weg bij kpn wegens geen hoge snelheid bij hem..

Blokjes in beeld met onze tv-ontvangers zijn veelal geen netwerkproblemen maar HDMI-problemen. 

 

Ps ik betaal 7.50 euro pm voor kpn extra service. Dus experts zijn:

Kpn technische mensen. Avm technische mensen en ikzelf. Ik ben zelf technisch en vind het erg leuk om ergens in te verdiepen. Tot op zekere hoogte lukt dit. Maar ja. Soms kom je niet verder.. 

Ah, met Service Plus dus. Dan kan ik daar inderdaad wel op gaan. Ik kan jou op dit moment geen expert noemen, dat is niets persoonlijks maar ik kom te vaak mensen tegen die roepen “al 20 jaar in de IT te zitten” om vervolgens nog nooit verschillende basic terminologie uit internet-netwerken gehoord te hebben zoals bijvoorbeeld multicast, datastream of de verschillen tussen Wifi 4 en Wifi 5 niet kunnen benoemen. Ik ben op dat vlak vrij terughoudend om mensen voor hun woord te geloven.

 

En ia 35mb klopt wel maar praktijk blijkt met deze snelheden snel iets mis te gaan. Het beeld en geluid kan daar wel onder... Maar bij verdelen moet elk apparaat meer aankunnen . 

Nouja, gebrek aan snelheid zelden een probleem, het is eerder dat data niet goed aankomt, bijvoorbeeld omdat deze vervormd raakt door interferentie op de draadloze band of omdat deze compleet weggeduwd wordt door een multicast-flood door het gebrek aan apparatuur dat IGMP Snooping ondersteund in het netwerk. Wat meet je überhaupt bekabeld aan snelheid op een laptop of desktop? Via de MeCool acht ik de kans groot dat deze niet boven de 95Mbps meet bekabeld omdat de kans groot is dat deze slechts een 100Mbps-poort heeft.

 

Mijn netwerk is opgebouwd met alleen goede kwaliteit . Cat 6 kabels met de juiste stekkers doorgemeten en al.geen onnodige koppelingen of dergelijke. Zelfs Kpn heeft tot aan de arris 5202,s alles nagemeten en dat is perfect.

Dat nameten zegt niet zo veel, dat betekent alleen dat de data goed aankomt bij de tv-ontvangers, door QoS op het netwerk te gooien zal dat ook altijd voorrang hebben op alle andere data, dus ook als er een onjuiste switch zonder IGMP Snooping aanwezig is zal de data goed aankomen bij de tv. Die metingen gebruik ik eigenlijk ook alleen voor directe problemen met de tv ontvangers, niet met andere randapparatuur.

 

De fritzbox kan alles zien wat er gebeurd daar zit ook niets geks in. Ik kan nu alleen bedenken dat mischien de misticks en de mecool niet voor eu zijn maar global.. mischien zijn daar beperkingen mee. Maar goed xiaomi nintendo en microsoft zijn niet te bereiken .. 

 In principe zou dat EU en Global geen verschil moeten maken. Ik ben er dan ook van overtuigd dat er óf iets met die apparatuur niet goed is, of er zit iets in je thuisnetwerk niet goed. Zitten er toevallig iets van powerline adapters in het netwerk of een tweede router dat mogelijk in een LAN-LAN verbinding is opgezet met de Fritzbox?


Hallo @NHendriks de devices die de Action verkoopt zijn in de regel van het merk TP_Link, een gerenommeerd merk, toch?

Vorig jaar kocht ik bij de Action een simpele router, die kortgeleden is opgewaardeerd naar WPA3 en IGMP-snooping-protocollen, firmware van januari 2022, bijdetijds dus en dat voor een router van nog geen €15, die zowel als router, AP, versterker en 2 poorts 100Mb-switch kan werken in de 2,4-band, protocol B/G/N, dat toen ik dan ding kocht nog niet gescheiden kon worden bij de KPN BOX12.

 

 


Hallo @NHendriks de devices die de Action verkoopt zijn in de regel van het merk TP_Link, een gerenommeerd merk, toch?

Ja en nee. Dat het gerenommeerd is betekent niet dat het ook troep kan verkopen. De switches zijn bijvoorbeeld de goedkoopste van het goedkoopste, vaak van plastic en ik zou nog eerder een fast-ethernet 3Com switch kopen dan een switch bij de Action. Al zou ik beiden eigenlijk überhaupt nooit kopen en dan wat degelijker spul kopen. Ik gebruik zelf ook TP-Link apparatuur in huis bedoeld voor de kleinzakelijke markt en dat functioneert zoals het hoort, ik begin echter wel tegen sommige beperkingen aan te lopen, een daarvan is de belabberde support van TP Link.

 

Vorig jaar kocht ik bij de Action een simpele router, die kortgeleden is opgewaardeerd naar WPA3 en IGMP-snooping-protocollen, firmware van januari 2022, bijdetijds dus en dat voor een router van nog geen €15, die zowel als router, AP, versterker en 2 poorts 100Mb-switch kan werken in de 2,4-band, protocol B/G/N, dat toen ik dan ding kocht nog niet gescheiden kon worden bij de KPN BOX12.

Ik vind alles wat je noemt nou niet echt ‘bij de tijds’…


Niet om eigenwijs te zijn..

De 7530 heeft eigen Qos. Die komt in conflict met de netgear. Daar zit het hem in. De tplink heeft niets puur data switchen. De router regelt de rest.

Zover is mij alles uitgelegd en met ht verwijderen van de netgear is dat bevestigd.

 

De klachten van de netgear hoor ik in mijn omgeving vaker. Dus nieuw is het niet maar…

Ik ben geen fan van tplink wel meer van netgear. 

Raar maar ik weet zelf ook wat kwaliteit is.(niet voor niets fritzbox 😁)

Daarom vind ik alles ook vreemd. En kom ik er niet uit. Die haperingen van mijn oud buurman waren daadwerkelijk met een netgear switch erachter en zonder was het weg. 

9ok weet ik dat de 7583 best wel eens pairbounding problemen heeft vandaar de nieuwere 7583 maar goed dit schijnt nog niet 100% opgelost te zijn. Ik ervaar dit trouwens niet zelf.

 

Terug naar de topic. Wat kan ik doen om mijn mutvsticks en mecool(draadloos!) Sneller te krijgen.

Ps wat kan er fout gaan met de netgears?  

 


Wat een topic 

Ik heb dat haperingen ook met de kpn Android tv app vooral bij de lopende balk bij rtlz 

@NHendriks de mii stick heeft 5GHz 

Wat betreft de Netgear switchen heb ik er veel in het netwerk hangen misschien allemaal eens vervangen 

Als het werkelijk zo zal zijn dat fritzbox niet met Netgear overweg kan moet ik ook maar eens mijn r9000 vervangen 

En vanaf de fritzbox alles tp-link omada 

Maar wat ik vreemd vind waarom zou fritzbox niet overweg kunnen met Netgear switchen ?


Hallo @NHendriks 

Ik vind alles wat je noemt nou niet echt ‘bij de tijds’…

Als je een modem hebt met firmware die de 2.4- en de 5.0-band niet kan onderscheiden, nu wel met de laatste firmware, is dat toch een mooie (tijdelijke) oplossing, dacht ik zelf, ik was er toen prima mee gebaat omdat mijn Canon printer niet met de KPN Box12 overweg kon en met de TP-Link-router wel.

 


@steffen1 

Heb je al geprobeerd Loop detection aan te zetten op de Netgear (kpn) switchen 

Wat gebeurt er dan ?


Die loop detection zal ik tzt aanzetten. Ja netgear is normaal gesproken a en tp link b klasse. Simpel.

Net zoals de v10 etc b is en avm fritz a klasse.

Goed ik zoe hier veel reacties die nergens op mijn verhaal gebaseerd zijn.

Zal nog een keer huidige situatie aangeven:

Alles fritz in huis bekabeld met cat6 premium kabel . Cat6 stekkers kpn gecertificeerd. 

Alle testen die ik kan uitvoeren geven aan dat alles perfect loopt. Zelfs de fouten die ik kan lezen in de fritzbox zijn extreem laag) er komen fouten terug bij elk netwerk.

Mitvstick's verbindingssnelheid 5ghz wifi 5 snelheid 433Mbit/s 

Dit geld voor de mecoo km9 l ook maar bedraad werkt hij stabieler op 100Mbit . 

 

Dus vandaar mijn vraag wat kan ik nog doen met de lagere snelheid op de mitvstick. 

 


Dus vandaar mijn vraag wat kan ik nog doen met de lagere snelheid op de mitvstick. 

Maar de snelheid die je op de stick hebt IS al overkill voor de MI stick. HD-stream = 5 Mb/s (er kan er maar één lopen) of voor de MI 4k stick een 4k stream is 25 Mb/s.

Ik zou daar dus niets mee doen en je zeker niet druk om maken.


En toch ... Waar zit het verschil in ..

Ik kpn 200mbit  haal 65Mbit op de mitv 

Via cayway glas 200Mbit  aansluiting haalt 165Mbit 

Beiden dus identiek. Erbij zeggende cayway gebruikt jawel tp link apparatuur..

 


Tja…

HD MI stick.... of 4k MI stick.…

Andere opzet van jouw netwerk en het zijne. Wifi MI via 2,4 of 5 Ghz.

Het wordt interessant met jouw sticks daar en de zijne bij jouw. 


En er komt bij dat de mi stick hd een zeer traag ding is 

Ik heb hem weg gegeven 

Als je een degelijk apparaat wil wat op Android tv draaid ga voor een Nvidia Shield tv pro 

Maar daar hakkelt de kpn itv app ook op (zie lopende balk onderaan bij rtlz) 

Komt gewoon door die app van kpn 

Die niet 100% werkt 

Alle andere apps zoals Netflix werken prima 

 

 


Vind het wel erg kort door de bocht bedacht dat de netgear switches de manco zijn in deze. Hier draai ik al jaren met Fritz. En verschillende netgear switches. Eerst een 7530. Nu een 4060. Eerst twee keer gs305E. Nu één gs308E. Er gaat één netwerkkabel van Fritz naar de switch. Vanaf de switch worden 8 lokaties bekabeld voorzien, vandaaruit evt een (ja ook een action tp link) switch. En dat ding doet gewoon wat die moet doen, of er is een WiFi accesspunt. 

Nergens interruptie, nergens snelheidsverlies. En draadloos of bekabeld draait alles als een zonnetje. Of ik nu bij KPN of Ziggo zit maakt niets uit.

 

De mi HD is gewoon sloom. Werkt traag, hier en daar wat bugs, zit slap in elkaar, heating problemen. Ik heb er eens een los koellichaam op gemaakt ivm oververhitting. Dus stick open gemaakt. Stuk plastic verwijderd. Koellichaam er op geplaatst en heating problemen waren verdwenen. 

Meet je werkelijke verbruik eens op in je fritzbox. (is een beweegbaar tabelletje bij online monitor en dan moet je de downstream lezen. Of maak ff een screenshotje) Met alleen één van de sticks aangesloten. Andere kleine verbruikers zoals de lampen kun je laten zitten. Dat is verwaarloosbaar. Dan kom je er juist achter dat je bij lange na zeker géén 65Mbit nodig bent. Ik denk maar zo dat je bij HD niet boven de 7Mbit en 4K 15Mbit uit zal komen. En doe ook een test met andere verbruikers tegelijk aan binnen het gezin via wifi. Vermoedelijk kom je ook niet boven de 65Mbit uit.

Je kunt beter je maximale werkelijke verbruik opmeten. En aan de hand daarvan je abonnement kiezen in plaats van te denken 'ik moét 200Mbit hebben of halen. 


Jeroen b22:

Kort door de bocht..na 2 maand zoeken.…

Door het verwijderen van de netgears is het probleem van halveren snelheid wifi en bedraad weg .daarom de vraag waarom gebeurd dit niet mer de low budget tplinks die ook full speed doorgeven ... 

 

Mitv sticks tvv chromecasten

. Ja nvidia shield.. is geen vergelijk. 

Die zijn even ietsjes duurder..  ik vergelijk alles met echt vergelijkbare producten. Dus prijs en specs.…

 

Voor geld en kwaliteits verhouding ken ik weinig beters... 

Mijn verbruik met 2 kinderen heb ik zeker 200Mb nodig. Ik kijk niet alleen tv. Dan had ik wel alleen kpn kastjes. Er staat een game computer een nintendo switch 3 tablets en dan 2 telefoons op het netwerk aan. Met spelen van bv fortnite dan tv aan 

Merk je dat 200Mb wel nodig is. .

Maar goed er komt een enorme ,discussie, over andere zaken.niet over mijn topic.die netgears test ik eens op mijn gemak.

Antwoord op mijn vraag krijg ik helaas niet. 

Hoe kan het :mitvstick halve snelheid tov caiway 200Mb. Apparatuur caiway is basis. Ik heb sure fritz apparaten.