Skip to main content

Hallo.

 

Ik heb een , uitdaging, . 

Wij hebben 3 android tv devices.

2x mitvstick1x mecool km9.

Ze werken echt supergoed. Alleen wil met tv streaming regelmatig haperingen komen.

Nu heeft een oud buurman een mitvstick .

Nu vergelijk ik zijn snelheid met de mijne beide met fiberspeedtest.

Ik haal max. 65Mbit op de mitvsticks. 90Mb op de mecool.

De test bij mijn oud buurman komt op 165Mbit. Uit

Wegens geen glas en lage snelheid van kpn is hij overgestapt naar caiway. 

Ik heb alles van avm. fritz . Alles zit op wifi 4 (ac)

De mecool kan bedraad maar geeft geen veschil.

De mitvsticks zitten dicht bij de wifi punten.

Mijn snelheid is 220Mbit ik haal met de oneplus nord 195Mbit. 

Contact met xiaomi avm en kpn heeft nog niets opgeleverd.

 

Iemand een suggestie? 

 

Mvg

Steffen

Het is geen enorme discussie,... Vergeet niet dat dit alles zwart-wit gelezen moet worden. Hoer meer duidelijkere informatie jij geeft over je thuis situatie hoe beter je geholpen kunt worden. Tot zover is er nog niemand met een eenduidig antwoord iig. 

De netgear zou ik gewoon eens een fabrieksreset geven en de software updaten. Dan enkel met nieuwe kabels alle apparatuur 1 voor 1 gaan aansluiten en testen. Pas dan kun je ergens uitsluiten waarom die de helft maar doorgeeft. Nogmaals ik heb een vergelijkbare setup. Maar kan dit niet reproduceren, ook bij jou moet dat werken. Zou bv maar zo kunnen dat de Netgears gevoeliger zijn bij een kabel met een slecht contact dan de TP-links. 

Hoe ziet je WiFi netwerk eruit? Welke WiFi apparatuur gebruik je? Zitten de sticks wel op het juiste 'WiFi punt'? Verbonden via 5g? En niet bv op het modem? Wat is de veldsterkte op de lokatie van de sticks? Heb je dat wel eens uitgemeten met de wifi analyzer app met voorkeur uit de app store  van Windows op een laptop? 


Thnxs voor uitgebreide reactie.

 

Kabels stekkers en wifi  zijn allen al uitgebreid getest vv enz. Die zijn goed.

Opstelling:

7583 modem/mesh punt hangt vrij in woonker op 1,5mtr van de televisie. In mijn onkyo versterker zit de mitvstick. Nintendo switch staat ernaast . Verder geen wifi devices in de buurt.

Andere uiteinde woonkamer de hue bridge geplaatst. Lampen zijn in de gehele woonkamer.

Op de 1e verdieping staat de repeater/mesh point 2400.

Op die verdieping hangt achter een tv een mitvstick.

2e verdieping staat een 7583 als meshpoint ingesteld. Hier een pc bedraad achter. Deze is rechtsstreeks bedraad met mijn modem7583. 

Op zolder zit de mecool op 0,5 mtr van het meshpoint.

Als ze aan staan pakken ze het meshpoint in de buurt(sterkste) 

Overige wifi zijn samsung s8 en twee x a51 

2 lenovo tb x606 tablets.

Een oneplus nord 

Lenovo computer.

4x action smart lights (deze zijn in de tuin geplaatst ) 

 

Zover ik weet kan de hue geen invloed hebben op overige apparatuur. 

Alles wat ik heb uitgevoerd:

Kabels Vv.

Mesh points zo goed mogelijk geplaatst 

Testen met uitgeschakelde action lampen .hue systeem .

Alleen ingeschakelde modem fritzbox... 

Kabels zijn getest op aders. Die werken allemaal.

 

 

 

 

 

 


Steffen1. Wat die alinea over game consoles, tieners e.d. in je vorige bericht betreft…

Die 200 Mb/s komt gewoon binnen heb ik begrepen. Dat hoeft helemaal niet per apparaat, want zoals gezegt: die streaming apparaten hebben hooguit 5 Mb/s nodig.
Alleen als je een MI 4k stick hebt én je streamt een 4k film, via bv Netflix, dan is het 25 Mb/s.
(voordeel 4k stick ook dat ie chromecast heeft en dat heeft de HD versie niet)

Nee, die 200 wordt echt wel gewoon verdeeld onder het gebruik van dát moment. Maak je daar maar geen zorgen over.


Steffen1. Wat die alinea over game consoles, tieners e.d. in je vorige bericht betreft…

Die 200 Mb/s komt gewoon binnen heb ik begrepen. Dat hoeft helemaal niet per apparaat, want zoals gezegt: die streaming apparaten hebben hooguit 5 Mb/s nodig.
Alleen als je een MI 4k stick hebt én je streamt een 4k film, via bv Netflix, dan is het 25 Mb/s.
(voordeel 4k stick ook dat ie chromecast heeft en dat heeft de HD versie niet)

Nee, die 200 wordt echt wel gewoon verdeeld onder het gebruik van dát moment. Maak je daar maar geen zorgen over.

De mi Android tv stick HD heeft gewoon de chromecast functie hoor


Mitvstick heeft chromecast. En een complete android tv . Heb hem nu 1 jaar.

Al een jaar lang bezig met dit onderwerp . Dacht eens zien of er hulp komt uit deze hoek en dat iemand er meer mee kan. 

Helaas komt er geen suggestie alleen antwoorden die ik na een jaar lang al vaak genoeg heb uitgevoerd. Die switch heeft ook een half jaar geduurt voordat ik er achter kwam dat die de oorzaak is van veel problemen. 

Ik ben zolang bezig geweest omdat ik ook dacht zo veel data wordt er niet gebruikt. Maar ja nu dit grootste euvel getackeld is wordt alles beter stabieler enz. Nu alleen de mitvsticks en de mecool.

 

 


Helaas is het geheel stil op mijn vraag.

 

Update:

De netgear 105 switch geupdate looping scan aangezet. Gerest enz. Wat gebeurd er bij het wisselen van mijn tp link…

Snelheid bedraad onbedraad max 90Mbit. Elk apparaat. Upload blijft altijd gelijk.

Ik wissel de switch om.

Bedraad en onbedraad(oneplus nord ) 

195Mbit.

Verschil switchen : netgear managed. Tp link unmanaged. 

Dus daadwerkelijk klopt er iets niet . Kabels kan het niet aan liggen. Dan zou het altijd slechte snelheid zijn.

De mitvsticks blijven lastig maar met enorm goed onderzoek lees ik via vandenbron.be dat er wifi problemen bestaan bij deze sticks. Dus dat ga ik verder onderzoeken. Wel voor degene die zegt het zijn slechte dingen:

De mitvsticks worden net zo goed getest als de chromecasten(zelfde vergelijkbare artikelen)

De nieuwe mitvstick wordt zelfs beter getest. Voornamelijk wegens de kale android.