Skip to main content

Als ik de wifi check van kpn doorloop geeft die aan dat ik een verouderd modem heb .

Dan willen ze een ander modem met 2 wifi versterkers op sturen .Maar de wifi versterkers heb ik al .Kunnen jullie mij alleen het modem sturen?

Tja... of het nut heeft valt te betwijfelen. Want er veranderd aan het WiFi niets. Nu zal het WiFi op de huidige box uitgeschakeld zijn en verzorgen de versterkers het WiFi in huis. Dat is bij de nieuwe box net zo.


Twijfel  ik ook aan . 


Wat bedoelt u eigenlijk met "Alleen modem nodig tijdens omruiling"? Dat zie ik nu in de titel staan.


Als je de WiFi check doet krijg je advies om een paar superwifi’s te kopen en je krijgt een nieuw modem omdat die verouderd zou zijn, je kan dit niet los van elkaar krijgen waardoor je de 2 super wifi’s moet kopen.

Ik krijg hetzelfde advies, denk dat ze van de box 12 en super wifi’s af willen, ik wil dat geeneens, fritzen werken prima.😜


@Herman80 ,Welk modem heb je nu dan?


In de titel had ik alleen gezet modem verouderd. Maar het is zoals Doornekamp het benoemd.

Gaat om een experiabox v8


Die v8 wordt nog niet standaard omgeruild,hij is nog goed genoeg.


Ben je nog tevreden met de v8?


Ik zou als ik heel eerlijk mag zijn juist graag de v8 willen hebben.Hij is in mijn ogen het beste modem wat kpn ooit heeft uitgebracht(sorry @Nick83 maar sinds ik de v8 niet meer heb ervaar ik aan 1 reeks problemen,Ik weet dat qua specificaties de v10 en box 12 beter zijn.


Die v8 wordt nog niet standaard omgeruild,hij is nog goed genoeg.

Wel als je de WiFi manager doet. Maar dan moet je er dus 2 SuperWiFi's bij kopen. Anders gaat het feest niet door.


Gaat me alleen om de wifi op de mobiele apparaten dat  valt af en toe weg.

Nu zit ik te denken aan die mesh versterkers ( heb nu 2 vaste wifiversterkers van kpn)


Gaat me alleen om de wifi op de mobiele apparaten dat  valt af en toe weg.

Nu zit ik te denken aan die mesh versterkers ( heb nu 2 vaste wifiversterkers van kpn)

Dat heeft waarschijnlijk niks met de v8 te maken maar met de experia wifi,s. Misschien is superwifi wel een goed idee idd.


Hi @Herman80, welkom. 

Zullen we de v8 handmatig via het forum omruilen? Vul daarvoor je profiel aan met je postcode en huisnummer en geef even een seintje wanneer je dat hebt gedaan. 


Ja is goed stuur maar de modem maar op als je wilt. Heb het profiel aangevuld. 


Hallo @Herman80, 

Er is een nieuw modem naar je onderweg, deze wordt afgeleverd bij de plaatselijke Jumbo. 

Als het goed is krijg jij een mail en sms met verdere instructies. :blush:


Er is dus een nieuw modem opgestuurd ,maar werkt dit nieuwe modem met mijn 2 experia wifi`s ?

Zo ja kan ik nog een derde bestellen ? (want ze staan niet meer op de website).

Zo nee dan zou ik ze graag ruilen voor 3 kpn superwifipunten.


Er is dus een nieuw modem opgestuurd ,maar werkt dit nieuwe modem met mijn 2 experia wifi`s ?

Zo ja kan ik nog een derde bestellen ? (want ze staan niet meer op de website).

Zo nee dan zou ik ze graag ruilen voor 3 kpn superwifipunten.

Naar mijn weten levert KPN die niet meer.Misschien kan je een losse kopen op marktplaats?(kan dat @Nick83 ?, @Herman80


Ik heb maar even gebeld met kpn en de bevestiging gekregen dat het nieuwe modem werkt met de 2 experia wifi versterkers.

Dus nog voor 20.00 uur het modem geruild voor een nieuwe dat bij het Jumbo post nl.punt klaar lag. 

De nieuwe modem (12) lijkt beter te werken dus heb geen extra versterker meer nodig..