Skip to main content

Hallo allemaal.

 

Sinds enige tijd krijg ik geen verbinding meer met SFTP via 4g.

Heeft het altijd perfect gedaan, nu alleen nog maar via WIFI.

Laatste probleem was dat ik bij de APN van mijn smartphone advancedinternet moest invullen.

Nu is er een update geweest op de Experiabox.

Dacht dat dit de veroorzaker was, maar helaas.

Alle berichten doorgelezen modem op lage beveiliging gezet, nog steeds geen verbinding.

Ik ben het spoor bijster, wie o wie is mijn reddende engel?

 

Groetjes, Manny

Wat gebeurt er als je verbindt? Wat voor foutmelding krijg je?


Dus via 4G werkt het niet? Via WiFi wel. Wat heeft een update van de Experiabox er dan mee te maken? Waarom gaat u op de Experiabox iets aanpassen als u een probleem heeft bij 4G?


Wat gebeurt er als je verbindt? Wat voor foutmelding krijg je?

Bedankt voor uw bericht.

 

Ik krijg geen foutmelding, alleen een bewegend icoon (open circel) dat er geladen wordt.


Welk programma gebruik je?


Dus via 4G werkt het niet? Via WiFi wel. Wat heeft een update van de Experiabox er dan mee te maken? Waarom gaat u op de Experiabox iets aanpassen als u een probleem heeft bij 4G?

Bedankt voor uw bericht.

Ik geef aan dat ik er echt alles aan gedaan heb om erachter te komen wat het probleem is.

Ik las ook dat als de firewall op medium staat het SFTP EN FTP verkeer geblokkeerd wordt.


Welk programma gebruik je?

CX File Explorer


Dus via 4G werkt het niet? Via WiFi wel. Wat heeft een update van de Experiabox er dan mee te maken? Waarom gaat u op de Experiabox iets aanpassen als u een probleem heeft bij 4G?

Bedankt voor uw bericht.

Ik geef aan dat ik er echt alles aan gedaan heb om erachter te komen wat het probleem is.

Ik las ook dat als de firewall op medium staat het SFTP EN FTP verkeer geblokkeerd wordt.

Dat geldt voor de KPN box als je die gebruikt voor koper of glasvezel internet. Jij hebt 4G, zeg je. 

Kan je anders eens WinSCP gebruiken op een computer via een hotspot? Ik ben benieuwd wat die voor foutmeldingen geeft.


Waar staat die SFTP server? Bij u thuis?


Waar staat die SFTP server? Bij u thuis?

Jazeker


Waar staat die SFTP server? Bij u thuis?

Jazeker

Ok. Dan begint het helder te worden. Dan moet poort 22 geforward zijn. En u moet uw WAN ip gebruiken. 

En eigenlijk zou u Private Key moeten gebruiken.

Inloggen met gebruikersnaam/wachtwoord is eigenlijk not done voor een SFTP server die open en bloot aan internet hangt.


Waar staat die SFTP server? Bij u thuis?

Jazeker

Ok. Dan begint het helder te worden. Dan moet poort 22 geforward zijn. En u moet uw WAN ip gebruiken. 

Dat is allemaal goed ingesteld, maar toch geen verbinding met 4g. 

Voorheen heeft alles het vlekkeloos gedaan. Ik heb nergens iets qua instellingen veranderd, dus waar komt dit probleem.vandaan?


Hoi @MR.MANNY, welkom op onze community!
Ik zie dat er al mooi meegedacht wordt door @AriënC en @Nick83, ikzelf heb hier niet zo veel verstand van maar ik lees mee en hoop dat je er een beetje uit komt zo!


Ok. Dan begint het helder te worden. Dan moet poort 22 geforward zijn. En u moet uw WAN ip gebruiken. 

Dat is allemaal goed ingesteld, maar toch geen verbinding met 4g. 

Voorheen heeft alles het vlekkeloos gedaan. Ik heb nergens iets qua instellingen veranderd, dus waar komt dit probleem.vandaan?

Tja, soms veranderen dingen wel eens. De Experiabox word soms wel eens geüpdate waardoor instellingen verloren gaan enzo. Is poort 22 geforward? Of heeft u dat nooit gedaan en ging dat via UPnP?


Ok. Dan begint het helder te worden. Dan moet poort 22 geforward zijn. En u moet uw WAN ip gebruiken. 

Dat is allemaal goed ingesteld, maar toch geen verbinding met 4g. 

Voorheen heeft alles het vlekkeloos gedaan. Ik heb nergens iets qua instellingen veranderd, dus waar komt dit probleem.vandaan?

Tja, soms veranderen dingen wel eens. De Experiabox word soms wel eens geüpdate waardoor instellingen verloren gaan enzo. Is poort 22 geforward? Of heeft u dat nooit gedaan en ging dat via UPnP?

Al mijn portforwardings staan er nog in.

Ook mijn Ring deurbel en beveiligingscameras.

Deze kan ik dus wel via WIFI én 4g benaderen.

Dus daarom snap ik er geen bal meer van... 😢


Reageer