Skip to main content
Antwoord

Alles werkt behalve 1 bekabelde computer, andere bekabelde computers wel

• June 23, 2025
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Hallo,

Sinds een tijdje kan 1 van mijn kids niet meer goed zijn computer gebruiken omdat het bekabeld internet steeds wegvalt. Bij de andere kids gebeurt dit niet.

WiFi werkt gewoon.

Wat te doen om mijn ene kind op te vrolijken? Ik heb de kabel al vervangen, modem gereset.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@erikbrav, welkom op onze community! Dit klinkt wel als een issue met een van de apparaten of kabels. Je zou nog een andere poort op de experiabox kunnen proberen, als je n switch gebruikt zou je kunnen proberen die er tussenuit te laten. Het zou ook nog in de PC zelf kunnen zitten maar dat is nog weer wat lastiger vast te stellen.

4 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 25, 2025

Hoi ​@erikbrav, welkom op onze community! Dit klinkt wel als een issue met een van de apparaten of kabels. Je zou nog een andere poort op de experiabox kunnen proberen, als je n switch gebruikt zou je kunnen proberen die er tussenuit te laten. Het zou ook nog in de PC zelf kunnen zitten maar dat is nog weer wat lastiger vast te stellen.

• June 25, 2025

Stof in de aansluitingen, de ethernetpoort kan het ook nog zijn.
Uitblazen met een rietje valt te proberen.
Stekkertjes een paar keer uit/in doen om de contacten schoon te schrapen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 25, 2025

Kabel (verbinding) zelf nog wel goed? Check het eens door een ander apparaat er op aan te sluiten.

Forum|alt.badge.img+7
  • June 25, 2025

Inderdaad zoals ​@PeterG zegt: een andere computer die wel naar verwachting werkt aansluiten op de plek van je kind en dan kijken of het probleem blijft. Of andersom, de computer van je kind aansluiten op een goed werkende aansluiting.