Skip to main content

Hi iedereen! Vanmorgen heb ik mijn kpn glasvezel internet geactiveerd, en alles werkt gelukkig goed. Gek genoeg kan ik alleen geen speedtests started op de ookla speedtest app/website starten, hij blijf altijd hierop hangen op deze schermen; Ik vind het vreemd want ik ervaar verder geen problemen. Heeft iemand tips?

Goedemorgen ​@Vrager28346, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Leuk om te lezen dat je onlangs je glasvezel hebt geactiveerd en fijn ook dat alles goed werkt! Waarom alles verder werkt behalve de Ookla speedtest is mij eerlijk gezegd ook een raadsel. Heb je het ook al eens geprobeerd via een andere browser? Of indien mogelijk eens met een ander apparaat proberen? Op mijn mobiele telefoon heb ik de app van Ookla, zou je eens kunnen checken of die het wel doet? Zie je bevindingen graag tegemoet!

Beste ​@Vrager28346 zo te zien probeer je via wifi de snelheid te testen, wifi is echter geen goede maatstaf voor een juiste meting.

De enig juiste manier om te testen is bekabeld met 1 pc rechtstreeks aan de modem verbonden, via de Ookla-app uit de MSStore op een Windows pc met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Bij een 100Mbit/s-abo moet je ongeveer 120Mbit/s kunnen halen, bij een 200Mbit/s-abo moet je ongeveer 220-240Mbit/s kunnen halen en bij een Gigabit-abo moet je ongeveer 920/920 Mbit/s kunnen halen.

Succes.

Had ook dit probleem

Bij mij stond de Firewall op “High” daardoor werkte o.a. port 8080 niet

Op Middel gezet en nu werkt de speedtest ook

Hoi ​@hennygl, dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Fijn dat je dit zelf al op hebt weten te lossen en bedankt ook voor het delen van je bevinding, wordt gewaardeerd! 

Reageer