Skip to main content
Beantwoord

Alternatief voor tv en internet bij langdurige storing KPN

• 12 maart 2025
  • 17 reacties
  • 174 keer bekeken

Weet iemand of er een mogelijkheid is om toch internet en tv te kunnen kijken bij een lokale storing van KPN?

Gisteren om 7.15 is de storing begonnen bij glasvezel van KPN. De nu vele malen opgeschoven eind tijd is nu vanavond 19.15 uur. 
Als mobiel klant bent bij KPN dan krijg je extra data bundel. Helaas zit ik niet met mijn mobiel bij KPN. Is hier een oplossing voor?

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@Andere, welkom, goede vraag!

JanD geeft al een goede suggestie voor tv:

JanD schreef:

Beste ​@Andere ​voor tv kun je als alternatief Digitenne erbij nemen. Als je ook een tv-abo hebt bij KPN kost Digitenne slechts €5 per maand, per 1-4 €6 per maand.

Wil je meteen tv kunnen kijken en je hebt een moderne tv dan heb je ingebouwde Digitenne voor de vrije zenders, even een sprietantenne halen bij de lokale radio/tv-winkel of onderdelenzaak en je kijkt vanavond nog.

En ook voor internet:

JanD schreef:

Voor internet je mobiel als hotspot instellen voor de basale taken.

Soms zit er ook nog signaal op het aansluitpunt van de kabelboer, Ziggo bijvoorbeeld, een coaxkabel aansluiten en je hebt de meeste zenders om tv te kijken.

Als je tv van ons in je abonnement hebt, en je hebt internet via je mobiel, dan kun je ook gebruik maken van de tv apps van KPN.

We hebben een app om rechtstreeks op je telefoon tv te kijken. Die app is ook bruikbaar op tablets. Je kunt dan, mocht je een wifi tablet hebben, je mobiele telefoon als hotspot instellen zoals Jan al noemt. De apps zijn te vinden in de app store op je telefoon of tablet.

En je kunt ook op een laptop of computer kijken via tv.kpn.com.

En, als je op je vaste verbinding storing ervaart, en je hebt ook een mobiel abonnement bij ons, dan kunnen we die voorzien van extra data. Zodat je die mobiel als hotspot kunt gebruiken.

Bekijk origineel

17 reacties

• 3805 reacties
  • 12 maart 2025

Je weet zelf de oplossing al: mobiel klant zijn bij KPN. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 maart 2025

Dat nooit.

Alles bij 1 provider en daar is storing dan kan je niets meer! 

• 3805 reacties
  • 12 maart 2025
Andere schreef:

Dat nooit.

Alles bij 1 provider en daar is storing dan kan je niets meer! 

Nu is er storing en kan je ook niets meer 😉

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8680 reacties
  • 12 maart 2025

Beste ​@Marlon92 voor tv kun je als alternatief Digitenne erbij nemen. Als je ook een tv-abo hebt bij KPN kost Digitenne slechts €5 per maand, per 1-4 €6 per maand.

Wil je meteen tv kunnen lijken en je hebt een moderne tv dan heb je ingebouwde Digitenne voor de vrije zenders, even een sprietantenne halen bij de lokale radio/tv-winkel of onderdelenzaak en je kijkt vanavond nog.

Soms zit er ook nog signaal op het aansluitpunt van de kabelboer, Ziggo bijvoorbeeld, een coaxkabel aansluiten en je hebt de meeste zenders om tv te kijken.

Forum|alt.badge.img

Hopelijk mag ik hier even inhaken?

Ik ben weliswaar (prepaid) klant bij Vodafone maar heb een tweede KPN-Sim voor Internet.

Kan ik bij een onverhoopte glasstoring dan ook gebruik maken van een eventule extra databundel?

PeterG
Superuser
  • 61740 reacties
  • 12 maart 2025

Het is nooit zo dat er tegelijkertijd storing is op beide netten, vast en mobiel. 

Dus dat is een hele kortzichtige opmerking. 

• 3805 reacties
  • 12 maart 2025
PeterG schreef:

Het is nooit zo dat er tegelijkertijd storing is op beide netten, dus dat is een hele kortzichtige opmerking. 

Ik kan het me inderdaad ook niet herinneren dat bij een provider zowel vast internet als ook het mobiele netwerk er tegelijk uit lagen.

Forum|alt.badge.img

Huh, snap je reactie niet (ben bejaarde van ruim 73...)

Ik spreek niet over Vodafone (nog nooit een storing meegemaakt qua mobiele telefonie)

Mijn vraag behelsde mijn glasabo bij Kpn/Xs4all.

Wordt er bij een storing een databundel quasi bijgeboekt?

Dat (gratis) SIM-kaartje is natuurlijk een vreemde eend in de bijt.

PeterG
Superuser
  • 61740 reacties
  • 12 maart 2025

@ geen flauw benul 

Daarvoor moet je een écht kpn mobiel internet abonnement hebben. 

Forum|alt.badge.img

Okido, alles duidelijk nu, dank je wel

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1032 reacties
  • 12 maart 2025
geen flauw benul schreef:

Huh, snap je reactie niet (ben bejaarde van ruim 73...)

Ik spreek niet over Vodafone (nog nooit een storing meegemaakt qua mobiele telefonie)

Mijn vraag behelsde mijn glasabo bij Kpn/Xs4all.

Wordt er bij een storing een databundel quasi bijgeboekt?

Dat (gratis) SIM-kaartje is natuurlijk een vreemde eend in de bijt.

Nee hoor ​@geen flauw benul, KPN/XS4ALL geeft ingeval van een (ernstige) storing ook extra data op een 0970xxxx nummer, in mijn geval de data-only sim als onderdeel van het XS4ALL abonnement. Hier spreekt een ervaringsdeskundige 😊. Even bellen met 020 398 7666. Overigens is je data-only sim vast niet helemaal gratis, het maakt immers deel uit van je abonnement, we weten alleen niet hoeveel KPN hier echt voor rekent.    

Forum|alt.badge.img

Dank je wel ​@Berrie_Kaas  voor deze waardevolle toevoeging!

Geeft de burger weer moed; laten we hopen er nooit gebruik van hoeven te maken!

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1032 reacties
  • 12 maart 2025
JanD schreef:

Beste ​@Marlon92 voor tv kun je als alternatief Digitenne erbij nemen. 

<knip>

In ons complex (68 appartementen) heeft Ziggo alle niet-abonnees in centrale Nutskast 'afgedopt'. Geen signaal meer op de coax dus. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8680 reacties
  • 12 maart 2025
JanD schreef:

Beste ​@Marlon92 voor tv kun je als alternatief Digitenne erbij nemen. Als je ook een tv-abo hebt bij KPN kost Digitenne slechts €5 per maand, per 1-4 €6 per maand.

Wil je meteen tv kunnen lijken en je hebt een moderne tv dan heb je ingebouwde Digitenne voor de vrije zenders, even een sprietantenne halen bij de lokale radio/tv-winkel of onderdelenzaak en je kijkt vanavond nog.

Deze reactie is bedoeld voor ​@Andere , sorry ​@Marlon92 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • Antwoord
  • 14 maart 2025

Hoi ​@Andere, welkom, goede vraag!

JanD geeft al een goede suggestie voor tv:

JanD schreef:

Beste ​@Andere ​voor tv kun je als alternatief Digitenne erbij nemen. Als je ook een tv-abo hebt bij KPN kost Digitenne slechts €5 per maand, per 1-4 €6 per maand.

Wil je meteen tv kunnen kijken en je hebt een moderne tv dan heb je ingebouwde Digitenne voor de vrije zenders, even een sprietantenne halen bij de lokale radio/tv-winkel of onderdelenzaak en je kijkt vanavond nog.

En ook voor internet:

JanD schreef:

Als je tv van ons in je abonnement hebt, en je hebt internet via je mobiel, dan kun je ook gebruik maken van de tv apps van KPN.

We hebben een app om rechtstreeks op je telefoon tv te kijken. Die app is ook bruikbaar op tablets. Je kunt dan, mocht je een wifi tablet hebben, je mobiele telefoon als hotspot instellen zoals Jan al noemt. De apps zijn te vinden in de app store op je telefoon of tablet.

En je kunt ook op een laptop of computer kijken via tv.kpn.com.

En, als je op je vaste verbinding storing ervaart, en je hebt ook een mobiel abonnement bij ons, dan kunnen we die voorzien van extra data. Zodat je die mobiel als hotspot kunt gebruiken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 april 2025

Dank je wel JanD voor de mogelijkheden. 
Met vriendelijke groet, 

André 

• 5991 reacties
  • 23 april 2025

En, een gekochte DVB-T2 ontvanger (voor het vrije deel van digitenne) is altijd handig, voor er bij, kost een  paar 10-tjes.
Voor de ontvangst van 4 x NPO en 2(of1) x regionaal.

Reageer