Skip to main content

Andere DNS dan die van KPN

  • September 11, 2020
  • 35 reacties
  • 2517 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

35 reacties

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 14, 2020
IGMP snooping voor VLAN4
VLAN4 op poort 1, 3, 4
1=Edgerouter, 3=switch naar tv woonkamer, 4=tv boven

Klopt dit met wat je hebt aangegeven?

En de downstream omhangen van eth1 naar eth1.4 neem ik aan, dus de eth1 bestaat dan niet meer voor igmp-proxy


wjb
Wijsgeer
  • September 14, 2020

Op LAN poort 4 van de SG3210 is dus een TV ontvanger aangesloten.

Dan zal daar alleen vlan 4 untagged op aangeboden mogen worden en moet de pvid of hoe dat ook heet op de SG3210 op vlan 4 moeten staan. Vlan 1 mag niet op die poort aangeboden worden. De Link type zal dan ook "General" moeten zijn.

Eth1 bestaat dan inderdaad niet meer voor de IGMP proxy server.

De TV ontvangers zullen opnieuw opgestart moeten worden.


saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 14, 2020

@wjb : Volgens mij is alles nu ingesteld zoals voorgesteld. Ik ga vanavond even controleren of het geholpen heeft!
Dank voor alle hulp!


saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 14, 2020

@wjb: Volgens mij is alles nu ingesteld zoals voorgesteld. Ik ga vanavond even controleren of het geholpen heeft!
Dank voor alle hulp!


Helaas… volgens mij staat alles goed ingesteld maar opstarten tv ontvanger (VIP5202) blijft hangen op 85% en vervolgens fout 563: opstarten niet mogelijk. Nogmaals alles gecontroleerd en voor zover ik kan zien staat het zoals je hebt aangegeven. Heb je nog tips? Zo boven nog even controleren en dan misschien de tweede switch er tussenuit halen.


wjb
Wijsgeer
  • September 14, 2020

Hoe heb je eth1.4 gedefinieerd?

 


saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 14, 2020

Ik heb mijn edgerouter op .1 zitten ipv .254, vandaar hier ook .1; niets met qos ingevuld


wjb
Wijsgeer
  • September 14, 2020

Kan je ook een screenshot plaatsen van de DHCP server voor IPTV.


saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 14, 2020

 

Probleem opgelost! Ik was iets te enthousiast geweest met het verwijderen van poorten voor igmp in de SG3210. Nu maar hopen dat het probleem van haperen bij de VIP5202 ook is opgelost!


wjb
Wijsgeer
  • September 14, 2020

Goed te lezen dat de TV ontvanger in ieder geval weer beeld geeft.


saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 15, 2020

@wjb Haperen ook niet meer gezien op de VIP5202. Ik ben er blij mee! Dank voor het meedenken en de hulp!