Skip to main content

In mijn wijk is eindelijk glasvezel aangelegd, werd wel steeds vooruit geschoven, maar vorig lag er eindelijk glas. Meteen besteld, bevestiging gehad etc etc, Bestelstatus was in eerste instantie feb 2024, werd steeds opgeschoven met gisteren als oplever datum, in principe. Zou een brief ontvangen voor definitieve afspraak maken voor door leggen van de kabel naar de woning. Nooit gehad en krijg ik gisteren een mail dat ik mijn bestelling geannuleerd zou hebben!?

 

Ik heb niets geannuleerd. Hoe kan dit?

Via onderstaande link kun je de technische status van jouw aansluiting zien:

https://netwerk.kpn.com/

en via 0800 0402 kun je naar de annuleringsreden vragen @Stimpy68 


Dankjewel, gebeld en kreeg te horen dat KPN de boel geannuleerd heeft…. (zet dat dan ook duidelijk in die mail...) omdat het niet op korte termijn geleverd kan worden. Bij navraag zegt KPN netwerken in het systeem dat er nog helemaal geen kabel in de grond ligt. Wat dus niet klopt. In de hele wijk steken de vezeltjes vrolijk boven de grond uit bij ieder huis, al maanden….

Tot zo ver mijn wtf momentje voor de vrijdag 🤔


KPN netwerken gebeld, zij weten niets van een annulering…. staat gewoon nog in het systeem.🙅🏼

 

En wederom KPN klantenservice gebeld, deze geeft nu aan dat er helemaal geen aansluiting mogelijk is ,site van KPN netwerken zegt van wel, en is telefonisch aan mij bevestigd:

 

KPN klantenservice kan nu helemaal niks betekenen zeggen ze, omdat in het systeem staat dat er geen aansluiting mogelijk is en dat het daarom geannuleerd is…

Een heel erg soepele overstap naar KPN gaat dit dus al niet worden blijkbaar 🙄


Dan gaat er administratief iets niet goed, misschien kan @Ward_ iets voor je betekenen, die werkt bij KPN netwerk, maar reageert binnen dit forum op persoonlijke titel, ik heb hem even ingeseind @Stimpy68 


Of het niet goed gaat durf ik niet te zeggen. Dat de aannemer iets heeft gedaan met de plandatum waardoor deze erg ver weg is gezet... Dat wil ik wel gokken ja.

@Nomen Nominandum Ik kan vaak wel helpen maar alleen via Webcare. Er is afgesproken dat ik vanwege mijn rol niet direct adresgegevens vraag of ontvang. Alleen via de collega's van Webcare dus.  

@Stimpy68 een collega zal morgen of overmorgen reageren in dit bericht. Wil je er alvast voor zorgen dat je adres in je profiel staat? Dat kunnen alleen jij en zij zien. Anderen niet, ook ik niet. 


@Ward_ Bedankt! MijnKPN ID gekoppeld aan dit forum, is dat voldoende? Daar staan natuurlijk al mijn gegevens in. @Nomen Nominandum Jij natuurlijk ook bedankt voor het koppelen aan Ward_

Ter info nog, als ik nu probeer een glasvezel bestelling te plaatsen dan staat er nu dit:

 

 

 


Precies wat ik dacht. Je adres is door de aannemer naar een parkeerdatum (31-12-2024)  gezet omdat de planning blijkbaar even lastig is. Of zoiets…

Met als gevolg dat KPN de provider dat ook ziet en automatisch de order annuleert omdat deze datum te ver weg ligt. 

Ik denk dat de netwerk club maandag ook geen order meer ziet en dat dat een kwestie was van doorloop in de systemen. 


@Ward_ Bedankt! MijnKPN ID gekoppeld aan dit forum, is dat voldoende?

Nee. U moet uw forumprofiel invullen. 

https://forum.kpn.com/settings/profile


In de hele wijk steken de vezeltjes vrolijk boven de grond uit bij ieder huis, al maanden….

Bij uw eigen huis ook?


Ter info nog, als ik nu probeer een glasvezel bestelling te plaatsen dan staat er nu dit:

 

Als u andere adressen bij u in de straat probeert, krijgt u dan overal deze melding?


@Nick83 Gegevens ingevuld.

En ja, bij mijn huis ook, al ruim een half jaar.
Invullen van een ander adres in de straat geeft inderdaad een andere uitkomst 🤔 Zelfde kant van de straat, alleen aan het eind van de straat, geldt voor de laatste 3 huisnummers in de straat aan mijn kant, daarna wordt het weer dec 2024/jan2025

Heel raar allemaal