Skip to main content

Ik ben al weken aan het kloten met me wifi. 
ik heb lampen en camera’s die werken op 2,4 ghz. Nou heb ik al vanaf het begin van kpn. Hele slecht verbinding of geen. Dan werken me lampen enzo niet. Alles apart ingesteld maar niks werkt. Heb ook al extra wifi punten. Ook aan de muur gehangen. ( geen gezicht maar ja was beter zeiden Ze). Wordt er moedeloos van. Wie weet een oplossing. Ik moet nog tot december met kpn doen helaas 

Heb je het extra wifi netwerk gebruikt voor dat soort zaken?

Yep allemaal gedaan. Maar werkt klote

Maar heb je de 2.4ghz en de 5ghz band van het extra wifi netwerk gesplitst??

Denk het wel. En hoekman ik dat zien en /of doen. Als dat niet zo is 

De 2.4ghz band van het extra wifi netwerk moet echt een eigen ssid hebben. Gebruikersnaam een wachtwoord!! Is dat zo?

Ja dat is 

Ook alles al twee keer helemaal geresset. Oook weer nieuwe ww aangemaakt apart voor alle. Wifi punten ook verplaatst. Maar heb altijd al problemen gehad met kpn. Maar als ze hem doormeten. Is alles goed volgens hun. Dus dan doen ze niks meer voor je. 

Welk type modem heb je en welke versterkers?

De 12  en nieuwe witte versterkers. Dus datvis allemaal up to date zeggen ze 

Je hebt nieuwe witte superwifi's gehad of gekocht???

Moet het 2,4 ghz wifisignaal niet bij voorkeur op kanaal 1,6 of 12 staan?

ik heb lampen en camera’s die werken op 2,4 ghz. Nou heb ik al vanaf het begin van kpn. Hele slecht verbinding of geen. Dan werken me lampen enzo niet. Alles apart ingesteld maar niks werkt.

Om welke lampen/apparatuur gaat het?
En waar gaat het nu precies fout?
Bij het configureren/instellen of valt de verbinding weg/geen bereik?

Heb je het extra wifi netwerk gebruikt voor dat soort zaken?

Maar heb je de 2.4ghz en de 5ghz band van het extra wifi netwerk gesplitst??

Ik snap eigenlijk nooit goed waarvoor je een (lastig!) apart SSID/netwerk zou moeten gebruiken.
De 2.4 GHz apparaten zien het hele 5Ghz signaal toch niet?

Wat wel soms een probleem kan zijn is het instellen/configureren van 2,4GHz apparaten vanaf 5GHz clients.

Uit zelfde soort topic:

IMOU IP camera's verbinden niet met de wifi van de KPN Box 12

Want waar het naar mijn ervaring dus vaak fout gaat is het bij de eerste keer koppelen/initialiseren/configureren van bepaalde 2,4 GHz apparatuur vanaf een apparaat wat met 5Ghz is verbonden.

Tijdelijk de 5GHz uitzetten en/of je phone/laptop forceren op 2,4GHz tijdens de initiële setup is dan meestal de oplossing daarvoor.
Helaas kan tijdelijk uitzetten van 5GHz niet meer bij de KPN apparatuur.​

Het probleem is het steeds wegvallen van de 2,4 ghz. En de punten heb ik gehuurd. 

Gebruik jij toevallig draadloze verbindingssets? Is er een omvormer van zonnepanelen op het netwerk? 

Het probleem is het steeds wegvallen van de 2,4 ghz. En de punten heb ik gehuurd. 

Dus je hebt wel verbinding en hebt de apparaten dus ook correct kunnen configureren?

Kijk of je bereik 2,4GHz overal goed is met een WiFi analyzer tool zoals:
Android: WiFi Analyzer (open-source)

Gebruik één SSID voor je netwerk.

Je kan ook eens proberen om je (2,4GHz) WiFi een vast kanaal te geven in plaats van automatisch.
Als het erg druk ik op 2,4GHz kan er vaak worden gewisseld van WiFi kanaal.
Bepaalde apparaten kunnen daar niet goed mee omgaan en verbreken dan, kort of langer, de verbinding is mijn ervaring.

Ik heb ze een aparte naam gegeven en vast kanaal 11. Maar valt steeds weg. Dat zie ik ook als ik op de telefoon naar beschikbaar wifi kijk. 

Hi ​@Ronaldgilke en welkom bij de KPN Community. Fijn dat je al wat tips hebt gehad en frustrerend dat de wifi weg blijft vallen. 😕 Ik ben benieuwd,

Kijk of je bereik 2,4GHz overal goed is met een WiFi analyzer tool zoals:
Android: WiFi Analyzer (open-source)​​​​​

Heb je deze tip al geprobeerd? Onze Wifi Manager gebruiken kan ook. 

Mocht dat niet helpen, valt de wifi dan overal in huis af en toe weg? Heb je via de bekabelde internetverbinding dan nog wel internet, of valt ook die dan weg?
In dat laatste geval kan het zo zijn dat er iets in je algemene verbinding niet helemaal lekker gaat. Doorloop dan onze tool voor het oplossen van internetproblemen, of maak een belafspraak met ons. 
Mijn collega kan dan alles met je doorlopen en je verbinding doormeten. 

Hopelijk heb je dan wel snel goed internet in huis. Laat je weten hoe het gaat?

Ik heb de wifi naar 2,4ghz kunnen aanpassen in de wifi punten. De rondjes. Tot nu toe betere verbinding. Heb ze ook op kanaal 11 gezet. Zowel in het rondje als de router zelf. 

Fijn! Hopelijk blijft het nu stabiel. 🙂 Zo niet, laat het gerust weten!

Reageer