Skip to main content

Hallo, Ik ben net in mijn nieuwe appartement gaan wonen. Hier hangen 2 keer FTU kastjes met een oranje kabel eraan. Alleen als ik op de website kijk zie ik alleen dat ik 11mbit/s en 1mbit/s kan kiezen. Als ik naar jullie bel wordt krijg ik telkens andere antwoorden op waarom het zo traag terwijl die kastjes er al wel hangen. 

Ik heb de toevoeging doorgestuurd die ik herken en van andere bewoners die hetzelfde probleem hebben.


Fijn om te lezen dat je wel wat herkent. Het zou ook enorm helpen als de aannemer destijds met een stift het adres+extra (niet officiële) toevoeging even op dat glaskastje had geschreven.

 

Voor wie meeleest: Probleem bleek dus dat er officieel volgens de BAG 19 adressen in dit pand zitten. Maar er zitten  47 glasaansluitingen waarvan de meeste onder 1 van die huisnummers.

Het lijkt er dus op dat er onder dat ene huisnummer 37 niet-officiële toevoegingen zijn en die zijn wel verwerkt in de glasadministratie met een aansluiting maar als de klant dat niet weet dan wordt het lastig om het goede in te vullen bij een bestelling of check.


Wat is nu de volgende stap die ik moet nemen?


Of je wacht op Erwin om te zien of die kan helpen met het bestellen op het goede adres. Of je doet hetzelf maar dat kan alleen telefonisch. Voor die niet-officiele toevoegingen wordt namelijk een veld in de database gebruikt dat je op de website niet ziet, het zogenaamde kamerveld.

Als je belt voor een nieuwe bestelling, dan kan je daarbij aangeven dat het is voor postcode+huisnr+kamer xxx( ik weet uiteraard niet op welk kamernummer jij woont).


We komen een stapje dichterbij, @Antione . Als ik nu met toevoeging 128 zoek lijkt glasvezel beschikbaar

 

Er is nog wel een dingetje met bestellen via kpn.com. Als ik daar toevoeging 128 doe dan kan ik wel bestellen maar herkent íe geen glasvezel maar koper.  

Ik mail nog even met @Ward_  .   Kijken wat zijn mening is. 


Excuus. Ik had helemaal niet gezien dat jullie al verder hadden gepraat op pagina 2 🙂 Dus ik loop achter de feiten aan. :D


Ik heb het abonnement afgesloten en het zou vandaag actief zijn. Echter is dit niet zo. Ik heb met meerdere mensen van de klantenservice gebeld maar krijg telkens een ander probleem. Mijn buren hebben hetzelfde probleem.


Hoi @Antione . Dat is een behoorlijke domper.

Ik kan dit vinden:

 

Daar kan ik helaas weinig aan veranderen. Heb je hierover nog contact gehad? Hoe voorzie je nu in je internetbehoefte?


Ik heb hier contact over gehad. Ze hebben alleen weer precies hetzelfde adres ingevoerd. Ik voor zie mijn internet nu via een hotspot maar dit is niet idiaal. Ik denk persoonlijk niet dat het verkeerde adres is ingevoerd. De klantenservice verteld iedere keer een ander verhaal of hangt op midden in een gesprek. Dit is meerdere malen gebeurt.


Ik wil nog even een dubbelcheck doen. Heb je ook het klantnummer bij de hand? Zo ja, zou je die in je profiel willen zetten en mij daarna hier een seintje geven?

 

(die hotspot, is dat een noodpakket van ons? Of een telefoon die je als noodoplossing gebruikt?)


Het is een telefoon als noodoplossing. Dat raadde de klantenservice aan omdat de 11mbit niet genoeg was en uiteindelijk ook geannuleerd zou worden vanuit kpn.


Reageer