Skip to main content

Ik ben een tijdje geleden overgestapt van Ziggo naar Mijn KPN met het idee dat ik dan klaar zou zijn voor de toekomst gebruikmakend van een glasvezel aansluiting. Mooi, lekker snel, alle coax kabels weg en een Android achtig TV kastje. Ons modem is de KPN Box 12.

Echter: via de telefoon / tablet (Android) werken sommige apps af en toe zeer traag of ze starten totaal niet op. Voorbeeld: Buienradar, Rabobank app, Microsoft Authenticator. We hebben ons hier thuis al aangeleerd dat de enige oplossing is: Wifi uitzetten zodat je via de 4G verbinding werkt. Met 4G heb je gelijk resultaat (binnen 1 sec) en ik heb meegemaakt dat het meer dan 5 minuten (!) duurde om de buienradar kaart op te halen via Wifi. Maar ik heb geen KPN abonnement gepakt om de wifi uit te zetten!

Ik dacht eerst: het zal wel aan een overbelaste DNS server van KPN liggen, dus ben ik even overgegaan naar die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) dat leek even te helpen maar toch niet dus.

 

Hoi, sorry voor reviven. Ik heb het zelfde probleem, echter ben ik direct verbonden met de router. Is gekomen nadat we zijn overgestapt naar KPN. Gebruiken de 12b. Zelfde apps, zelfde slechte laadtijden. Heeft iemand een oplossing?

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Zet IPv6 eens uit op jouw V12.

Is het probleem daarmee weg?


Geprobeerd, werkte helaas niet. Guest wifi zoals genoemd ergens anders werkt wel! Dus ik zit tijdelijk wel hierop totdat die software ontwikkelaars van hun luie kont afkomen en na een jaar dit eindelijk ff fixen. Meer dan genoeg aanknopingspunten mag ik hopen.


Gebruikt u KPN Veilig? 


Nee. Hebben wij niet afgesloten.


Hi @Matthijsvde en welkom bij de KPN Community! 

De apps laden dus overal prima, behalve op je eigen wifi netwerk. Wat voor apparatuur heb je nog meer in huis wat op de wifi zit? 
Gebruik je bijvoorbeeld wifi versterkers of draadloze verbindingssets? 

Heb je ook je telefoon al eens herstart sinds dit speelt, puur om uit te sluiten dat dit wel of niet helpt? 
Ook ben ik benieuwd hoe het gaat als je Extra Wifi instelt op 2,4 Ghz. Laden de apps dan wel snel?


Geprobeerd, werkte helaas niet. Guest wifi zoals genoemd ergens anders werkt wel! 

Dit riekt echt naar een issue met IPv6 en ik weet dat er op de V12 nog wel wat bugjes zijn t.a.v. IPv6.

 


Ik heb geen draadloze repeaters oid. Ik ben rechtstreeks verbonden met de router. Ik heb nog een beetje geknooid, extra wifi op 2.4ghz werkt niet. telefoon opnieuw opstarten werkt helaas ook niet.


Als IPv6 uitstaat nu dan kan dat geen roet meer in het eten gooien lijkt me. Kun je een foto sturen van hoe de IPv instellingen nu op je modem staan? Poets hierbij eventuele privégegevens weg. 

Ook ben ik benieuwd of andere toestellen in huis hetzelfde probleem hebben. Gebruiken die dezelfde apps en laden die op andere telefoons/tablets ook traag?


Ben momenteel niet thuis, maar andere apparaten met dezelfde apps, hetzij iOS of Android, hebben hetzelfde probleem met dezelfde apps 


Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn Samsung S23 Ultra. Al maanden. IPv6 staat hier ook uit. Gisteren was een vriend hier met een Iphone. Daar werkte het allemaal prima op. 


Ik heb zoals ook vermeld stroom even van glasvezel kastje gehaald, en nu kan ik ook op normale wifi de apps openen.


Dat heb ik gisteren ook gedaan en direct daarna werkte de apps inderdaad. Maar helaas vandaag weer hetzelfde probleem☹️

Een dus WIFI uitgezet op mijn telefoon. App, in dit geval van de Rabobank, opent direct.  App gesloten en vervolgens WIFI weer aangezet op mijn telefoon en de app opent direct. 


En mijn vriendin heeft een Samsung S22 en heeft precies hetzelfde probleem


Fijn dat het daarmee gelukt is @Matthijsvde

@Henri55 Zou jij een eigen topic aan willen maken hierover? Dan kunnen we je daar verder helpen!