Skip to main content
Vraag

Apps op mijn mobiel werken vaak niet goed met wifi

• March 29, 2025
  • 6 reacties
  • 41 keer bekeken

Sinds een recente modem update heb ik continue storingen met het laden van app-data op mijn mobiele telefoon via Wifi. Het wifi bereik etc is dan prima. Wanneer ik dan Wifi uitschakel en 5G neemt het over, laadt de app wel plotseling.

Het betreft steeds verschillende apps, inclusief NOS, Instagram etc.

Ik heb de KPN box 12 op glasvezel en 2 (witte) super-wifi punten in huis. Tot recent werkte alles top.

Ik heb al contact gehad met de klantenservice - ipv6 uitgezet maar dat heeft helaas niet geholpen.

Ik zie ook meerdere soortgelijke topics/issues op dit forum maar helaas nergens de oplossing…

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@tel12345 welkom op de KPN Community. Wat vervelend dat je dan na de update problemen ervaart. Weet dat dit wel op de radar staat. Het uitschakelen van IPV6 heeft dus in zijn geheel niet geholpen? Heb je al een keer getest wat er gebeurd als je alle apparatuur reset en opnieuw installeert? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 3, 2025

Hi,

Dank voor je reactie en fijn dat dit op de radar staat bij KPN.

Wat betreft IPV6 uitschakelen: dat heb ik een tijd geleden in overleg met klantenservice al gedaan en heeft inderdaad in zijn geheel niet geholpen.

Wat betreft het resetten/opnieuw installeren van alle apparatuur: dat heb ik na je bericht geprobeerd. Helaas ervaar ik nog steeds hetzelfde probleem…

Ik hoor graag wat de volgende stap is om dit probleem op te lossen!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 15, 2025

Hi KPN, zoals hierboven omschreven is het probleem nog niet opgelost. Zouden jullie kunnen laten weten wat de volgende stap is richting een oplossing?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Los van het uitschakelen van IPV6 zou je kunnen controleren of er iets van een VPN of beveiligingssoftware actief is op de telefoon in kwestie. Welk type toestel betreft het precies? Verder zou je kunnen kijken of er een update beschikbaar is voor jouw toestel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 18, 2025

Hi,

IPV6 is inderdaad uitgeschakeld, zoals hierboven genoemd.

Het betreft een Apple iPhone met steeds de nieuwste software. Er is geen VPN of andere beveiliging actief. 
Het probleem doet zich eerder vaker dan minder vaak voor de laatste tijd (apps die niet laden).

Ik hoor graag!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Je zou het modem nog eens kunnen resetten, dat is het enige wat ik nog kan verzinnen. Als de problemen aanhouden dan zou ik toch even contact zoeken met de klantenservice. Dan kan er indien nodig ene storingsmelding worden aangemaakt.