Skip to main content

Vorige week de nieuwe box V12 van KPN ontvangen. Wat blijkt 1) het wifi signaal valt weg 2) de apparaten die aan de V10 waren verbonden via WiFi kunnnen zich niet meer verbinden en 3) als ze al verbonden krijg je ma een tijd melding dat password incorrect is.

 

Maar met KPN bellen met verzoek om box om te ruilen. Wat een arrogant bedrijf en service beneden het vriespunt.

Op het moment dat je KPN aan de lijn hebt gaan ze, wat ik nog kan begrijpen, het e.e.a. met je doorlopen.

Als dan alles negatief is krijg je te horen van de medewerker 1) Wij leveren geen spullen die niet werken 2) u zult vast iets fout doen 3) uw apparaten zullen wel verouderd zijn. 
Sorry????????????

 

Tot vorige week heeft alles gewerkt en met de nieuwe V12 niet. Jammer voor u maar wij kunnen niet een V10 sturen.

 

oplossing: er komt een monteur gaat u accoord met de kosten? nee stuur me een box ik kan hetzelf wel.

 

KPN wat mij betreft jagen jullie de klanten naar de concurrent. 
 

Misschien als iemand van KPN dit leest het fatsoen kan opbrengen om een andere box te sturen. Is wel net zo handig dat je in deze tijd thuis via WiFi kan werken.
Een fijne dag gewenst

Waarom is de v10 vervangen door de v12 dan?


Als je nou eerst je wifi wachtwoord eens aanpast en op alle apparaten jou huidige wifi verbinding verbreekt en vergeet. Dan opnieuw verbinden met jou netwerk en jou zelf aangemaakt nieuwe wachtwoord. 


Je kunt ook de wifi tool nog door lopen

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


De v12 is de vervanger van de V10 en heeft o.a. WiFi 6. Ook in de box kan jezelf veel meer regelen.

 

De wachtwoorden en  SSID heb ik al meerdere malen aangepast en probleem blijft hetzelfde. Verder bedankt voor de WiFi tool MAAR … hiervoor moet je met WiFi verbinding kunnen maken en/of verbinding kunnen houden en dat lukt dus niet.

 

Zojuist bij vrienden een V9 box er tussenuit gehaald en bij ons aangesloten. De SSid en password aangepast en wat blijkt.….…

ping ping pjng en alles is wederom verbonden.

 

Daarna V12 weer aangesloten en plof plof plof alle verbindingen weer weg.

 

 

 

 

 


En inloggen via http://192.168.2.254

En daar eens de wifi instellingen aan passen

Naar eigen smaak 

Ssid (wifi naam) en wachtwoord 


Ik mag hopen dat de v9 van jou vrienden straks wel weer gaat werken. De kans bestaat namelijk dat die niet meer gaat koppelen bij KPN om dat die nu op meerdere adressen staat geregisteerd .


Daar heb ik in de V9 en V12 alles al meerdere malen aangepast.

netwerknaam meerdere malen veranderd en zelfs

wachtwoord zonder bijzondere tekens gebruikt.

 

Zoals zojuist omschreven in de V9 heb ik precies dezelfde netwerknaam en password gebruikt/gezet als in de V12.

Met de V9 kan ik met alle apparaten verbinding maken en zodra ik de V12 aansluit werkt het niet meer.

Het WiFI signaal heb ik in de V12 zelfs van 802.11AX naar 802b+g+n gezet. Ook dat heeft geen invloed.


Daar heb ik in de V9 en V12 alles al meerdere malen aangepast.

netwerknaam meerdere malen veranderd en zelfs

wachtwoord zonder bijzondere tekens gebruikt.

 

Zoals zojuist omschreven in de V9 heb ik precies dezelfde netwerknaam en password gebruikt/gezet als in de V12.

Met de V9 kan ik met alle apparaten verbinding maken en zodra ik de V12 aansluit werkt het niet meer.

Het WiFI signaal heb ik in de V12 zelfs van 802.11AX naar 802b+g+n gezet. Ook dat heeft geen invloed.

Heel vreemd 

Kun je eens de naam ssid en wachtwoord aanpassen 

Misschien pakt de v12 de oude reeks niet goed 

Test het even tijdelijk 

Bijvoorbeeld 

Ssid Thuis 

Wachtwoord 12345678

Tijdelijk!!

Wat doet dan jou wifi apparatuur 


Maar als met de v10 alles werkte waarom is die dan vervangen?


Ik mag hopen dat de v9 van jou vrienden straks wel weer gaat werken. De kans bestaat namelijk dat die niet meer gaat koppelen bij KPN om dat die nu op meerdere adressen staat geregisteerd .

Onzin.


@RHZ

Zal ook niet helpen maar het laatste kun je nog een fabriek reset van de v12 geven

Wel een vreemd probleem dit 


Allen hartelijk dank voor het meedenken.

De V10 is omgeruild vanwege een vermoedelijke interne kortsluiting. Na 8 jaar gebruik kan dat gebeuren.

Wat heb ik allemaal geprobeerd op de V12

  1. Harde reset
  2. software matige reset
  3. reset knop aan achterzijde ingedrukt
  4. glasvezel kast spanningsloos (5 min)
  5. V12 box spanningsloos (5min)
  6. wifi netwerken “vergeten” op apparaten
  7. daarna apparaten uit/aan gezet
  8. lease vernieuwd
  9. SSID: Handig123
  10. passw: H12345678
  11. WiFi analyser en  kanaal veranderd
  12. vast ip adressen toegekend

Als ik nog iets ben vergeten verneem ik het graag.

De V9 heb ik op spanning gezet glasvezel aangesloten en verbinding gemaakt met WIFI netwerk. Geen foutmelding ontvangen.

 


Dan lijkt dit heel erg op een defect van de v12 

Anders kan ik het niet maken 

En hoop ik dat snel een webcare het op pakt 


Heeft u misschien ook versterkers? 


Geen versterkers


Ik vermoed een defecte box 12 zoals al eerder genoemd is door anderen. Misschien wil een moderator jou helpen aan een andere.

 

Aan de andere mensen die roepen dat mijn bewering onzin is dat de V boxen en de box 12 gekoppeld worden aan KPN systeem wil ik graag volgende vragen: Onderbouw uw reden om te roepen waarom dat onzin is. Dan wil ik best gaan uitleggen waarom ik vind dat het niet onzin is.

Maar alleen maar roepen dat onzin is kan iedereen.

Admin: eigen topic aangemaakt voor discussie: Experia Box wordt gekoppeld aan abonnementhouder? 


@RHZ 

Ik denk dat die v12 een maandag model is en niet lekker is

 


@RHZ

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11ac (5GHz).

 

 

Bovenstaande kwam ik tegen in een andere topic. Had u dit al eens geprobeerd? Gaat hier over een laptop maar kan ook eventueel voor u helpen.


Dank voor het bericht. 
 

ik heb dit inderdaad ook al aangepast naar 802.11b+g+n (2.4GHz). Helaas…… helpt ook niet


@Ward_

Kun jij voor een oplossing zorgen voor @RHZ

Daar gaat het topic over een niet juist werkende v12 


@Ward_

Kun jij voor een oplossing zorgen voor @RHZ

Daar gaat het topic over een niet juist werkende v12 

Toevallig had ik ook net gelezen over het uitzetten van wifi 6. Maar dat was dus al geprobeerd en hielp niet. Ik hoop ook dat Webcare vlot kan reageren. 


@Ward_

Jij bent van kpn toch?

Kunt u het niet aan de gang zetten voor @RHZ 


@Ward_

Jij bent van kpn toch?

Kunt u het niet aan de gang zetten voor @RHZ 


Misschien weet @wjb het

Hij heeft de v12 getest 

Misschien weet hij de gouden tip wat er met deze v12 aan de hand is 


@Ward_

Jij bent van kpn toch?

Kunt u het niet aan de gang zetten voor @RHZ 

Ik kan niets extra's, anders dan Webcare even op de hoogte stellen van dit topic. Maar het is vakantietijd en er zijn veel topics dus de wachttijd voor behandeling is opgelopen.