Skip to main content

Vorige week de nieuwe box V12 van KPN ontvangen. Wat blijkt 1) het wifi signaal valt weg 2) de apparaten die aan de V10 waren verbonden via WiFi kunnnen zich niet meer verbinden en 3) als ze al verbonden krijg je ma een tijd melding dat password incorrect is.

 

Maar met KPN bellen met verzoek om box om te ruilen. Wat een arrogant bedrijf en service beneden het vriespunt.

Op het moment dat je KPN aan de lijn hebt gaan ze, wat ik nog kan begrijpen, het e.e.a. met je doorlopen.

Als dan alles negatief is krijg je te horen van de medewerker 1) Wij leveren geen spullen die niet werken 2) u zult vast iets fout doen 3) uw apparaten zullen wel verouderd zijn. 
Sorry????????????

 

Tot vorige week heeft alles gewerkt en met de nieuwe V12 niet. Jammer voor u maar wij kunnen niet een V10 sturen.

 

oplossing: er komt een monteur gaat u accoord met de kosten? nee stuur me een box ik kan hetzelf wel.

 

KPN wat mij betreft jagen jullie de klanten naar de concurrent. 
 

Misschien als iemand van KPN dit leest het fatsoen kan opbrengen om een andere box te sturen. Is wel net zo handig dat je in deze tijd thuis via WiFi kan werken.
Een fijne dag gewenst

Misschien weet @wjb het

Hij heeft de v12 getest 

Misschien weet hij de gouden tip wat er met deze v12 aan de hand is 

Ik heb de V12 niet getest, ik heb er wel ervaring mee op mogen doen. Zelf ervaar ik geen problemen met de wifi van de V12 maar in mijn geval zijn er veelal maar twee apparaten op de V12 aangesloten.

Er zijn echter ook anderen die melden dat de V12 instabiel wordt als er bijvoorbeeld een Nest thermostaat op aangesloten wordt.

Mijn advies zou dan ook zijn om eens één voor één apparaten aan te sluiten en te kijken bij welk apparaat de problemen beginnen.


On-topic: @RHZ, welke apparaten hebben het probleem? Dus welke type (smartphone, tablet etc), welk merk en welk model? Misschien dat we met deze informatie ook weer verder kunnen komen!


Het inderdaad te lang door gegaan. Misschien kan een moderator de offtopic berichten verwijderden. Excuus aan @RHZ 

 

Wat betreft het probleem van de topic starter. Ik denk werkelijk dat de box 12 die niet goed is en vervangen moet worden. Teminste dat zou ik doen.


@jordy.vanderbolt 

Fijn om te zien dat er wordt meegedacht door KPN.

hedenmorgen de V12 losgemaakt en de V9 gekoppeld. Binnen 5 minuten alle apparaten verbonden met WiFi. En het blijft werken.

 

Als ik bij de V12 via WiFi een iphone probeer te connecten, verder helemaal nog niets gekoppeld, dan  wordt er geen verbinding opgebouwd.

Uiteraard kan er in de nieuwe V12 “kinderziektes” zitten maar…….… los als bedrijf het probleem op.

Een monteur is niet nodig, er zijn KPN klanten die ze dringender nodig hebben, maar stuur een V10 waar de problemen duidelijk niet zijn.

Een andere oplossing zou kunnen zijn: beste klant aangezien deze box nieuw is willen wij als KPN graag leren van de problemen die u ondervind, is het mogelijk dat we bij u een test doen.

 

Hopelijk onderkend KPN nu dat het probleen de V12 en ontvang ik misschien nog eens een V10 

En Jordy dit is ZEKER NIET aan je persoonlijk gericht.

Indien je in de buurt van Doetinchem woont kom zeker voorbij en gaan we samen een test doen.


Als ik bij de V12 via WiFi een iphone probeer te connecten, verder helemaal nog niets gekoppeld, dan  wordt er geen verbinding opgebouwd.

Kan je met andere apparaten wel een wifi verbinding opzetten met die V12?

Welke type iPhone betreft het?

Kan je hier eens screenshots posten van de wifi instellingen op jouw V12?


@RHZ 

Toevallig moest ik vorige week ook mijn modem omruilen (V10 voor V10) in verband met mogelijke problemen in dat modem. Uiteindelijk heeft het omruilen het probleem niet opgelost, maar dat terzijde. 

 

Vanuit KPN werd een V12 opgestuurd. Aangezien ik daar niet op wilde wachten en een V12 niet met pairbonding overweg kan ben ik naar een KPN winkel gegaan. Ik kon daar de V10 probleemloos omruilen voor een nieuw exemplaar. 

Mogelijk is dat een oplossing om toch aan een V10 te komen. 


@RanTheMan 

dat is een goede tip

je kunt het altijd proberen

https://www.kpn.com/w3/vind-een-winkel/


Hallo @RHZ, wat een ontzettend akelig probleem ondervind je met de nieuwe KPN Box 12. Jammer dat je een vervelende ervaring hebt gehad met de Klantenservice, maar het is dan ook erg lastig om een KPN Experiabox óf KPN Box 12 ‘op bestelling’ af te leveren. Dat gaat niet zomaar.

Maar, wat we wel kunnen doen is ‘het probleem’ stap voor stap proberen te reproduceren, zodat wij de nieuwe KPN Box 12 kunnen verbeteren. Ik ben net als wjb wel erg benieuwd naar:

Als ik bij de V12 via WiFi een iphone probeer te connecten, verder helemaal nog niets gekoppeld, dan  wordt er geen verbinding opgebouwd.

Kan je met andere apparaten wel een wifi verbinding opzetten met die V12?

Welke type iPhone betreft het?

Kan je hier eens screenshots posten van de wifi instellingen op jouw V12?

Zou je data eens bij langs willen lopen? 


@Nadia 

bedankt voor je bericht.

Ik wil er alle tijd insteken om e.e.a. na te bootsen om ervoor te zorgen dat de KPN klanten niet hetzelfde probleem ondervinden.

Echter dan doen we dit wel live met iemand van jullie bij ons thuis.

Ik hoor graag wanneer iemand van jullie, op jullie eigen kosten, tijd heeft om langs te komen.

 

 


Hey @RHZ, graag gedaan :)
Fijn dat je mee wilt helpen onderzoeken hoe we jouw wifi op de KPN Box 12 kunnen verbeteren. Hier kan helaas geen monteur bij jou op locatie voor worden ingepland. Maar, wees gerust, monteur @jordy.vanderbolt leest en kijkt mee op afstand. Zo kunnen we je samen verder helpen. 

On-topic: @RHZ, welke apparaten hebben het probleem? Dus welke type (smartphone, tablet etc), welk merk en welk model? 

 

  


@Nadia @jordy.vanderbolt 

Dit is niet het forum om alles wat ik in huis heb over het net heen te gooien.

Met jullie factuurnummer 11154287815 zijn mijn gegevens te achterhalen. 
Bel me gerust op om alles door te spreken en / of te testen.

 

Is er toevallig al een V10 opgestuurd?


Met jullie factuurnummer 11154287815 zijn mijn gegevens te achterhalen.

De medewerkers van het forum mogen vanwege de AVG jouw dossier niet opvragen zonder dat jij jouw forumprofiel aangevuld hebt. Helaas zit de wetgeving nu eenmaal zo in elkaar, dus als je geholpen wilt worden ... vul jouw forumprofiel in. De gegevens die je daar invult bij de velden die als "privé" gekenmerkt zijn kunnen alleen door jou en de KPN moderator bekeken worden dus je hoeft je geen zorgen te maken over jouw privacy.


 


Schitterend snelheid KPN.

 


Hoi RZG, die snelheid is bagger! Zou je jouw gegevens willen invullen in je forumprofiel? Postcode + huisnummer, naam contractant en klantnummer. Dan kijk ik even met je mee naar jouw aansluitsituatie. Laat je weten als je dat hebt gedaan? 


@Nadia bedankt voor het bericht.

Misschien overbodig maar deze WiFi snelheid is met een V12 box gemeten. 
De snelheid het huis in is op zijn top 107Mbps daar is dus niets mis mee.

Ik heb gisteren wel 5x de KPN wifi manager gehanteerd.

 

Zoals reeds eerder aangegeven zit het probleem in de V12 box en zou ik deze graag omgeruild willen zien met de V10a

De gegevens in mijn account zijn aangepast.


@Nadia 

 


Hoi @RHZ,

‘Geen Experia Box gevonden. Verbind met je thuisnetwerk om je netwerk te kunnen beheren’

Als het verbinden niet via Wifi lukt is een kabel op de pc / laptop een uitkomst. Wil je vervolgens de KPN Box 12 een reset geven door:

Nadat de Box 12 weer opgestart is en werkt, kan de netwerknaam (weer) aangepast worden naar eigen keuze. Vermoedelijk willen de apparaten die nu geen koppeling met het modem kunnen maken dan wel verbinden!

Ervaar je daarna nog steeds problemen? Laat het hier dan weten. Ik hoor dan graag welke apparaten + besturingssysteem en softwareversie dan nog weigeren 


@nadia 

ik waardeer enorm je moeite en inzet om als enige van het gehele KPN bedrijf contact op te nemen.

Bijgaand hetgeen ik allemaal al heb geprobeerd

Wat heb ik allemaal geprobeerd op de V12

  1. Harde reset
  2. software matige reset
  3. reset knop aan achterzijde ingedrukt
  4. glasvezel kast spanningsloos (5 min)
  5. V12 box spanningsloos (5min)
  6. wifi netwerken “vergeten” op apparaten
  7. daarna apparaten uit/aan gezet
  8. lease vernieuwd
  9. SSID: Handig123
  10. passw: H12345678
  11. WiFi analyser en  kanaal veranderd
  12. vast ip adressen toegekend
  13. zojuist factory reset.

Als je deze topic terugkijkt zie je dat ik ook een experiabox V9 heb aangesloten. En die werkt feilloos.

 

Tevens meerdere malen via de KPN thuis app en KPN wifi manager geprobeerd alles aan het werk te krijgen. 

Hopelijk pakt iemand van de 2e / 3e lijn helpdesk dit nu eens op zonder jou tekort te doen.


 


Heb je naast jouw iPhone een Android tablet / telefoon?

Zo ja, installeer daar dan eens de app WiFi Analyzer op.

En anders de WiFi analyzer app uit de Windows store als je een Windows 10 laptop hebt.

Meet dan eens de veldsterkte van de V12 op de plek waar je wifi wilt gebruiken.

Doe dit zowel voor 2.4GHz als voor 5GHz.

Hoeveel dBm meet je?


@wjb als ik al WiFi heb zit er alle apparaten bijna geen verschil.

KPN had de V12 beter kunnen noemen hij doet het wel/niet box.

Zojuist viel de Wifi weg en alleen met een reset weer aan de praat gekregen.

 

 


KPN had de V12 beter kunnen noemen hij doet het wel/niet box.

Ik heb hier ook een V12 hangen om een beetje vertrouwd te raken met de pro's en con's van dat apparaat. Nu moet ik zeggen dat de wifi van dat apparaat zeer krachtig is en bij mij eigenlijk probleemloos werkt. Echt representatief is dat niet want ik heb dan meestal maar 2 apparaten aangesloten op de wifi van de V12.

 

Ik ben overigens nog steeds benieuwd naar die veldsterktes.


@wjb 

Kom dan zeker eens langs. Van de 10 apparaten krijg ik er 5 gekoppeld en bij de andere 5 geeft de V12 aan dat het password verkeerd is, ondanks dat het pasword wordt “gedeeld”. 
De snelheid varieert van 0,4Mbps tot 80Mbps terwijl ik op precies dezelfde plaats 3x achter elkaar meet.

Vanmiddag ook maar weer eens de V9 aangesloten, gemeten op één en dezelfde plaats en heb daar continue tussen 85 en 93Mbps.

In de V12 heb ik ook al de 802AX terug gezet naar 802b+g+n maar probleem blijft.

Ondertussen ben ik al 12 dagen zonder wifi en wordt het thuiswerken nagenoeg onmogelijk gemaakt.

Helaas dat @kpn compleet het niets kan schelen welke problemen hun klanten ondervinden.

 

 


Die melding paswoord verkeerd lijkt mij eerder een probleem van KPN dat is een melding die ik ook zeer regelmatig blijf krijgen.

En als ik dan maar vaak genoeg doordram met ik wil verbinden met dat paswoord dan gaat het uiteindelijk wel goed.


 


Maar wat is nu toch de veldsterkte?!