Skip to main content

Arrogantie van KPN ten top

  • August 26, 2020
  • 73 reacties
  • 1694 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

73 reacties

  • Auteur
  • September 7, 2020

@wjb

alle apparaten zijn op 5mtr afstand van de wifibox.

Download is belabberd slecht.

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


wjb
Wijsgeer
  • September 7, 2020

Daar gaat iets goed mis met jouw V12.

Een "Signal rate" van 6 Mbps bij een veldsterkte van -50 dBm is absoluut niet hoe het hoort.

Onderstaand een plaatje van hoe het zou moeten zijn.

Ik hoop dat KPN hier snel serieus aandacht aan zal gaan besteden.


  • Auteur
  • September 7, 2020

@Nadia @jordy.vanderbolt @wjb @KPN BV 

Hopelijk gaat iemand van KPN het probleem oplossen door de box om te ruilen.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 8, 2020

Ondertussen ben ik al 12 dagen zonder wifi en wordt het thuiswerken nagenoeg onmogelijk gemaakt.

Dan sluit je laptop of pc toch gewoon bekabeld aan? Dan kan je in ieder geval werken. Kabel: 

https://www.megekko.nl/product/2139/1049125/Netwerkkabels/Nedis-Cat-6-F-UTP-netwerkkabel-RJ45-8P8C-male-RJ45-8P8C-male-20-0-m-Wit

En mocht de laptop geen ethernet aansluiting hebben:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Je kan toch niet niks gaan zitten doen in de tijd van je baas? Wat zegt die daar van? Je eerstvolgende functioneringsgesprek word zo een buitengewoon lastig verhaal lijkt me. 


  • Auteur
  • September 9, 2020


 

ik ben benieuwd wanneer KPN haar verplichting nakomt dat klanten WiFi weer eens kunnen gebruiken.

Sinds 12 dagen, na levering V 12, nagenoeg niet meer mogelijk met WiFi tw koppelen.

zie vorige topic wat allemaal al is geprobeerd


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 9, 2020

Welke verplichting? Heeft u uw contract wel eens nagelezen?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


wjb
Wijsgeer
  • September 9, 2020

Trek, als test, alle adapters van die FRITZ!Powerline eens uit het stopcontact.

Hoe gaat het dan met de wifi?


peter-keetfm
Wijsgeer

Haal je nou die wifi van de powerline of de v12

Denk dat er wat mis gaat in dit thuisnetwerk 


wjb
Wijsgeer
  • September 9, 2020

Haal je nou die wifi van de powerline of de v12

Aan de screenshots te zien van de V12 en ik had ook niet anders verwacht.

De reden om die powerline eens los te koppelen is de beruchte netwerkbrug, een zeldzaam fenomeen maar niet geschoten is altijd mis.


peter-keetfm
Wijsgeer

@RHZ

Waarom neem je geen fritzbox 

Ben je van die experiabox af en heb je meer instel mogelijkheden 

Helaas geen wifi 6 ax 

Maar ik haal met wifi 5 ac mijn volledige 500/500 verbinding

 


  • September 9, 2020

Welke verplichting? Heeft u uw contract wel eens nagelezen?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Ik weet niet of jij een KPN jurrist bent, maar echt als KPN dit aanbiedt bij haar abonementen, dan moeten ze er ook werk van maken. Een contract van een deskundige met een niet deskundigen ontslaat de deskundige niet van een normale leveringsplicht.


https://www.kpn.com/internet/wifi.htm


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 9, 2020

...


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • September 10, 2020

Trek, als test, alle adapters van die FRITZ!Powerline eens uit het stopcontact.

Hoe gaat het dan met de wifi?

Wil je dat eens proberen, @RHZ? Dit is echt een heel irritant probleem, en het staat vast dat jouw wifi over de Box 12 niet goed functioneert. 

Ik dacht ook aan dit:

De reden om die powerline eens los te koppelen is de beruchte netwerkbrug, een zeldzaam fenomeen maar niet geschoten is altijd mis.

Voor nu is er een nieuw modem naar je onderweg! Morgen ligt ‘ie klaar op het servicepunt! Zie privébericht voor meer details :)


  • Auteur
  • September 10, 2020

@nadia @wjb 

zojuist van alle Fritz de stekker eruit gehaald …… helaas zonder resultaat.

Het netwerk “Handig” wordt wel gezien. Foto 2 wordt geprobeerd verbinding te maken maar helaas.


 

 


wjb
Wijsgeer
  • September 10, 2020

zojuist van alle Fritz de stekker eruit gehaald …… helaas zonder resultaat.

Het netwerk “Handig” wordt wel gezien. Foto 2 wordt geprobeerd verbinding te maken maar helaas.

Begrijp ik het goed dat jouw apparaat geen verbinding kan maken met het wifi netwerk van de V12 (Handig) als de alle adapters van de Powerline uit het stopcontact getrokken zijn terwijl dit wel lukt als die adapters in het stopcontact zitten?

Is dat reproduceerbaar?


  • Auteur
  • September 10, 2020

Het lukt helemaal niet. 
Zojuist box herstart en nu nieuw fenomeen ontdekt.😭😭😭

We kunnen verbinding maken met het WiFi netwerk alleen we hebben GEEN verbinding.

 

 

 


wjb
Wijsgeer
  • September 10, 2020

Log eens in op https://192.168.2.254 en kijk of de Internet wel actief is.


  • Auteur
  • September 10, 2020

Bedankt voor de tip maar had dat al als eerste gedaan. Alles staat aan.


wjb
Wijsgeer
  • September 10, 2020

Bedankt voor de tip maar had dat al als eerste gedaan. Alles staat aan.

Dus je ziet wel een pubiek IP adres op de startpagina van de V12?


  • Helper
  • September 10, 2020

@RanTheMan

dat is een goede tip

je kunt het altijd proberen

https://www.kpn.com/w3/vind-een-winkel/

ik heb er nog een liggen mag je gratis op halen in dordrecht 07*******

Admin: privégegevens verwijderd


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • September 11, 2020

Hey @bertus-6, wat fijn dat je te hulp schiet, daarvoor is het forum!

Heb je nog een Experiabox thuis over? Zou je die dan aan ons willen terugsturen? Dan zorgen wij ervoor dat apparatuur weer een tweede leven krijgt :)
Je kunt het kosteloos naar ons opsturen, volg daarvoor de instructies op: Terugsturen KPN Apparatuur. Wij zijn je daarvoor erg dankbaar.

En, geen zorgen, RHZ kan vandaag ook een nieuw modem ophalen bij het servicepunt in de buurt. Dat is al geregeld ;)


  • Auteur
  • September 15, 2020

Het is bijna NIET te geloven maar we zijn af van het dagelijks, meerdere malen per dag, niet hebben van een WiFi verbinding met de V12 box.

Oplossing: gelukkig was er iemand binnen KPN die zo vrij en vriendelijk was om een V10 box op te sturen.

Gisteren V12 met V10 box gewisseld en GEEN enkel probleem meer gehad met de WiFi verbinding.

 

 


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • September 15, 2020

Hey @RHZ, dat is zeer goed nieuws. Ik ben erg blij om te lezen dat het nieuwe modem die ik naar je toe heb laten sturen goed werkt! :)

Wat er precies niet helemaal lekker liep met de KPN Box 12 kan ik zo helaas niet aangeven. Gelukkig heeft niet iedereen die de nieuwe KPN Box 12 thuis heeft geïnstalleerd er last van. Daarom vermoed ik een kleine netwerkbug waardoor sommige apparaten moeite hebben met verbinding maken Enfin, de net door jou geretourneerde KPN Box 12 krijgt ook nog een controle wanneer we 'm binnen hebben, misschien dat we daar nog wat uithalen. Bedankt voor je geduld en de medewerking! :)