Skip to main content

Vorige week de nieuwe box V12 van KPN ontvangen. Wat blijkt 1) het wifi signaal valt weg 2) de apparaten die aan de V10 waren verbonden via WiFi kunnnen zich niet meer verbinden en 3) als ze al verbonden krijg je ma een tijd melding dat password incorrect is.

 

Maar met KPN bellen met verzoek om box om te ruilen. Wat een arrogant bedrijf en service beneden het vriespunt.

Op het moment dat je KPN aan de lijn hebt gaan ze, wat ik nog kan begrijpen, het e.e.a. met je doorlopen.

Als dan alles negatief is krijg je te horen van de medewerker 1) Wij leveren geen spullen die niet werken 2) u zult vast iets fout doen 3) uw apparaten zullen wel verouderd zijn. 
Sorry????????????

 

Tot vorige week heeft alles gewerkt en met de nieuwe V12 niet. Jammer voor u maar wij kunnen niet een V10 sturen.

 

oplossing: er komt een monteur gaat u accoord met de kosten? nee stuur me een box ik kan hetzelf wel.

 

KPN wat mij betreft jagen jullie de klanten naar de concurrent. 
 

Misschien als iemand van KPN dit leest het fatsoen kan opbrengen om een andere box te sturen. Is wel net zo handig dat je in deze tijd thuis via WiFi kan werken.
Een fijne dag gewenst

@wjb

alle apparaten zijn op 5mtr afstand van de wifibox.

Download is belabberd slecht.

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Daar gaat iets goed mis met jouw V12.

Een "Signal rate" van 6 Mbps bij een veldsterkte van -50 dBm is absoluut niet hoe het hoort.

Onderstaand een plaatje van hoe het zou moeten zijn.

Ik hoop dat KPN hier snel serieus aandacht aan zal gaan besteden.


@Nadia @jordy.vanderbolt @wjb @KPN BV 

Hopelijk gaat iemand van KPN het probleem oplossen door de box om te ruilen.


Ondertussen ben ik al 12 dagen zonder wifi en wordt het thuiswerken nagenoeg onmogelijk gemaakt.

Dan sluit je laptop of pc toch gewoon bekabeld aan? Dan kan je in ieder geval werken. Kabel: 

https://www.megekko.nl/product/2139/1049125/Netwerkkabels/Nedis-Cat-6-F-UTP-netwerkkabel-RJ45-8P8C-male-RJ45-8P8C-male-20-0-m-Wit

En mocht de laptop geen ethernet aansluiting hebben:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Je kan toch niet niks gaan zitten doen in de tijd van je baas? Wat zegt die daar van? Je eerstvolgende functioneringsgesprek word zo een buitengewoon lastig verhaal lijkt me. 



 

ik ben benieuwd wanneer KPN haar verplichting nakomt dat klanten WiFi weer eens kunnen gebruiken.

Sinds 12 dagen, na levering V 12, nagenoeg niet meer mogelijk met WiFi tw koppelen.

zie vorige topic wat allemaal al is geprobeerd


Welke verplichting? Heeft u uw contract wel eens nagelezen?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


Trek, als test, alle adapters van die FRITZ!Powerline eens uit het stopcontact.

Hoe gaat het dan met de wifi?


Haal je nou die wifi van de powerline of de v12

Denk dat er wat mis gaat in dit thuisnetwerk 


Haal je nou die wifi van de powerline of de v12

Aan de screenshots te zien van de V12 en ik had ook niet anders verwacht.

De reden om die powerline eens los te koppelen is de beruchte netwerkbrug, een zeldzaam fenomeen maar niet geschoten is altijd mis.


@RHZ

Waarom neem je geen fritzbox 

Ben je van die experiabox af en heb je meer instel mogelijkheden 

Helaas geen wifi 6 ax 

Maar ik haal met wifi 5 ac mijn volledige 500/500 verbinding

 


Welke verplichting? Heeft u uw contract wel eens nagelezen?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Ik weet niet of jij een KPN jurrist bent, maar echt als KPN dit aanbiedt bij haar abonementen, dan moeten ze er ook werk van maken. Een contract van een deskundige met een niet deskundigen ontslaat de deskundige niet van een normale leveringsplicht.


https://www.kpn.com/internet/wifi.htm


...


Trek, als test, alle adapters van die FRITZ!Powerline eens uit het stopcontact.

Hoe gaat het dan met de wifi?

Wil je dat eens proberen, @RHZ? Dit is echt een heel irritant probleem, en het staat vast dat jouw wifi over de Box 12 niet goed functioneert. 

Ik dacht ook aan dit:

De reden om die powerline eens los te koppelen is de beruchte netwerkbrug, een zeldzaam fenomeen maar niet geschoten is altijd mis.

Voor nu is er een nieuw modem naar je onderweg! Morgen ligt ‘ie klaar op het servicepunt! Zie privébericht voor meer details :)


@nadia @wjb 

zojuist van alle Fritz de stekker eruit gehaald …… helaas zonder resultaat.

Het netwerk “Handig” wordt wel gezien. Foto 2 wordt geprobeerd verbinding te maken maar helaas.


 

 


zojuist van alle Fritz de stekker eruit gehaald …… helaas zonder resultaat.

Het netwerk “Handig” wordt wel gezien. Foto 2 wordt geprobeerd verbinding te maken maar helaas.

Begrijp ik het goed dat jouw apparaat geen verbinding kan maken met het wifi netwerk van de V12 (Handig) als de alle adapters van de Powerline uit het stopcontact getrokken zijn terwijl dit wel lukt als die adapters in het stopcontact zitten?

Is dat reproduceerbaar?


Het lukt helemaal niet. 
Zojuist box herstart en nu nieuw fenomeen ontdekt.😭😭😭

We kunnen verbinding maken met het WiFi netwerk alleen we hebben GEEN verbinding.

 

 

 


Log eens in op https://192.168.2.254 en kijk of de Internet wel actief is.


Bedankt voor de tip maar had dat al als eerste gedaan. Alles staat aan.


Bedankt voor de tip maar had dat al als eerste gedaan. Alles staat aan.

Dus je ziet wel een pubiek IP adres op de startpagina van de V12?


@RanTheMan

dat is een goede tip

je kunt het altijd proberen

https://www.kpn.com/w3/vind-een-winkel/

ik heb er nog een liggen mag je gratis op halen in dordrecht 07*******

Admin: privégegevens verwijderd


Hey @bertus-6, wat fijn dat je te hulp schiet, daarvoor is het forum!

Heb je nog een Experiabox thuis over? Zou je die dan aan ons willen terugsturen? Dan zorgen wij ervoor dat apparatuur weer een tweede leven krijgt :)
Je kunt het kosteloos naar ons opsturen, volg daarvoor de instructies op: Terugsturen KPN Apparatuur. Wij zijn je daarvoor erg dankbaar.

En, geen zorgen, RHZ kan vandaag ook een nieuw modem ophalen bij het servicepunt in de buurt. Dat is al geregeld ;)


Het is bijna NIET te geloven maar we zijn af van het dagelijks, meerdere malen per dag, niet hebben van een WiFi verbinding met de V12 box.

Oplossing: gelukkig was er iemand binnen KPN die zo vrij en vriendelijk was om een V10 box op te sturen.

Gisteren V12 met V10 box gewisseld en GEEN enkel probleem meer gehad met de WiFi verbinding.

 

 


Hey @RHZ, dat is zeer goed nieuws. Ik ben erg blij om te lezen dat het nieuwe modem die ik naar je toe heb laten sturen goed werkt! :)

Wat er precies niet helemaal lekker liep met de KPN Box 12 kan ik zo helaas niet aangeven. Gelukkig heeft niet iedereen die de nieuwe KPN Box 12 thuis heeft geïnstalleerd er last van. Daarom vermoed ik een kleine netwerkbug waardoor sommige apparaten moeite hebben met verbinding maken Enfin, de net door jou geretourneerde KPN Box 12 krijgt ook nog een controle wanneer we 'm binnen hebben, misschien dat we daar nog wat uithalen. Bedankt voor je geduld en de medewerking! :)