Skip to main content

Hi,

 

Ik vroeg me af of het mogelijk is om de modem/router automatisch uit te laten gaan op bepaalde tijdstippen? Uiteraard kan het met een (mechanische/digitale) tijdschakelaar. Echter zou het natuurlijk het mooiste zijn om dit automatisch te laten doen. In de instellingen van de modem heb ik gekeken en kan ik het niet vinden. Nu wil ik alleen zeker zijn dat ik er niet overheen kijk. Of misschien dat er nog wel een andere mogelijkheid is om dit te doen.

 

Alvast bedankt!

Hallo @M_C_H , als je een V10(a) hebt kun je de wifi op gewenste tijdstippen in-/uitschakelen, maar nooit het hele modem.

Het gemakkelijkste is als je naar bed gaat de stroom er af en als je wakker wordt de stroom er weer op, maar ik weet niet of dat de bedoeling is, want de vaste telefoon schakel je er ook mee uit.

 


Hallo @M_C_H , als je (volgens topic titel) een KPN Box 12 hebt, hierbij kan je niet de WiFi op bepaalde tijdstippen aan/uitschakelen. Er is wel Parental Control, waarmee je op instelbare tijden de toegang tot het netwerk kan blokkeren voor één/meerdere/alle apparaten (via WiFi én kabel).


Hoi @M_C_H, welkom, goede vraag! De KPN Box, zowel de huidige als eerdere modellen, hebben geen optie voor automatisch uitschakelen. Dit omdat het regelmatig uitschakelen van je modem niet ten goede komt van je verbinding. Ons achterliggende systeem kan het regelmatig uitzetten namelijk interpreteren als uitval waardoor het je lijn kan gaan zien als instabiel. En om die instabiliteit dan op te vangen kan het systeem dan je lijnprofiel aanpassen. Hierdoor wordt over het algemeen de snelheid wat lager (dit speelt voornamelijk bij koperverbindingen).