Skip to main content

Hi,

Volgens de klantenservice is er een modem/router software update geweest, sindsdien geven mijn apparaten aan geen verbinding meer te kunnen maken via ethernet (onbekend netwerk / geen verbinding). Modem en router geven aan dat ethernet echter gewlln werkt en ook die wifi werkt prima, hoe zou ik dit kunnen oplossen?

 

Alvast bedankt!

Hallo @Max Remmers heb je een glas- of een koperverbinding en welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 


@JanD KPN box 12 en glasvezel.

Ik heb al verschillende netwerkkabels en op verschillende apparaten geprobeerd verbinding te krijgen met het bedraade netwerk, maar niks lijkt te werken. Ook router en modem opnieuw opgestart en gereset.

Op mijn laptop (via functie probleem oplossen) geeft het aan: ethernet heeft geen geldige IP configuratie.


@JanD KPN box 12 en glasvezel.

Ik heb al verschillende netwerkkabels en op verschillende apparaten geprobeerd verbinding te krijgen met het bedraade netwerk, maar niks lijkt te werken. Ook router en modem opnieuw opgestart en gereset.

Op mijn laptop (via functie probleem oplossen) geeft het aan: ethernet heeft geen geldige IP configuratie.

Hallo @Max Remmers als je een Windows pc hebt kun je eens ‘netwerkinstellingen herstellen’ toepassen, dan worden alle netwerkadapters voor vast, draadloos en Bluetooth naar hun standaard waarden teruggezet. Dat zoiu kunnen helpen.


@JanD alvast bedankt voor je reactie Jan!

 

Ik ben dit nu aan het proberen en lijkt helaas het probleem niet op te lossen. Mij lijkt het echter ook niet aan de netwerkadapters van de laptop zelf te liggen, aangezien andere laptops en mijn playstation ook geen verbinding met het bedraade netwerk kunnen maken.

 

Enig idee wat er aan de hand is?


Hallo @Max Remmers andere kabel(s), minimale kwaliteit CAT5e of hoger proberen in de diverse LAN-poorten van de modem.

 


Werkt helaas ook niet. KPN gaat een nieuwe modem opsturen. Bedankt voor het advies!


Werkt helaas ook niet. KPN gaat een nieuwe modem opsturen. Bedankt voor het advies!

Graag gedaan @Max Remmers en laat s.v.p. de goede afloop even weten.

 


Hoi @Max Remmers, welkom! Heb je inmiddels je nieuwe modem ontvangen?


Ik heb de nieuwe modem inderdaad ontvangen, helaas is hiermee het probleem niet verholpen. Bedraad internet werkt nog steeds niet. @Erik_Â