Skip to main content
Beantwoord

Bellen met KPN vanuit het buitenland lukt niet

• March 24, 2026
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Heb een vraag over het mijn glasvezelaansluiting (thuis) en het bijbehorende abonnement. Momenteel zit ik in het buitenland, buiten de EU. Waardoor gebeld worden (en de hele situatie uitleggen) een dure grap is. 

Via dit forum vind ik (diverse) verouderde informatiebronnen hoe ik KPN kan bereiken. Van de chatbot hoef ik het niet hebben (hopeloos), en gebeld worden kost mij dus erg veel geld. Wel kan ik zelf bellen maar ik kan gewoon nergens een nummer vinden wat werkt! 

Hoe zou ik de klantenservice hierover kunnen bereiken?

Optie 1:

Vanuit het buitenland is KPN klantenservice bereikbaar via +31 6 12001200  

Via dit nummer kom ik (herhaaldelijk) bij Simyo terecht, ze kunnen me niet verder helpen

Optie 2:

Kantoornummer bellen via +31 070 3434343 

Dit servicenummer loopt dood

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Groesbeekje, welkom allereerst bij onze community. 

Ik denk uiteraard graag mee. Ik vermoed dat jij een mobiel abonnement bij Simyo hebt waardoor je daar terechtkomt als je het nummer belt. Ik snap dat het ongewenst is om gebeld te worden als je buiten de EU bent. Als alternatief verwijs ik je door naar mijn collega's via  X of Facebook. Zij kunnen dan specifiek met je meekijken naar je abonnement en je eventuele vragen beantwoorden. 

Ik hoop dat het zo lukt. 

3 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 24, 2026

Ik denk uiteraard graag mee. Ik vermoed dat jij een mobiel abonnement bij Simyo hebt waardoor je daar terechtkomt als je het nummer belt. Ik snap dat het ongewenst is om gebeld te worden als je buiten de EU bent. Als alternatief verwijs ik je door naar mijn collega's via  X of Facebook. Zij kunnen dan specifiek met je meekijken naar je abonnement en je eventuele vragen beantwoorden. 

Ik hoop dat het zo lukt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 25, 2026

Ik hoop dat het zo lukt. 

Dank voor je reactie! Erg bijzonder dat contact via X of Facebook de enige mogelijkheid is… 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 25, 2026

Hallo ​@Groesbeekje ,

Erg bijzonder dat contact via X of Facebook de enige mogelijkheid is… 

Gelukkig is dat niet zo. Als je zelf geen mogelijkheid hebt om te bellen, dan kun je ook een terugbelafspraak maken en dan wordt je door de klantenservice gebeld op jouw Nederlandse 06-nummer. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier: