Skip to main content

Ik heb een aardig kostbaar abo’tje bij jullie. 200/200. Laat ik heel kort zijn; via wifi halen jullie 25 MB download, 13 MB upload. Terwijl het 200 up, 200 MB download zou moeten zijn. Ik vind het gewoon schandalig!  Hoe gaan jullie dit oplossen? Jullie leveren gewoon niet wat je beloofd. Ik snap dat het via wifi trager is, maar dit……???? Overigens heb ik ook nog de wifi versterker van jullie. En nee, ik zit dicht bij de router. Ook dicht bij de versterker. Ik vind dit echt gewoon schandalig.

 

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? En indien DSL, wat zegt Fourstack over uw adres?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


Met die 200Mbps glasvezelverbinding moet je via wifi ook best 200Mbps kunnen halen.

 


Glasvezel… 


Dat (200 up, 200 MB down) heb ik dus niet. Het is bedroevend traag. 


Welk type Experia Box heb je?

Wat voor een wifi "versterker" heb je van KPN?

Een witte vierkante, een zwarte vierkante of een wittel ronde?

Waar heb je die staan?


Zwarte vierkante, staat op 4 meter van mij af. Ik heb de nieuwste experia box. Zou ook niet uit noeten maken; 200 MB / 200 MB down is mijn abo. Dat het is trager kan zijn, prima. Maar niet dit. 


Overigens is internet door het hele huis via wifi rete traag. 


Wat is de snelheid als je die meet vanaf een bekabeld aangesloten PC?


Dat gaat dus wel goed; boven de 200 MB. Alleen via wifi is het ruk


Overigens is internet door het hele huis via wifi rete traag. 


Ben je verbonden met wifi op 2,4ghz of met 5ghz ?
Zo niet probeer het is als je apparaat het ondersteund


2.4. Maar goed, dat mag geen invloed in die mate hebben. Overigens wordt die wifi versterker bekabeld ‘gevoed’. 


Als je verbonden bent met 2.4GHz dan sta ik niet raar te kijken van dergelijke resultaten.

Zorg er voor dat je met 5GHz verbonden bent.

Installeer ook eens de app WiFi Analyzer op een Android tablet of telefoon.

Meet daarmee eens de veldsterkte op 2.4GHz en 5GHz. (Switchen doe je met het knopje 2.4G/5G linksboven.)

Hoeveel dBm meet je op 2.4GHz?

En hoeveel dBM meet je op 5GHz?


2.4. Maar goed, dat mag gen invloed in die mate hebben 


Het heeft wel degelijk invloed.
Mogelijke oorzaken kunnen zijn:
Apparaat ondersteund alleen oude technieken wireless a/b/g/
Veel wifi netwerken die op het zelfde wifi kanaal zitten

Overigens met 5ghz heb je de mogelijkheden voor veel hogere potentiële snelheden.


Als je verbonden bent met 2.4GHz dan sta ik niet raar te kijken van dergelijke resultaten.

Zorg er voor dat je met 5GHz verbonden bent.

Installeer ook eens de app WiFi Analyzer op een Android tablet of telefoon.

Meet daarmee eens de veldsterkte op 2.4GHz en 5GHz. (Switchen doe je met het knopje 2.4G/5G linksboven.)

Hoeveel dBm meet je op 2.4GHz?

En hoeveel dBM meet je op 5GHz?

Beiden rond -60 dbm


Beiden rond -60 dbm

Dat is weinig.

Meet nog eens op een meter of twee van de Experia Box en met een zichtlijn naar de Experia Box.

Hoeveel dBm meet je dan?

Zet bij deze meting ook die zwarte Experia WiFi even uit.


-60, -30


-60, -30

Wat is die -60 en wat is die -30?


Ik waardeer jullie inspanningen. Ik kan hier met een geiger teller gaan rondlopen maar het feit blijft dat het beloofde van KPN niet wordt geleverd. En ik zoek een oplossing zonder dat ik allerlei apps hoef te downloaden, metingen hoef te doen. De werkelijke internetsnelheid over wifi is gewoon bedroevend laag. FEIT. ik zoek iemand van KPN die dat gaat oplossen. Ik betaal genoeg, en ik krijg niet waarvoor ik betaal.. En ik snap dat er een kwaliteitsverschil tussen 2.4 en 5GHZ. Maar het kan niet zo zijn dat ik op een 2.4 GHZ 10% van de beloofde snelheid heb. 


Ik waardeer jullie inspanningen. Ik kan hier met een geiger teller gaan rondlopen maar het feit blijft dat het beloofde van KPN niet wordt geleverd. En ik zoek een oplossing zonder dat ik allerlei apps hoef te downloaden, metingen hoef te doen. De werkelijke internetsnelheid over wifi is gewoon bedroevend laag. FEIT. ik zoek iemand van KPN die dat gaat oplossen. Ik betaal genoeg, en ik krijg niet waarvoor ik betaal.. En ik snap dat er een kwaliteitsverschil tussen 2.4 en 5GHZ. Maar het kan niet zo zijn dat ik op een 2.4 GHZ 10% van de beloofde snelheid heb. 

Tja de beloofde snelheid is volgens mij toch echt de snelheid die jij tot het modem behaald. 
Die haal je ook gemakkelijk bekabeld.
Ik denk dat je in theorie nooit die 200 Mbps gaat halen op 2,4ghz daar heb je toch echt de 5ghz band voor nodig.
Misschien is het ook een idee om te vermelden met welk specifiek apparaat je de snelheid test.
Wellicht zou je even de service tool van verbeter je wifi snelheid proberen

https://www.kpn.com/service/internet/snelheid-verbeteren/servicetool-verbeter-je-wifi-snelheid.htm


Ik waardeer jullie inspanningen. Ik kan hier met een geiger teller gaan rondlopen maar het feit blijft dat het beloofde van KPN niet wordt geleverd. En ik zoek een oplossing zonder dat ik allerlei apps hoef te downloaden, metingen hoef te doen. De werkelijke internetsnelheid over wifi is gewoon bedroevend laag. FEIT. ik zoek iemand van KPN die dat gaat oplossen. Ik betaal genoeg, en ik krijg niet waarvoor ik betaal.. En ik snap dat er een kwaliteitsverschil tussen 2.4 en 5GHZ. Maar het kan niet zo zijn dat ik op een 2.4 GHZ 10% van de beloofde snelheid heb. 

Tja de beloofde snelheid is volgens mij toch echt de snelheid die jij tot het modem behaald. 
Die haal je ook gemakkelijk bekabeld.
Ik denk dat je in theorie nooit die 200 Mbps gaat halen op 2,4ghz daar heb je toch echt de 5ghz band voor nodig.
Misschien is het ook een idee om te vermelden met welk specifiek apparaat je de snelheid test.
Wellicht zou je even de service tool van verbeter je wifi snelheid proberen

https://www.kpn.com/service/internet/snelheid-verbeteren/servicetool-verbeter-je-wifi-snelheid.htm

Waar zeg ik dat ik met 2.4 GHZ die snelheid wil halen? Maar 10% van die snelheid is mega mager. Werk jij bij KPN?


Ik waardeer jullie inspanningen. Ik kan hier met een geiger teller gaan rondlopen maar het feit blijft dat het beloofde van KPN niet wordt geleverd. En ik zoek een oplossing zonder dat ik allerlei apps hoef te downloaden, metingen hoef te doen. De werkelijke internetsnelheid over wifi is gewoon bedroevend laag. FEIT. ik zoek iemand van KPN die dat gaat oplossen. Ik betaal genoeg, en ik krijg niet waarvoor ik betaal.. En ik snap dat er een kwaliteitsverschil tussen 2.4 en 5GHZ. Maar het kan niet zo zijn dat ik op een 2.4 GHZ 10% van de beloofde snelheid heb. 

Tja de beloofde snelheid is volgens mij toch echt de snelheid die jij tot het modem behaald. 
Die haal je ook gemakkelijk bekabeld.
Ik denk dat je in theorie nooit die 200 Mbps gaat halen op 2,4ghz daar heb je toch echt de 5ghz band voor nodig.
Misschien is het ook een idee om te vermelden met welk specifiek apparaat je de snelheid test.
Wellicht zou je even de service tool van verbeter je wifi snelheid proberen

https://www.kpn.com/service/internet/snelheid-verbeteren/servicetool-verbeter-je-wifi-snelheid.htm

Waar zeg ik dat ik met 2.4 GHZ die snelheid wil halen? Maar 10% van die snelheid is mega mager. Werk jij bij KPN?


Nee ik werk niet bij KPN maar heb al wel een opleiding gehaald Medewerker Beheer ICT (Niveau 3) en momenteel bezig met ICT-Beheerder(Niveau 4)
Overigens was het enkel een aanname dat je hiervoor de 2,4ghz band wilt gaan gebruiken.


Heel fijn dat je jouw cv deelt. Maar dat lost mijn probleem niet op. 


Heel fijn dat je jouw cv deelt. Maar dat lost mijn probleem niet op. 

U heeft gelijk dat het uw probleem niet oplost dacht dat u dan wel.
Maar heeft u intussen de servicetool geprobeerd ?
Overigens zou u ook de snelheid testen op een ander apparaat zoals een laptop ?
 


Ja, ja. Nog steeds geen oplossing. Nog steeds bagger. Nog even voordat ik nog meer tijd verspeel op dit forum; zit er iemand van kpn hier die wel gelijk kan helpen of iets kan opstarten waardoor mijn probleem wordt opgelost? 

 

Ik had vroeger een 50MB up / down abo bij Telfort, zelde laptop als nu. Geen enkel probleem. Nu wel. Internetsnelheid is gemeten lager dan wat ik had (bij Telfort). Maar goed Telfort is history. Gewoon even om aan te geven dat het niet klopt. 


Heel fijn dat je jouw cv deelt. Maar dat lost mijn probleem niet op. 

Maar het is wel zo leuk als we op een constructieve manier met elkaar omgaan want ook wij zijn net als jij gewoon klant van KPN en lid van dit forum.

Als je niet wil dat mensen met je meedenken, zeg dat dan want dan zal ik ook geen tijd meer aan dit topic besteden. 

Wat ik wel nog steeds zou willen weten is waar die -60 en -30 voor stonden.

Als je namelijk -60dBm meet op 2.4GHz en -30dBm op 5GHz dsn is dat een zeer interessante constatering.

Overigens zou ik je absoluut aanraden om alleen nog maar gebruik te maken van 5GHz wifi.