Skip to main content

Ik heb een aardig kostbaar abo’tje bij jullie. 200/200. Laat ik heel kort zijn; via wifi halen jullie 25 MB download, 13 MB upload. Terwijl het 200 up, 200 MB download zou moeten zijn. Ik vind het gewoon schandalig!  Hoe gaan jullie dit oplossen? Jullie leveren gewoon niet wat je beloofd. Ik snap dat het via wifi trager is, maar dit……???? Overigens heb ik ook nog de wifi versterker van jullie. En nee, ik zit dicht bij de router. Ook dicht bij de versterker. Ik vind dit echt gewoon schandalig.

 

Floris je zou wel iets dankbaarder mogen zijn naar de mensen ,die je proberen te helpen.


Heel fijn dat je jouw cv deelt. Maar dat lost mijn probleem niet op. 

Maar het is wel zo leuk als we op een constructieve manier met elkaar omgaan want ook wij zijn net als jij gewoon klant van KPN en lid van dit forum.

Als je niet wil dat mensen met je meedenken, zeg dat dan want dan zal ik ook geen tijd meer aan dit topic besteden. 

Wat ik wel nog steed zou willen weten is waar die -60 en -30 voor stonden.

Als je namelijk -60dBm meet op 2.4GHz en -30dBm op 5GHz dsn is dat een zeer interessante constatering.

Overigens zou ik je absoluut aanraden om alleen nog maar gebruik te maken van 5GHz wifi.

Heel fijn dat dit je hobby is maar ik zoek iemand die het probleem kan oplossen. Van KPN als het kan en geen hobbyist. Ik ben klant. Op een constructieve manier met elkaar omgaan staat buiten deze consument - klant relatie. En als je geen oplossing weet, houd dan je mond. 


En als je geen oplossing weet, houd dan je mond. 

Ik weet heel veel oplossingen en in mijn gehele woning en een deel van de tuin haal ik via wifi de volledige snelheid van mij glasvezelabonnement. Ik ben er van overtuigd dat ook jij dat zou kunnen halen, maar zonder antwoorden op vragen kan er natuurlijk nooit een goede analyse plaatsvinden.

Ik weet nu nog steeds niet waar die -60 en -30 voor staan en waarschijnlijk krijg ik dat ook nooit te weten.


Sorry @FlorisB1966 maar een beetje waardering voor de mensen die jou proberen te helpen zou wel op zijn plaats zijn!


Als je niet op een klantenforum geholpen wilt worden, plaats je bericht dan ook niet op een klantenforum.

Mensen proberen je hier verder te helpen en jouw probleem oplossen. Daar zijn soms aanvullende vragen voor nodig. Die zou een medewerker van KPN ook stellen, ook dan zijn er vragen nodig om je probleem te analyseren.

Maar wacht jij maar op een medewerker van KPN. Het duurt doorgaans 48 uur voordat deze reageren.


Sorry @FlorisB1966 maar een beetje waardering voor de mensen die jou proberen te helpen zou wel op zijn plaats zijn!


Als je niet op een klantenforum geholpen wilt worden, plaats je bericht dan ook niet op een klantenforum.

Mensen proberen je hier verder te helpen en jouw probleem oplossen. Daar zijn soms aanvullende vragen voor nodig. Die zou een medewerker van KPN ook stellen, ook dan zijn er vragen nodig om je probleem te analyseren.

Maar wacht jij maar op een medewerker van KPN. Het duurt doorgaans 48 uur voordat deze reageren.

 


De bejubelde service tool:

“We kunnen je in deze servicetool helaas niet verder helpen door een technische beperking.

Doorloop deze stappen om je probleem met de Experia WiFi op te lossen.”


Vergeet die service tool en vertel me nu toch eens waar die -60 en -30 voor staan.

Zet die zwarte Experia WiFi eens even uit en meet de veldsterkte van zowel 2.4GHz als 5GHz op zo'n twee meter afstand van de Experia Box met een zichtlijn naar de Experia Box.

Hoeveel dBm meet je voor 2.4GHz?

Hoeveel dBm meet je voor 5GHz?


Na alle tests is KPN er ook (automatisch) achter dat het niet klopt. Je wordt dan doorgeleid want ‘een oplossing op maat is nodig'. En dan moet je weer die hele zelfde test doen…. Anders kom je niet verder. Het is echt een drama. Nu 9 up, 7 MB down. Met 200/200 abo. Ik ga me maar eens oriënteren op wat anders. 


Vergeet die service tool en vertel me nu toch eens waar die -60 en -30 voor staan.

Zet die zwarte Experia WiFi eens even uit en meet de veldsterkte van zowel 2.4GHz als 5GHz op zo'n twee meter afstand van de Experia Box met een zichtlijn naar de Experia Box.

Hoeveel dBm meet je voor 2.4GHz?

Hoeveel dBm meet je voor 5GHz?

Ik heb het kanaal veranderd; nu is het iets beter. Blauw -70, rood -40


Vergeet die service tool en vertel me nu toch eens waar die -60 en -30 voor staan.

Zet die zwarte Experia WiFi eens even uit en meet de veldsterkte van zowel 2.4GHz als 5GHz op zo'n twee meter afstand van de Experia Box met een zichtlijn naar de Experia Box.

Hoeveel dBm meet je voor 2.4GHz?

Hoeveel dBm meet je voor 5GHz?

Ik heb het kanaal veranderd; nu is het iets beter. Blauw -70, rood -40

Wat is blauw en wat is rood? Plaats anders eens een screenshot?

-70 en -40 is slechter dan -60 en -30.

Stond de zwarte Experia WiFi uit toen je die meting deed?


Vergeet die service tool en vertel me nu toch eens waar die -60 en -30 voor staan.

Zet die zwarte Experia WiFi eens even uit en meet de veldsterkte van zowel 2.4GHz als 5GHz op zo'n twee meter afstand van de Experia Box met een zichtlijn naar de Experia Box.

Hoeveel dBm meet je voor 2.4GHz?

Hoeveel dBm meet je voor 5GHz?

Ik heb het kanaal veranderd; nu is het iets beter. Blauw -70, rood -40

Wat is blauw en wat is rood? Plaats anders eens een screenshot?

-70 en -40 is slechter dan -60 en -30.

Stond de zwarte Experia WiFi uit toen je die meting deed?

Ja, stond uit. Overigens detecteert deze laptop alleen 2.4 ghz. Experia wifi is bedraad aangesloten.


Weer gemeten. Weer anders. Zie screenshot. Het zwabbert alle kanten op. 

 


Nou, via Twitter contact gehad met KPN zelf. eigenlijk zat iedereen, met alle goede bedoelingen, er naast. Sommigen zeiden dat 200 MB up/down niet zou kunnen met wifi. Om maar een voorbeeld te noemen. Als je in de techniek een probleem wilt tackelen, moet je uitgaan van alle scenario's. Ik was in de veronderstelling dat het probleem bij KPN zou liggen. Dat verbaasde mij want mijn ervaringen met de kwaliteit van KPN zijn buitengewoon goed. Maar ook de deskundigen gingen er in al hun vragen van uit dat het probleem bij KPN zou liggen. 

Inderdaad de wifi verbinding op mijn  laptop is ruk. Nog steeds. Maar….. We hebben de snelheid ook met andere apparaten gemeten, op dezelfde site (kpn test). Mob van mijn dochter: ruim 200 MB up / down via wifi. Nieuwe laptop van ega: 204 down, 196 up. Met wifi. Dan kan niet volgens sommigen hier maar volgens de KPN tester dus wel.

Op hetzelfde punt mijn laptop (uit 2017): 21 down, 19 up. Conclusie? Lijkt me voor de hand liggen. 

Andere conclusie; die KPN shit werkt dus wel. 

 


Weer gemeten. Weer anders. Zie screenshot. Het zwabbert alle kanten op. 

 

Dus die blauwe en die rode zijn jouw wifi toegangspunten/zenders.

Dat zijn er dan twee. Welke apparaten zijn dat dan, de Experia Box en de Experia WiFi?

Die twee apparaten hebben een veel te grote overlap op deze plek in jouw woning.

Mijn stelling is dat en een extra wifi toegangspunt moet komen als de veldsterkte onder de -65dBm komt. 

Wat voor een mobiel apparaat gebruik je (merk en type)?


Dit was een wilde rit van begin tot eind. Het heeft bijna alles. Mystiek, sensatie, @wjb in 1 van de hoofdrollen, actie en een plot twist op het einde. Top!

Jammer om te lezen over je laptop Floris, maar fijn dat de oorzaak bekend is via mijn collega's van Twitter. 

Leuk bericht van jou daar ook. 

 


Dan kan niet volgens sommigen hier maar volgens de KPN tester dus wel.

Via wifi zijn nog veel hogere snelheden mogelijk, dat is met goede apperatuur geen enkel probleem. Toen ik nog een 500Mbps abonnement had kon ik die snelheid ook halen met een OnePlus 5T en Microsoft Surface Book. Mijn Huawei MediaPad M3 bleef steken op 350Mbps.

 

Wat is het merk en type van die laptop uit 2017?

 


  1. Beste @FlorisB1966 Dat 200 niet mogelijk zou zijn op wifi heeft niemand gezegd. Men heeft gezegd dat je daarvoor de 5 ghz band moet gebruiken i.p.v. de 2,4.
  2. Als jij nu gewoon netjes / duidelijk antwoord had gegeven op de gestelde vragen en screenshots had geplaatst op momenten dat dat werd gevraagd, was je probleem al veel eerder aan het licht gekomen.
  3. Er zijn mede-forumleden bezig geweest jou (belangeloos) te helpen met jouw probleem en er is niemand geweest die er gelijk al vanuit ging dat het probleem bij KPN zou liggen. Jij ging er overigens zélf wél van uit dat het probleem bij KPN lag, blijkt ook al uit de titel van je topic en dat bericht op Twitter.
  4. Als je wat eerder er voor open had gestaan dat je zelf niet zo deskundig bent en dat er wellicht hier op het forum mensen aanwezig zijn die wél deskundig zijn had dit topic een heel stuk korter kunnen zijn

Maar wel goed dat je je fout toegeeft, ook al zou een excuus op zijn plaats zijn geweest.


  1. Beste @FlorisB1966 Dat 200 niet mogelijk zou zijn op wifi heeft niemand gezegd. Men heeft gezegd dat je daarvoor de 5 ghz band moet gebruiken i.p.v. de 2,4.
  2. Als jij nu gewoon netjes / duidelijk antwoord had gegeven op de gestelde vragen en screenshots had geplaatst op momenten dat dat werd gevraagd, was je probleem al veel eerder aan het licht gekomen.
  3. Er zijn mede-forumleden bezig geweest jou (belangeloos) te helpen met jouw probleem en er is niemand geweest die er gelijk al vanuit ging dat het probleem bij KPN zou liggen. Jij ging er overigens zélf wél van uit dat het probleem bij KPN lag, blijkt ook al uit de titel van je topic en dat bericht op Twitter.
  4. Als je wat eerder er voor open had gestaan dat je zelf niet zo deskundig bent en dat er wellicht hier op het forum mensen aanwezig zijn die wél deskundig zijn had dit topic een heel stuk korter kunnen zijn

Maar wel goed dat je je fout toegeeft, ook al zou een excuus op zijn plaats zijn geweest.

En jouw bijdrage was? 


Maar wel goed dat je je fout toegeeft, ook al zou een excuus op zijn plaats zijn geweest.

Eh nee hoor; geen enkele van jullie, net als ik, heeft het gezocht in de ontvangende apparatuur. 

Men is bezig geweest te onderzoeken, maar jij weigerde duidelijk op de vragen te beantwoorden en was van mening dat men niet deskundig was. Men heeft in ieder geval niet beweerd dat het aan KPN lag i.t.t. jou.


Dit was een wilde rit van begin tot eind. Het heeft bijna alles. Mystiek, sensatie, @wjb in 1 van de hoofdrollen, actie en een plot twist op het einde. Top!

Jammer om te lezen over je laptop Floris, maar fijn dat de oorzaak bekend is via mijn collega's van Twitter. 

Leuk bericht van jou daar ook. 

 

Heel grappig. Helaas wordt ook dit forum bezocht door lieden die graag dingen roepen om het roepen. Heb er werkelijk niets aan gehad, ondanks alle inspanningen. Dat mag ik vinden en dat mag ik zeggen.

De KPN medewerker had nog minder info dan er hier op het forum, bij dit onderwerp staat. Maar die had wel de goede tip. Wat ik jullie (KPN) ook, ook op Twitter heb laten weten met een mea culpa aan KPN. Maar dat Alex, laat jij gemakshalve weg om het nog maar meer te framen.

Dat is nu weer jammer van KPN en uiterst onprofessioneel. Ik ben nog steeds jullie klant. Niet handig dit.


Tja, ik denk eerder dat een Forum voor jou minder geschikt is voor hulp. Aan de mensen en medewerkers hier ligt het niet, er is voldoende vraag/hulp aangeboden geweest. Echter dient er wel op de juiste wijze op te worden geacteerd, dát is niet gebeurt.


Maar wel goed dat je je fout toegeeft, ook al zou een excuus op zijn plaats zijn geweest.

Eh nee hoor; geen enkele van jullie, net als ik, heeft het gezocht in de ontvangende apparatuur. 

Men is bezig geweest te onderzoeken, maar jij weigerde duidelijk op de vragen te beantwoorden en was van mening dat men niet deskundig was. Men heeft in ieder geval niet beweerd dat het aan KPN lag i.t.t. jou.

Dat is ook wel gebleken.


Tja, ik denk eerder dat een Forum voor jou minder geschikt is voor hulp. Aan de mensen en medewerkers hier ligt het niet, er is voldoende vraag/hulp aangeboden geweest. Echter dient er wel op de juiste wijze op te worden geacteerd, dát is niet gebeurt.

Maar natuurlijk.


En jouw bijdrage was? 

Ik heb al eerder een poging gewaagd jou wakker te schudden, maar verder dan het quoten van mijn reactie was je niet gekomen….


Om jouw gedrag te kunnen beoordelen hoef je ook niet bijgedragen te hebben aan dit topic.

 

Ik wil best toegeven dat ik geen verstand van deze zaken heb, net als jij. Maar zélfs al zou ik dat wel hebben had ik niet de moeite genomen om jou te helpen, zoals anderen wél hebben geprobeert te doen.

Ook nu heb je weer niet het fatsoen om op de vraag van @wjb te reageren…...


En jouw bijdrage was? 

Ik wil best toegeven dat ik geen verstand van deze zaken heb, net als jij. Maar zélfs al zou ik dat wel hebben had ik niet de moeite genomen om jou te helpen, zoals anderen wel hebben geprobeert te doen.

Om jouw gedrag te kunnen beoordelen hoef je ook niet bijgedragen te hebben aan dit topic.

Jij hebt mij fantastisch geholpen Koch.