*Geen bekabeling voor internet oid
*in woonkamer zit wel een oude telefoonaansluiting in de muur met bekabeling, neem aan dat die naar de meterkast gaat.
Dan kan je twee dingen doen.
1) Je kunt de Experia/KPN Box in de woonkamer plaatsen. Kost je niets.
2) Je kunt die telefoonkabel laten vervangen door een netwerkkabel en de NTU/ONT en de Experia/KPN Box via die netwerkkabel met elkaar verbinden. Als KPN die netwerkkabel aanlegt dan kost je dat dus ook niets.
Bedankt.
zal het doorgeven aan kpn …en zien of ze dit als bruikbaar alternatief willen gebruiken.
Al zou ik liever geen gebruik maken van de glasvezel.
Dit om persoonlijke redenen.
Houd dan in dat er geen tv en internet meer is … maar data telefoon is genoeg en via iPad ook te gebruiken.
De overstap op glasvezel is volledig gratis en de klantenservice heeft u niet goed geïnformeerd. @Brrrian de enige kosten die er bij kunnen komen is als u bijvoorbeeld een extra wifiversterker bij de monteur aanschaft. Maar het leggen van kabels al dan niet door een kruipruimte is kosteloos bij de overstap op glasvezel. Dit is enkel voor bestaande klanten op het kopernetwerk. Voor nieuwe klanten rekent kpn wel geld voor de aanleg van kabels.
Bedankt voor je reactie! Ik ga ze gelijk weer even bellen
Al zou ik liever geen gebruik maken van de glasvezel.
Dit om persoonlijke redenen.
Dat snap ik echt niet, het kost je niets extra's en jouw Internet zal veel stabieler zijn.
Ik zie echt niet wat voor een persoonlijke redenen je zou kunnen hebben.
Als bij mij glasvezel aangelegd zou worden dan zou ik een gat in de lucht springen.
Nu heb ik al sinds jaar en dag een glasvezelaansluiting en in die vele jaren heeft mijn aansluiting misschien een uurtje of vijf platgelegen. Ik zou echt niet anders meer willen.
mijn aansluiting nu heeft mij ook nooit problemen gegeven.
Geen storingen oid. Reuze tevreden.
De mogelijkheden die glasvezel in de toekomst gaan brengen gaan mij te ver.
Hier zeg ik verder niets over.
Ben juist bezig om te minderen met alles.
Telefoon vaak geluid uit en/of vliegruigstand….beantwoord berichten 1 of 2 x per dag.
Meer tijd nu voor mijn hobby’s en leuke dingen.
Maar ieder zijn keus natuurlijk…vooruitgang is niet altijd vooruitgang.
Maar ieder zijn keus natuurlijk…vooruitgang is niet altijd vooruitgang.
Dat ben ik helemaal met je eens maar persoonlijk vind ik de overstap van koper naar glas daar niet onder vallen. Het is duurzamer (vergt minder stroom) en de kans op schade bij blikseminslag in de buurt is ook nog eens kleiner. Daarnaast bespaart het KPN een hoop geld want het operationeel houden van het oude koper tewerk is echt kostbaar. En kosten die KPN maakt zien haar abonnees uiteraard terug in de abonnementsprijs.
De overstap op glasvezel is volledig gratis en de klantenservice heeft u niet goed geïnformeerd. @Brrrian de enige kosten die er bij kunnen komen is als u bijvoorbeeld een extra wifiversterker bij de monteur aanschaft. Maar het leggen van kabels al dan niet door een kruipruimte is kosteloos bij de overstap op glasvezel. Dit is enkel voor bestaande klanten op het kopernetwerk. Voor nieuwe klanten rekent kpn wel geld voor de aanleg van kabels.
KPn gesproken. Als er een monteur langskomt en de mogelijkheid bestaat om het aan te sluiten met een meterslange kabel door mijn woonkamer naar tv kast en router dan is dat kosteloos. Moet er een kabel door de kelder dan ga ik hier meerkosten voor betalen.
Medewerker gaf aan dat je ook met een ander abbo een tv kast kan krijgen die op wifi aangesloten kan worden en ik het probleem niet zou hebben, maar mijn contract kan pas per Nov 2025 aangepast worden dus dat was nu geen optie.
Lekker bezig KPN!
Nog ff vraagje….mijn modem gaat via isra punt in meterkast…die wordt over een tijdje onbruikbaar?
Nog ff vraagje….mijn modem gaat via isra punt in meterkast…die wordt over een tijdje onbruikbaar?
Klopt maar dat duurt nog wel een paar jaar. Jouw Experia/KPN Box wordt op de NTU/ONT aangesloten.
KPn gesproken. Als er een monteur langskomt en de mogelijkheid bestaat om het aan te sluiten met een meterslange kabel door mijn woonkamer naar tv kast en router dan is dat kosteloos. Moet er een kabel door de kelder dan ga ik hier meerkosten voor betalen.
Medewerker gaf aan dat je ook met een ander abbo een tv kast kan krijgen die op wifi aangesloten kan worden en ik het probleem niet zou hebben, maar mijn contract kan pas per Nov 2025 aangepast worden dus dat was nu geen optie.
Lekker bezig KPN!
Lekker negeren, er komt een monteur en die weet wel aan welke propositie hij of zij zich moet houden. De monteur bepaald de route en die is geheel kosteloos.
Wjb, sorry dacht dat voor die ander was.
*Geen bekabeling voor internet oid
*in woonkamer zit wel een oude telefoonaansluiting in de muur met bekabeling, neem aan dat die naar de meterkast gaat.
Als er een telefoonaansluiting van de mk naar de wk loopt is deze zeer eenvoudig te vervangen voor de juiste kabel. Kwartiertje tot een half uur en je bent bent over op glasvezel.
Dus ook mij hebben ze niet goed voorgelicht!
Dan moet je denk ik beste nog meer bellen
Chip….geweldig advies. Was ik nog niet opgekomen.
Dankuwel.
Chip….geweldig advies. Was ik nog niet opgekomen.
Dankuwel.
Al nieuws
Hier een bericht van KPN ontvangen dat ik een afspraak met een monteur moet maken. Is inmiddels gedaan en ga ervan uit dat ze de kabels alsnog door de kelder naar het juiste punt doortrekken en het probleem opgelost is. Afspraak staat voor 19/11. Laat het weten.
Hier een bericht van KPN ontvangen dat ik een afspraak met een monteur moet maken. Is inmiddels gedaan en ga ervan uit dat ze de kabels alsnog door de kelder naar het juiste punt doortrekken en het probleem opgelost is. Afspraak staat voor 19/11. Laat het weten.
Benieuwd of er een rekening van komt.
Hou ons op de hoogte.
Weet dat we in principe niet meer dan 2 meter de kruipruimte in mogen zonder extra collega. Ga er dus vanuit dat de monteur langs komt, samen met u tot de conclusie komt dat het via de kruipruimte moet en dan samen met u een nieuwe datum prikt om langs te komen met een collega.
Weet dat we in principe niet meer dan 2 meter de kruipruimte in mogen zonder extra collega. Ga er dus vanuit dat de monteur langs komt, samen met u tot de conclusie komt dat het via de kruipruimte moet en dan samen met u een nieuwe datum prikt om langs te komen met een collega.
Ik heb van een collega een verhaal gehoord over het aanleg van zijn glasvezel. De monteur was te dik om de kruipruimte in te gaan, de vader heeft 2 linke handen, dus de zoon (16 jarig en slank) heeft de job overgenomen. Iedereen moest lachen.