Skip to main content
Zit in Spanje met een mobiele router met 09 KPN simkaart,nu werkt de router wel in Nederland maar niet in het buitenland (roaming op de router staat aan)
Hoi Drentina, welkom hier.



Is de router wel verbonden met een netwerk daar? Werkt het wel wanneer je de simkaart van de router in een mobiele telefoon doet? Heb je met je mobiele telefoon wel bereik?



Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?



Ik hoor graag van je.
Router is verbonden,wifi in smartphone geeft aan (verbonden geen internet.)

Simkaart in smartphone gedaan werkt perfect.

De router werkt wel in Nederland maar blijkbaar niet in het buitenland.
Dan ligt het in ieder geval niet aan de simkaart. Zijn er nog instellingen in de router die je aan kunt passen? Ik probeer even mee te denken. Wat voor router is het eigenlijk? Merk en modelnummer.
Het is de TPlink m7350,er zal inderdaad een instelling verkeerd staan,maar als dat op te lossen is hier in Spanje?

In mijn MIFI kastje (ander type) kan ik inloggen met een webinterface en zo de instellingen veranderen.

Iets gevonden :
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/783


Je hebt wel de app nodig om de instellingen aan te passen, de tpMiFi App. Als je deze hebt geïnstalleerd zou je het een en ander kunnen proberen. Ik vind hier de handleiding hiervan en zie op pagina 27 een aantal instellingen. Staat daar zowel mobile data als data roaming aan? Je zou nog kunnen kijken of er een verschil als je alleen 4G of alleen 3G selecteert.



Ben hier overigens geen expert in maar probeer even mee te denken.