Skip to main content
Vraag

Bericht gehad dat ik glasvezel kan gebruiken, krijg ik een nieuwe modem en komt er een monteur langs?

• May 27, 2025
  • 5 reacties
  • 70 keer bekeken

Ik heb op 30 oktober 2023 glasvezel aangevraagd. In de app MijnKPN kan je de status bekijken en deze bleef lange tijd hetzelfde. 
Op een gegeven moment was het bekend wanneer ik er gebruik van kon gaan maken en volgens de app was dat vandaag. 27 mei 2025, bijna anderhalf jaar later. 
Ik zou een brief krijgen dat er een monteur zou komen om iets te doen of om iets te plaatsen, dit staat helaas niet meer in de app.
Ik heb na deze bekendmaking niks meer gehoord of gezien. 
Mijn vraag is dan ook, komt er nog iemand? Zo ja wanneer? Krijg ik een andere modem? Of blijf ik gebruik maken van mijn huidige de ExperiaBox V10?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• May 27, 2025

Wanneer jouw glasvezel daadwerkelijk actief wordt weet ik niet. Is de kabel al in jouw woning afgemonteerd, meestal in de meterkast waar de kabel wordt afgesloten met een vierkant wit kastje waar vaak de aanduiding kpn op staat (de zgn FTU) ?

Als dat zo is stuurt kpn een ander zwart kastje (de zgn ONT) die je meestal zelf over de FTU kunt schuiven. In het pakket zit een duidelijke beschrijving van hoe dat moet. Vervolgens sluit je ONT met de bijgeleverde rode internetkabel aan op de rode WAN-aansluiting van de bestaande V10, waarmee ook je laatste vraag is beantwoord.

Zie ook dit topic

• Auteur
  • Topper
  • May 27, 2025

Nou geloof het of niet maar niet lang nadat ik dit geplaatst had ging de deurbel. Staat er iemand van KPN voor de deur. 
Zij kwamen kijken naar mijn glasvezel kabel kijken en om deze de woning in te trekken. Gat geboord in de muur en kabel naar binnen getrokken en aanstaande zaterdag komt hij het afmaken.
Dus eind goed al goed (so far).
Er kwam wat stuck mee maar ook dat wordt zaterdag weer netjes gemaakt.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@GvanHaasen, wat fijn om te lezen dat het dan toch allemaal nu goed lijkt te komen. Mochten er na zaterdag nog zaken zijn waar je vragen over hebt, stel ze dan gerust. 

• Auteur
  • Topper
  • May 31, 2025

Hallo ​@GvanHaasen, wat fijn om te lezen dat het dan toch allemaal nu goed lijkt te komen. Mochten er na zaterdag nog zaken zijn waar je vragen over hebt, stel ze dan gerust. 

Hi Jeroen, 

Iets te vroeg gejuicht. Er werd door één van de heren gezegd dat het kastje nog niet geplaatst zou worden maar dat zou zaterdag (vandaag dus) gedaan worden. 

Hij vroeg nog wat qua tijdstip mij uitkwam en ik zei tussen 12:00 & 13:00.

Hij ging daarmee akkoord en hij is dus niet op komen dagen. Toch mijn tijd hieraan aangepast en ben dus niet echt blij. 

Dacht nu eindelijk gebruik te kunnen maken van mijn nieuwe glasvezel verbinding. 

Nu weer afwachten wanneer iemand komt. 😒

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2025

Hoi Jeroen,

Het is echt triest gesteld met KPN, dit is voor het eerst in al die jaren dat ik dit meemaak.
Ik sta nu in de wacht bij 0800 0402, dit nummer heb ik al eens eerder gebeld en moest toen 088 - 0063744 (KPN Netwerk NL.) bellen. Zo gezegd zo gedaan maar zal het proberen kort te houden. 
Ik heb in totaal 4x hetzelfde nummer gebeld omdat ik steeds een ander nummer moest kiezen in het menu, dus steeds hetzelfde verhaal moeten vertellen.

Het “mooiste” verhaal was dat ik de optie moest kiezen waar gevraagd werd over hoogbouw en die moest kiezen ondanks dat ik begane grond woon. Braaf gewacht op deze optie, komt ie helemaal niet in het menu voor!
Nou nu net iemand gesproken (0800 - 0402) en hij zei dat er ticket is aangemaakt en hij zei dat het sowieso al veel te lang heeft geduurd en dat ik binnenkort een mail ga ontvangen waarin word uitgelegd wat de vervolg stappen zijn. 
Geduld begint een beetje op te raken …..