Skip to main content

We vervangen glasvezelkastjes, ook wel ONT genaamd, die gevoeliger zijn voor storingen. Het kan zijn dat je hier een e-mail over krijgt van Roamler. Je leest er meer over in dit topic.

 

Waarom vervangen we glasvezelkastjes?

Dat doen we omdat de glasvezelkastjes zo langer mee gaan. Het vervangen is gratis en verder verandert er niets. Zo kan je blijven genieten van het beste netwerk. Goed om te weten: er verandert niets aan je wifinaam of instellingen. Na de installatie controleert de monteur of je internet weer werkt.

 

Hoe werkt het vervangen van het kastje?

Let op: Het is vanaf nu niet meer mogelijk om een afspraak bij Roamler in te plannen.

Ervaar je problemen met jouw internet? Doorloop dan het stappenplan Last van een internet storing of wifi problemen? op onze website.

Maak een afspraak

Maak een afspraak om 't kastje te vervangen, nadat je een uitnodiging per e-mail van ons hebt gekregen.

  1. Klik hier om een afspraak te maken
  2. Log in met je postcode en je e-mailadres
  3. Na het maken van de afspraak krijg je een bevestigings-e-mail

 

Je maakt een afspraak met Roamler, de monteurspartner van KPN. Zij helpen ons bij het vervangen van de kastjes.  

Roamler monteur

KPN werkt samen met Roamler Tech. Je krijgt daarom bezoek van een Roamler monteur. Deze monteur heeft de benodigde montage materialen en gereedschappen bij zich. De monteur laat je via een sms bericht weten dat hij naar je onderweg is en hoe laat hij op het opgegeven adres aankomt. Mocht de monteur onverhoopt te laat of verhinderd zijn, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

De monteur heeft gemiddeld 15 minuten nodig voor het vervangen van je glasvezelkastje. 

 

Afspraak verzetten of annuleren 

Wil je de afspraak verzetten of afzeggen? Doe dit uiterlijk drie dagen van tevoren via de link in de bevestigingsmail die je hebt ontvangenJe hebt je e-mailadres en postcode nodig om in te loggen.

 

Ik heb glasvezel, moet mijn kastje vervangen worden?

Als jouw glasvezelkastje vervangen moet worden, ontvang je hierover persoonlijk een e-mail van KPN&Roamler. Heb je geen mail ontvangen, dan hoeft jouw kastje niet te worden vervangen.

 

Het vervangen van de ONT is alleen van toepassing als je mail ontvangt. Heb je geen mail ontvangen? Dan is dit niet van toepassing op jou.

Veelgestelde vragen

Het lukt me niet om een afspraak te maken, wat nu?

Bij vragen of problemen over het maken van je afspraak kun je contact opnemen met Roamler. Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00

 

Moet ik betalen voor het wisselen van mijn glasvezelkastje?

Nee, dit hoeft niet. Om onze diensten te gebruiken heb je een glasvezelkastje nodig. We vervangen deze daarom gratis, je hoeft hier nooit voor te betalen. Word je toch gevraagd een betaling te doen aan de deur, weiger deze dan.

 

Hoe lang kan ik een afspraak plannen?

Dat verschilt per buurt. Maak daarom meteen een afspraak om te kijken welke datum de monteur bij jou langs kan komen, zodra je een uitnodiging per e-mail hebt gekregen.

 

Kan ik mijn afspraak wijzigen?

Kan je afspraak niet doorgaan? Klik hier om de afspraak te wijzigen. Log-in met je e-mailadres en postcode. Of klik op de link in de bevestigings-e-mail.

 

Hoe kan ik de monteur herkennen?

De monteur kan zich digitaal legitimeren als een monteur van Roamler.

 

Moet ik mijn glasvezelkastje laten vervangen?

Het nieuwe glasvezelkastje gaat langer mee en is minder gevoelig voor een storing. Zo zorgen we ervoor dat je ook in de toekomst kan blijven genieten van het beste netwerk. Daarom raden we je aan om het glasvezelkastje te laten vervangen. Het duurt maar 15 minuten en het is gratis.

 

Hoe ziet het glasvezelkastje eruit?

Zo ziet het glasvezelkastje eruit:

 

 

Kan ik het glasvezelkastje zelf vervangen?

Nee, je kunt een afspraak met een monteur inplannen om het glasvezelkastje te vervangen. De monteur neemt het nieuwe kastje mee en neemt het oude mee terug. Ook controleert de monteur of je verbinding weer werkt. Zo weten we zeker dat je er zo min mogelijk hinder van ondervindt en alles goed gaat. Het vervangen is meestal binnen een kwartier klaar.

 

Bedankt voor de reactie. Maar die vraag waarom ze eerder kwamen heb ik gesteld: het blijft echter muisstil bij Roamler (= zwerver). Ik neem vragen van mijn klanten altijd serieus.

Fijne dag.


Bedankt voor de reactie. Maar die vraag waarom ze eerder kwamen heb ik gesteld: het blijft echter muisstil bij Roamler (= zwerver). Ik neem vragen van mijn klanten altijd serieus.

Fijne dag.

Dan moet je contact leggen met ze en dat kan niet via dit forum


Bedankt voor de reactie. Maar die vraag waarom ze eerder kwamen heb ik gesteld: het blijft echter muisstil bij Roamler (= zwerver). Ik neem vragen van mijn klanten altijd serieus.

Fijne dag.

Dan moet je contact leggen met ze en dat kan niet via dit forum

Dit klopt. Ter toevoeging en voor andere meelezers, Roamler is bereikbaar via het volgende telefoonnummer: 020-7219405. De openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag: 09:00 t/m 17:00 uur.


kan dat  voor de  donderdag 25 voor de Middag

*** *** *** *** *** ***

 

Admin: privégegevens verborgen i.v.m. privacy


Welkom op de community @kees kaijser, ik heb de adresgegevens uit je bericht gehaald. I.v.m. privacy is het belangrijk om privégegevens nooit openbaar op internet te delen.

Het maken van een afspraak hiervoor gaat niet via ons, dat gaat via Roamler. In het startbericht van dit topic wordt uitgelegd dat je er een mail en sms over krijgt, en dat je Roamler kunt mailen als het niet lukt.


Ik vind het wel kwalijk dat in de Roamler-bevestiging-mail helemaal onderin de mail;  bij de sectie “Heb je nog vragen?” een http link staat ipv een https.

 

Ik dacht eerst dit is fake en de afspraak ook. 

 

Mvg, Renenn1


Ik snap dat dit dan verwarrend kan overkomen en goed dat je daar dan voorzichtig mee omgaat @renenn1!  


Tot mijn schrik lees ik meerdere slechte ervaringen met Roamler. Dit heb ik ook al begrepen van jullie klantenservice Ik snap niet dat jullie hier niet al iets aan hebben gedaan.

Op 19 juli zouden ze tussen 8 en 12 langs komen om glasvezel kastje te vervangen, daar neem je dan een halve dag vrij voor. Maar geen monteur gezien en ben ook niet afgebeld. Dus zelf contact opgenomen, nee, iets met storing in systeem, monteur komt niet meer. Dus  nieuwe afspraak voor vandaag 12 augustus tussen 8 en 12 uur gemaakt. Jullie raden het vast al, weer een halve vrije dag voor niks, er is wederom niemand op komen dagen. Weer zelf contact op moeten nemen en dan hoor je wederom dat de monteur niet meer komt.

Ik vind dit echt schandalig en respectloos, zouden wij eens moeten proberen. Dit heeft mij nu al een vrije dag gekost en er is nog steeds niets vervangen dus ik zal weer een halve vrije dag op moeten nemen. Dit is niet uit te drukken in geld, vrije dagen zijn heel kostbaar.

Ik ben klant bij kpn en niet bij roamler en  verwacht daarom ook actie vanuit kpn. 


Ik heb het volgende begrepen van de kpn klantenservice, die hebben contact gehad met roamler,  Je maakt een afspraak, die wordt in de planning gezet, daar krijg je een email van. Dat is dus nog geen afspraak. Pas als een monteur (zzp’er) de opdracht aanvaard krijg je een tweede email, en dan zou  er iemand komen 🤞🏻🤞🏻 . Wat een waardeloos bedrijf onbegrijpelijk dat KPN hier mee werkt. Ik heb het opgegeven ik woon in Zandvoort de monteurs hebben hier geen zin in. 

 


Wat naar dat de Roamler monteur twee keer niet is geweest, Waardeloze. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Ik kan hier alleen niets aan doen. Deze afspraken worden gemaakt met en door Roamler, dat gaat buiten onze systemen om. Ik kan je dan ook alleen maar aanraden opnieuw contact op te nemen met Roamler voor een nieuwe afspraak.

Wel geef ik dit signaal intern door zodat dit meegenomen kan worden richting Roamler. 


Wat naar dat de Roamler monteur twee keer niet is geweest, Waardeloze. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Ik kan hier alleen niets aan doen. Deze afspraken worden gemaakt met en door Roamler, dat gaat buiten onze systemen om. Ik kan je dan ook alleen maar aanraden opnieuw contact op te nemen met Roamler voor een nieuwe afspraak.

Wel geef ik dit signaal intern door zodat dit meegenomen kan worden richting Roamler. 

Helaas kan ik niks met dit antwoord want afspraken maken met Roamler is blijkbaar een kansloze missie en nogmaals, ik ben klant bij kpn niet bij roamler. Dat jullie zaken uitbesteden zou niet mijn probleem moeten zijn vind ik en dat is het nu wel en niet zo een beetje ook. Voor toekomstige klanten fijn dat jullie een signaal doorgeven maar als ik de berichten lees is dat ook een kansloze missie want dit speelt blijkbaar al langer.

Vanuit jullie moet ik het glasvezel kastje laten vervangen, klonk als nette service maar is nu frustratie, je staat gewoon met je rug tegen de muur.

 

 

 

 


Precies. We zijn klant bij KPN en niet bij Roamler. Juridisch blijft KPN verantwoordelijk, maar stuurt je van het (glasvezel)kastje naar de muur. Contact met Roamler zelf is een kansloze missie. Het beste kun je Roamler blokkeren en hopen dat KPN zelf met een oplossing komt.


Precies dat, er zou door de monteur contact opgenomen worden voor een nieuwe afspraak maar je snapt het al, natuurlijk nog steeds niet gehoord. Echt triest!


Ik krijg al maanden via de website een foutmelding wanneer ik de afspraak probeer in te plannen. Een systeem fout na het invullen van mijn gegevens. Roamler reeds een aantal keren per mail benaderd. 


@S de Kooter zie startpost:

Let op: Het is vanaf nu niet meer mogelijk om een afspraak bij Roamler in te plannen.

Ervaar je problemen met jouw internet? Doorloop dan het stappenplan Last van een internet storing of wifi problemen? op onze website.


@S de Kooter zie startpost:

Let op: Het is vanaf nu niet meer mogelijk om een afspraak bij Roamler in te plannen.

Ervaar je problemen met jouw internet? Doorloop dan het stappenplan Last van een internet storing of wifi problemen? op onze website.

Vanaf nu niet meer? Het was überhaupt niet mogelijk om een afspraak met ze te maken. Ik heb 3 maanden mijn best gedaan maar kansloze missie. Ben trouwens ook nog steeds niet teruggebeld door Roamler of monteur 😡


@Waardeloze app gaat ook niet meer gebeuren dunkt me. Ik zou even contact opnemen met KPN zelf.


Goedendag allemaal,

Ik kreeg nog via de mail bericht op jl 25 augustus dat KPN de komende 3 weken in de buurt is bij ons om het nieuwe glasvezel kastje te installeren van 9.00 t/m 21.00 ik zie wel of dit daadwerkelijk gaat gebeuren heb er weinig vertrouwen in,als ik de reactie lees van KPN medewerkers wat een geduld die hebben met roamler wat een blamage dat KPN met dit bedrijf in zee is gegaan,heb 1 keer contact gehad met dit bedrijf vreselijk wat een verschrikkelijk bedrijf communicatie/uitvoering ver beneden alle niveaus.


Hi allen,

Zoals eerder aangegeven is het niet meer mogelijk om een afspraak te maken met Roamler. Daarom zetten we dit topic hierbij ook op slot. 

 

Ervaar je problemen met jouw internet? Doorloop dan het stappenplan Last van een internet storing of wifi problemen? op onze website of neem contact op met onze klantenservice: 0800-0402.