Skip to main content

Ik heb inmiddels een mail en een telefoontje gehad dat contract wordt overgenomen en de lijn dus.

Ik weet hier helemaal niks van en heb ook nergens iets vast gelegd. We zijn wel bezig met glasvezel maar dat duurt zeker nog een drie kwart jaar….en hun werken met een eigen netwerk dus geen overname.

Graag jullie reactie

Hoi ​@9104609044 

Welkom op de community van KPN.

Van wie (bedrijf) komt die toegestuurde e-mail vandaan?
En door wie ben je gebeld?

Want het is erg raar en vreemd dat je op deze wijze bericht ontvangt, over een lijnovername van een glasvezelverbinding die er nog niets een ligt.

Kun je de bewuste e-mail (zonder jouw persoonlijke gegevens, die kun je doorstrepen) eens meesturen in je volgende bericht binnen jouw topic, zodat wij ook kunnen zien wat erin staat.

Hoi Michel,

Mail was ook van KPN maar dacht spam dus weg gedaan. Vandaag werd ik gebeld door kpn, alleen heb niks lopen en de glasvezel die werkt du smet een eigen netwerk dus die kan het niet zijn.

Ze kon mij ook niet zeggen wie, dus blijft het een raar verhaal en telefonisch krijg ik ze niet meer te pakken.

Welkom op de community ​@AJH91. Als je zo'n bericht krijgt is het inderdaad verstandig om telefonisch contact met ons op te nemen. Het kan zijn dat iemand bijvoorbeeld een verkeerd (jouw) adres heeft ingevoerd bij een aanvraag. Als wij een verzoek krijgen om de lijn over te nemen mogen wij dat niet weigeren, maar we kunnen je wel informeren. Dat is de mail die je dan krijgt.

Als het echt is kan het telefonisch aangegeven worden, en kan de overname tegengehouden worden. Dat is telefonisch het snelste door te geven. Daarbij is niet altijd te zien van wie het verzoek komt, maar het moet wel te zien zijn dat er een verzoek is. Was dat wel zichtbaar daarbij?

Ze kon mij ook niet zeggen wie, dus blijft het een raar verhaal en telefonisch krijg ik ze niet meer te pakken.

Als je via onze website een terugbelafspraak maakt, bellen we je rond dat moment terug.

Inmiddels telefonisch contact gehad na van het kastje naar de muur concept. Nog steeds kunnen ze niet zeggen dat of van wie het komt. Wel kunnen ze het tegen houden. Alleen wordt er nu een soort verhuizing van gemaakt naar het zelfde adres. Ik blijf dit een heel raar verhaal vinden en dan is het ook nog eens heel vaag dat ze niet kunnen aangeven van wie het komt. Maar goed, de afsluiting is van de baan. Nu alleen hopen dat er geen nieuw contract wordt aan gegaan maar de oud gewoon behoudt.

Een verhuizing klinkt inderdaad wat raar, maar ik ken de situatie technisch niet precies. Dat maakt het moeilijk om daarover te oordelen zoals je je kunt voorstellen. 

Als er een verhuizing voor wordt gedaan zal je daar een orderbevestiging van krijgen, daarin staat wat je zult krijgen. Als er een nieuw jaarcontract is (of iets anders wijzigt) staat dat er in. Als daarbij iets niet klopt is het van belang om zo snel mogelijk te bellen, zodat dat aangepast kan worden.

Reageer