Skip to main content

Hoi, ik weet niet hoe ik dit moet vragen.. ehm, ik heb een 1Gbit verbinding thuis maar dit is nog op de “oude” FTU (pre XGSPON) kan dit ook vernieuwd worden naar het nieuwe systeem?

ik las namelijk hier: KPN over op ultrasnelle XGS-PON techniek (overons.kpn) dat het vanaf NU (of later deze maand) kan, zo dat ik ook “ready for the Future” ben ;)

> bestaande glasvezel aansluiting omzetten van GPON naar XGSPON?

Ik ben er in ieder geval “klaar” voor om de router rechtstreeks op glasvezel aan te kunnen sluiten. 't Is nu een kwestie van omzetten van GPON naar XGS-PON, stekker ompluggen, sfp-module registreren en dan heb ik de router rechtstreeks op glasvezel aan gesloten. Maar hoe doe ik dat GPON over laten zetten naar XGS-PON? Ik heb al gezocht in mijn kpn maar bij een zoekpoging van XGS-PON krijg ik geen enkele treffer…….. Hoe en waar kan ik bij kpn aangeven dat ik een XGS-PON glasvezel aansluiting wil? Gebruik geen enkele app of wat dan ook. Ik gebruik uitsluitend e-mail.


Hallo @gensnet 

zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

of anders even bellen voor een gratis omzetting van G-PON naar XGS-PON via 0800 0402.

Succes.