Skip to main content
Beantwoord

Bestelstatus geeft aan dat glasvezel nog aangelegd moet worden terwijl deze er al is

• 18 januari 2025
  • 23 reacties
  • 255 keer bekeken

In december is bij mij het glasvezelaansluitpunt aangelegd.

Maar omdat het allemaal zo lang duurde kwam ik erachter dat volgens de computer van de aannemer VWT, ik nog geen aansluitpunt had.

Afgelopen donderdag is er iemand namens KPNNetwerk geweest die gelijk de aansluiting doorgemeten heeft, en mijn aansluiting op status 2 zou zetten.

Maar ik ben nu wantrouwig geworden, dus even gecontroleerd, en mijn bestelstatus op KPN.com geeft nu nog steeds aan dat er nog een aansluitpunt moet worden aangelegd.

Wat nu?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Theobeest, hier gaat duidelijk iets niet goed. Onze administratieve systemen lijken elkaar ook tegen te spreken. Hier op het forum is een collega van KPN Netwerk actief ​@Ward_  Wellicht kan hij iets meer duidelijkheid verschaffen over de exacte status van de glasaansluiting op jouw adres. 

Bekijk origineel

23 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 18 januari 2025

en wat zegt de status op https://netwerk.kpn.com/ ???

• Slimmerik
  • 100 reacties
  • 18 januari 2025

​@Theobeest 

Dat is bij mij precies hetzelfde hoor. 

In mijn app zegt het dat het er wel is, en op de site van KPN zelf, zeggen ze van niet,  terwijl die kabel al voor de voordeur ligt.

Ze zijn helaas niet zo van de updates. 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 18 januari 2025

Dat er nog moet worden aangesloten:

• Slimmerik
  • 100 reacties
  • 18 januari 2025

​@Theobeest herkenbaar😂

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 18 januari 2025

Nooit ergens op rekenen bij glasvezel. Kan jaren langer duren dan initieel gecommuniceerd. Ook beter pas overgaan als aansluiting er al een tijdje ligt, anders grotere kans op mis gaan!

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 19 januari 2025
zz1 schreef:

Nooit ergens op rekenen bij glasvezel. Kan jaren langer duren dan initieel gecommuniceerd. Ook beter pas overgaan als aansluiting er al een tijdje ligt, anders grotere kans op mis gaan!

De glasvezel is hier in de straat in 2022 ingegraven,maar de woningcorporatie heeft pas in november vorig jaar toestemming gegeven voor glasvezel in huis.
Sinds vorig jaar november dacht ik dat het voorelkaar was, en nu dit gedoe weer.

VolkerWesselsTelecom blinkt niet uit door klantvriendelijkheid, en het lijkt wel of KPNNetwerk bang voor dat bedrijf is.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10757 reacties
  • Antwoord
  • 21 januari 2025

Hallo ​@Theobeest, hier gaat duidelijk iets niet goed. Onze administratieve systemen lijken elkaar ook tegen te spreken. Hier op het forum is een collega van KPN Netwerk actief ​@Ward_  Wellicht kan hij iets meer duidelijkheid verschaffen over de exacte status van de glasaansluiting op jouw adres. 

Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Netwerk
  • 2476 reacties
  • 21 januari 2025

​@Jeroen van KPN Mail me het adres maar even.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 21 januari 2025
Jeroen van KPN schreef:

Dank je wel Jeroen.

Ik heb 14 dagen geleden ter bewijs een foto van mijn aansluiting gemaild naar VWTelecom, daar vroeg men om, en gelijk daarna een bevestiging daarvan ontvangen, maar sindsdien niets meer vernomen van VWTelecom.
Mijn vermoeden is dat daar de fout zit, maar ik kom niet verder daar, en KPNNetwerk zegt steeds maar dat ik geduld moet hebben.

Mijn abonnement zou 12 februari in moeten gaan, en ik zou het vervelend vinden als het dan voor de tweede keer moet worden uitgesteld door zo’n simpel iets.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10757 reacties
  • 22 januari 2025

De gegevens stuur ik door naar ​@Ward_ . We komen er spoedig op terug ​@Theobeest 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 22 januari 2025
Jeroen van KPN schreef:

De gegevens stuur ik door naar ​@Ward_ . We komen er spoedig op terug ​@Theobeest 

Dank jullie allebei voor de moeite.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 22 januari 2025

​@Jeroen van KPN â€‹@Ward_ 

Ik heb vanmorgen een email gehad van VWTelecom dat in hun systeem het goed is gezet

Ik zie terug in het systeem dat uw vraag is opgepakt.

Het glasvezel kastje is aangelegd en we hebben het in het systeem afgemeld.

Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Netwerk
  • 2476 reacties
  • 22 januari 2025
Theobeest schreef:

Ik heb vanmorgen een email gehad van VWTelecom dat in hun systeem het goed is gezet

Aangezien dat in de avond naar onze administratie wordt geüpload, zou het morgen goed moeten staan. We zullen het morgen zien dan...

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 22 januari 2025
Ward_ schreef:
Theobeest schreef:

Aangezien dat in de avond naar onze administratie wordt geüpload, zou het morgen goed moeten staan. We zullen het morgen zien dan...

Ik had het twee weken terug al gevraagd, en gisteren opnieuw, en ik heb de indruk dat de mevrouw vanmorgen alleen heeft gekeken.
Dus ik heb er weinig vertrouwen in.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 23 januari 2025

​@Ward_  ​@Jeroen van KPN 

Helaas…..
Nog steeds dezelfde foutmelding.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10757 reacties
  • 23 januari 2025

We duiken er even in ​@Theobeest. Hopelijk kunnen we je snel duidelijkheid verschaffen. 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 29 januari 2025

Ik heb nu bij mijn bestelstatus staan dat het glasvezelpunt op 12 februari wordt aangelegd.

En dat is ook de dag dat mijn abonnement zou moeten ingaan.
Ik hoop wel dat ik het modem en de tv-decoder opgestuurd krijg, of komt dat ook in gevaar?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10757 reacties
  • 29 januari 2025

Nee dat mag verder geen problemen geven ​@Theobeest. In de komende dagen, uiterlijk 2 dagen voor de ingangsdatum zou je de hardware binnen moeten hebben. 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 5 februari 2025
Jeroen van KPN schreef:

Nee dat mag verder geen problemen geven ​@Theobeest. In de komende dagen, uiterlijk 2 dagen voor de ingangsdatum zou je de hardware binnen moeten hebben. 

Hoi Jeroen,
De status vandaag geeft aan dat er een glasvezelaansluiting aanwezig is, en dat de spullen worden ingepakt, daar ben ik uiteraard blij mee.
Maar de ingangsdatum van mijn abonnement is van 12 februari een week opgeschoven naar 19 februari.

Wat is de reden?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10757 reacties
  • 10 februari 2025

De orderafdeling heeft extra tijd nodig gehad om alles in orde te maken ​@Theobeest. Wat precies voor de opschuiving heeft gezorgd kan ik helaas niet inzien. 
De datum van 19 februari is gelukkig nu wel definitief. 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 10 februari 2025
Jeroen van KPN schreef:

De orderafdeling heeft extra tijd nodig gehad om alles in orde te maken ​@Theobeest. Wat precies voor de opschuiving heeft gezorgd kan ik helaas niet inzien. 
De datum van 19 februari is gelukkig nu wel definitief. 

Ja, ik ben blij dat het is opgelost.
Dank je wel ​@Jeroen van KPN en ​@Ward_  voor de bemoeienis.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 18 februari 2025

Nog even een update:

De aansluiting + abo is opgeleverd, en alles werkt als een tierelier.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10757 reacties
  • 18 februari 2025

Fantastisch om te horen ​@Theobeest

Reageer