Skip to main content
Beantwoord

beter internet in de blokhut

  • June 28, 2020
  • 8 reacties
  • 110 keer bekeken

Ik heb glasvezel, in huis prima ontvangst, ik heb een blokhut ±40 METER AFSTAND VAN het huis,

 

en slecht ontvangst van wifi, helpt het om een wifi versterker te kopen?

 

Of is het beter iets anders te kopen?

 

vriendelijke groet!

Beste antwoord door yentel

Iedereen bedankt het is gelukt!!!

 

Groet Yentel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2020

Hallo @yentel ,

Veertig meter is best wel een aardige afstand. Het beste is om het internet bekabeld aan te leggen. Oftewel een kabel trekken vanuit het modem naar de blokhut. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 28, 2020

Hallo Noordzee,

 

Dank voor je antwoord, dat heb ik gehad maar hielp niet echt, dus zoek een andere oplossing


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2020

Ok @yentel ,

Dan zou je inderdaad een WiFi-versterker kunnen proberen. 
 

Maar veertig meter blijft een hele afstand. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 28, 2020

ps dat was een kabel van de experia box naar een pc


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 28, 2020

Hallo Noordzee,

 

Dank voor je antwoord, dat heb ik gehad maar hielp niet echt, dus zoek een andere oplossing

Als je een kabel trekt van Experiabox naar blokhut, dan werkt dat wel. Op die kabel heb je dan precies dezelfde snelheid als binnen. Dat dat niet werkt is onzin, dan doe je wat verkeerd. Verkeerd type kabel ofzo.


  • June 28, 2020

ps dat was een kabel van de experia box naar een pc

Als je ook draadloos internet in de blokhut wilt, moet je aan die  kabel die van de experiabox naar de blokhut loopt een wifi accesspoint (‘versterker’/extender) koppelen. Mooiste is wellicht een wifi accesspoint met 2 ethernet aansluitingen, dan kun je aan die 2de ethernet connector de pc nog weer bekabeld aansluiten. https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=0 of ergens in een webwinkel wat kopen.

Er zijn nog genoeg andere opties, maar het ligt er aan met wat voor apparaten je het internet op wilt in de blokhut. Het ene kan gunstiger enz zijn dan het andere. Je laptop bekabeld aangesloten in de blokhut en die in wifi hotspotmodus (internet delen) kost niks extra’s en werkt nu/adhoc. 


Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • July 2, 2020

Hi @yentel, volgens mij ben je al goed geïnformeerd door de heren hierboven. Zijn als je vragen beantwoord? De conclusie is toch wel dat als je het goed wil doen, dat er een internetkabel getrokken moet gaan worden.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 2, 2020

Iedereen bedankt het is gelukt!!!

 

Groet Yentel